Juiste declarering bij weekendopvang
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: zondag 21 Februari 2010 11:43
Mijn zoon krijgt PGB voor zowel begeleiding als voor tijdelijk verblijf. 1x per maand heeft mijn zoon weekendopvang (zorgverlener komt of bij ons thuis of mijn zoon gaat naar hem). Hoe declareer ik dit nou eigenlijk goed. Ik specificeer de uren per dag en 2 x logeernacht, dit omdat ik graag alles, elk uur, goed wil verantwoorden. Zorgverlener is van vrijdagmiddag tot en met zondagmiddag aanwezig. Nu na het lezen van "Eigenwijs" ga ik twijfelen, want ik schrijf bv op zaterdag 16 uur dat zijn ook daadwerkelijk de uren die hij aanwezig is (7.00-23.00) maar dit is waarschijnlijk teveel uren per dag?!?! Moet ik anders een factuur laten opstellen met alleen Weekendopvang en geen uren? Ik weet even niet hoe ik dit het beste kan aanpakken. Met vriendelijke groet, Helena |
|
Ad |
Geplaatst: zondag 21 Februari 2010 12:33
Hallo Helena, Volgens mij, ik ben zelf budgethouder met indicatie begeleiding en tijd. verblijf, kun je het beste aan de zorgverlener een nota of declaratie vragen en die bewaren in je administratie. Straks moet je n.l. op het verantwoordingsformulier aangeven aan wie je de zorgkosten hebt betaald. Is het een bedrijf dan moet je op het verantwoordingsformulier het BTW nr of Kvk nr. vermelden. Is het een zelfstandige o.d. dan moet je het BSN (sofi) nr. van hem/haar op het formulier vermelden. Dus je hoeft helemaal niet de uren te verantwoorden doch wel de uitgegeven kosten. Daarop controleert het zorgkantoor je uitgaven namelijk en niet op de uren zorg... Blijft wel de vraag natuurlijk of het uurloon of de totale weekend kosten acceptabel zijn voor de verleende zorg. Dit is m.i. kwestie van bespreken met de zorgverlener en vastleggen in het zorgcontract. V.w.b. tarieven zijn er op deze site diverse discussies hierover. Zoek er maar eens naar.... Succes en groet, :wink: Ad. |
Sibo |
Geplaatst: zondag 21 Februari 2010 13:37
hallo je kunt gewoon 1 rekening maken, maar daarin zet je dat het(tijdelijk) verblijf is en ondersteunende begeleiding. als de uren aaneensluitend zijn hoef je niet alle uren apart te schrijven. ik maak zelf de rekeningen voor ons bedrijf en ik heb ook logeerweekenden waarin ik zulke rekeningen maak. Groetjes Arietta |
Geplaatst: maandag 22 Februari 2010 12:34
Arietta en Ad, Dank voor jullie reactie. Ik maak al een tijdje gebruik van de weekendopvang van deze zorgverlener en ik kreeg dus altijd een faktuur met daarin alle uren en de logeernachten. Dit was, met wederzijdse goedkeuring, zo afgesproken. Maar na het lezen van een artikel twijfel ik nu of de gedeclareerde 16 uur op 1 dag ( 7.00-23.00) de zaterdag wel mag of dat ze vanuit het zorgkantoor nu zeggen dat mag volgens de wet niet, te lang achterelkaar enz..... en dat ze het afkeuren. Ik begrijp van jullie beide dat de zorgverlener een factuur kan maken waarop staat weekendopv en ind. begeleiding van .. t/m .. en dan een totaalbedrag. Met vriendelijke groet, Helena |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk