1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Declaratie formulier bij zorg eigen kind ?

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 20 Februari 2010 09:18
Ik heb een zorgovereenkomst met mijn zoon van 10 jaar en ben in dit geval dus ook zelf hulpverlener. Op de zorgovereenkomst heb ik aangegeven dat ik een flexibel aantal uren per week werk, waarbij ik gemiddeld 10 uur per week inzetbaar ben.(en daarop ook mijn salaris op heb gebaseerd). Moet ik voor die 10 uren per week voor de verantwoording van de PGB elke dag het declaratieformulier invullen?
Geplaatst: zaterdag 20 Februari 2010 09:23
Volgens mij kun je beter jezelf een vast bedrag per maand geven dat overeen komt met de uren die je ongeveer per maand zorgverleend aan je zoon.
Ad Geplaatst: zaterdag 20 Februari 2010 12:08
Ik heb ook mijn echgenote "ingehuurd" voor mijn verzorging. Ik heb uitgerekend wat zij aan uren aan mijn verzorging en begeleiding per week en maand besteed.
Daarvoor betaal ik haar maandelijks een vast bedrag hetwelk ik maandelijks op het declaratieformulier vermeld. Is ook eenvoudig omdat je maar slechts bovenaan en aan het eind telkens hetzelfde bedrag behoeft in te vullen..
Uiteraard wel er op letten dat je zoon of zijn "gemachtigde" het formulier maandelijks ondertekenen...
groe,
Ad.
Geplaatst: maandag 22 Februari 2010 17:57
Ik wilde oma betrekken in de zorg en het eventueel uit de PGB doen.
Echter hoorde ik van haar dat ze er 50% over moest betalen...nou heb ik er niet veel verstand van, maar is dat niet erg veel?

Nou kan ik het uurloon wel omhoog doen, maar ja, of dat nou zo zinnig is
Hoe doen andere dit?
Geplaatst: maandag 22 Februari 2010 19:20
Als oma 50% belasting moet betalen heeft zij een hoog inkomen.
Als zij dat teveel vindt kan zij bij de komende verkiezingen haar stem bepalen.
Het gaat erom wat U haar werk waard vindt. Daarvoor betaalt U een redelijke vergoeding. Haar belasting is verder niet Uw zaak noch Uw verantwoordelijkheid.
Geplaatst: dinsdag 23 Februari 2010 08:53
nee dat heeft ze helemaal niet juist.

natuurlijk zijn dat ook mijn zaken , je wilt tenslotte een win-win situatie toch?
ze helpt al jaren vrijwillig mee en vind dat werk best gewaardeerd mag worden, maar dan zoveel afdragen....
Lianne Geplaatst: dinsdag 23 Februari 2010 22:30
Als zij 50% moet afdragen dan zit zij zeker wel met een hoog inkomen. Hiervoor heb ik de volgende tabel geraadpleegd:

http://www.taxtalk.be/nl/wp-content/uploads/2008/12/001a1.jpg
Geplaatst: woensdag 24 Februari 2010 10:52
In Nederland betaal je 50 % vanaf een inkomen van ongeveer €60.000.- bruto.
( over het meerdere)

Het PGB wordt door de belastingbetaler opgebracht. Het is dan ook niet meer dan normaal, dat er aan de belastingbetaler wordt betaald via de belasting;
Wie haalt, moet ook brengen!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.