Baan opgezegd
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zaterdag 20 Februari 2010 17:08
Ik heb voor mijn zoon een PGB gekregen. Ik werkte 3 hele dagen in de makelaardij maar heb dit moeten inruilen voor een baan waardoor ik dan thuis kan zijn als mijn zoontje thuis komt. Ik kon de verantwoording en de zorg niet meer aan een ander overlaten. Ik ben tenslotte de moeder die voor haar kind moet zorgen en begeleiden. Ik ben alleenstaand en had die 3 hele dagen wel nodig om te werken, nu werk ik nog maar 3 x 1/2 dag. Doordat mijn zoon begeleiding en toezicht nodig heeft heb ik mijn baan moeten opzeggen om er voor hem te zijn. Kan ik mijzelf dan ook uitbetalen? Ik heb wel 0.9 uur gekregen om iets voor mijzelf te doen. Ik ga nu 1x per week sporten. Een buurmeisje past dan op. Moet zij dit dan ook opgeven aan de belasting of mag dat uurtje zo betaald worden. |
|
Geplaatst: zaterdag 20 Februari 2010 18:17
je kan jezelf ook betalen,moet dit natuurlijk wel verantwoorden. ,dit geld ook voor je buurmeisje |
|
Joke |
Geplaatst: zondag 21 Februari 2010 09:55
Hoi Monique, Ik hebveel bewondering voor je manier van denken,ben moeder dus ik zorg zelf voor mijn kind. Ik vind het belangrijk dat je opzoek bent naar een manier om jezelf via de PGB uit tebetalen. Mijn dochters toen 15 en 16 jaar oud hebben een periode de man van mijn vriendin voor gelezen en eten en drinken gegeven zij hebben dit toen niet aan de belasting hoeven opgeven, omdat ze niet boven de 4200 Euro verdienden inclusief hun zaterdagbaanrje. |
Geplaatst: maandag 22 Februari 2010 10:16
Uit het PGB mag niets "zo betaald "worden. Van alles een contract opmaken, declaratieformulier invullen en betalingsbewijs bewaren. Dat betrokkene een inkomen heeft, dat zo laag is, dat er geen belastingheffing volgt omdat de belastingkorting hoger is, doet daar niets aan af. |
|
Geplaatst: maandag 08 Maart 2010 19:25
hallo, ik heb gelezen dat je baan hebt opgezegd om voor je kind te zorgen. ik heb bijna zlefde situatie, maar zit in de ww, en als er weer plek voor mijn zoon ergens vrij komt in de toekomst hoor ik dat ik recht op ww verlies omdat zoon inwonennd is en er een familieoevreenkomst is. heb jij hier destijds ook naar geinformeerd ?? of weet je toevallig hoe dit zit?? \hoor graag van je, groetejs Jan sje |
|
Geplaatst: donderdag 08 April 2010 23:30
Als je je eigen baan opzegd heb je geen recht op WW. Alleen als je ontslag krijgt en aan de criteria voldoet. In jan 2010 is er veel veranderd omtrent de WW. Als je een WW uitkering hebt kun je jezelf evt partime inhuren en partime een aanvulling krijgen aan het aantal gewerkte uren die je voorheen had als betaalde fulltime baan. Had je een partime baan dan verlies je je recht op een WW uitkering. Het zijn inkomsten en deze worden gekort op de uitkering. Is het tijdelijk dan kun je dit aangeven door een wijzigingsformulier van het UWV-WW in te vullen, dat het om een tijdelijke verandering gaat. Vrij lastig het is inkomen, maar door je familiebetrekking heb je geen recht op WW erna. Het wordt niet gezien als een officiële arbeidovereenkomst. groetjes en succes Jolanda |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk