1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

pgb vakantie

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 22 September 2006 18:08
Ik wil graag met PGB op vakantie, wil hiervoor oma meenemen om ons zoontje( gehandicapt) te verzorgen zodat ik als ook gehandicapte moeder ook tot rust kom.
Hoe pak ik dit aan?
En wat mag ik berekenen?

GR Mascha
Zorgburo Aleida vof Geplaatst: zaterdag 23 September 2006 05:25
Hoi, de begeleider mag worden betaald uit het PGB (zorg voor een contract), de vakantie zelf niet.
Aleida
Geplaatst: vrijdag 27 Oktober 2006 11:01
Vraag een indicatie voor kort verblijf aan maximaal 2 etmalen per week is op jaarbasis maximaal 104 etmalen. Deze mag je opsparen en gebruiken voor vakantie.
Geplaatst: vrijdag 27 Oktober 2006 12:54
Als je op vakantie gaat bij een erkend zorghotel (zoals bijv. de ECR instellingen) dan kun je dat betalen vanuit de functie tijdelijk verblijf. Extra zorgfuncties, zoals pv, vp, hv, moeten dan apart uitgesplitst op de factuur vermeld staan, naast de tv.Familieleden kunnen dan mee als begeleider (wel een overeenkomst afsluiten).
Ik heb hier onlangs contact over gehad met het zorgkantoor en bovenstaande is wat zij mij zeiden.
Ik ga zelf tussen kerst en oud en nieuw naar een ECR locatie, op basis van tv, aangevuld met pv en hv en misschien wel ob. Dit omdat ik in die week zonder zorgverleners thuis zou zitten met de volledige alleenzorg voor mijn drie kinderen, niet erg verantwoord als je niet zonder zorg kunt! Eerst heb ik een poging gedaan om vervanging te vinden, dat lukt niet! Toen hoorde ik van iemand anders dat je bij een ECR kunt verblijven mét de zorg die je nodig hebt en ben daarover gaan informeren! En dat mag dus echt!
Geplaatst: vrijdag 27 Oktober 2006 13:46
heb je voor mij een lijstje van zorghotels misschien ?
Geplaatst: vrijdag 27 Oktober 2006 21:44
OP deze site in elk geval meer info over de ECR locaties:

{deleted by moderator: commerciële links zijn niet toegestaan, verwijs voor info naar je advertentie}

nou dit is wat ik zo'n beetje kan vinden. Niet alle zorghotels hebben dezelfde doelgroep, dat is even een kwestie van uitzoeken.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Groet, zonne
Rob Geplaatst: zondag 28 Januari 2007 21:41
een aanvulling op deze lijst is :

{deleted by moderator: commerciële links zijn niet toegestaan, verwijs voor info naar je advertentie}

groetjes rob .
Parkzorg Nederland Geplaatst: zondag 27 Juni 2010 17:53
{deleted by moderator: Het plaatsen van advertenties is niet toegestaan. Voor zorgvraag of zorgaanbod kun je een profiel invullen }

Groetjes en wellicht tot ziens, Arnold
Pim Geplaatst: maandag 28 Juni 2010 11:16
Volgens mij is het niet de bedoeling om een oud onderwerp weer actief te maken met reclame voor de eigen onderneming.
Maar ik kan het mis hebben
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: dinsdag 29 Juni 2010 10:01
Ik had in 2006 in dit topic een bericht geplaatst en nu zijn ineens de links gedelete omdat het commerciele links zouden zijn met daarbij dan de opmerking verwijs naar je advertentie.
Ten eerste waren dit gewoon links van heel internet betreffende zorghotels (geen commerciele links dus, want het waren verzamelsites die verwijzen naar verschillende zorghotels!!) Ten tweede heeft het totaal NIETS te maken met mijn eigen advertentie, ik ben geen zorghotel, heb geen zorghotel en ben ook op geen enkele manier verbonden aan een zorghotel, behalve dat ik er van eentje als klant gebruik maak al enkele jaren tot volle tevredenheid en dat anderen ook gun.
Ik vind dat hier het regels en het beleid van deze site wel heeeeeeeeeeeeel erg ver doorgevoerd wordt, beetje doorgeschoten naar mijn idee! Bovendien stond mijn bericht hier dus al ruim 4 jaar! Zonder dat ooit iemand er iets van gezegd heeft.

ach... :roll: :shock:
Pim Geplaatst: dinsdag 29 Juni 2010 11:53
Beste Zonne,

Het is inderdaad zo dat de huidige moderator, Dineke, waarschijnlijk nogal snel door berichten heenleest en elke link lijkt te verwijderen tenzij het verwerkt is in een verhaaltje.
Ik ben het met je eens dat de manier waarop het hier gegaan is erg jammer is te noemen.

Echt alleen de laatste voor mijn berichtje van stichting zorgparken voldeed aan het criterium van reclame maken voor eigen onderneming.
Ik vermoed dat het daarom een vergissing is.
Misschien dat er wat verheldering over kan komen van Dineke?
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Gast Geplaatst: dinsdag 29 Juni 2010 12:42
Beste Zonne,

Het is niet toegestaan om berichten te plaatsen met verwijzingen naar commerciële websites.
Alleen links naar informatieve websites zijn toegestaan (bijvoorbeeld pgb.nl of vws.nl).

Met het verwijzen naar jouw advertentie inzake het geven van info hierover was niet bedoeld dat jijzelf een zorghotel zou houden :wink:
Excuus als dat zo is overgekomen.

Dineke
Het ZoekPgbZorg Team

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.