1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uit welk potje komt dagbesteding

Auteur Bericht
Mavis Geplaatst: zondag 21 Februari 2010 14:58
Ik lees me suf , maar kom er niet uit.
Ik ben bezig om halverwege dit jaar een dagbesteding te beginnen, middels een atelier waar gewerkt kan worden met natuurlijke materialen, een moestuin en koken. Ook verzorgen van dieren is mogelijk en tijdelijk verblijf.
Mijn grote vraag is, vanwaaruit dit vergoed wordt voor mijn toekomstige clienten in 2010.
Het is me niet duidelijk of het , ook zaskelijk gezien , wel zin heeft om dit op te zetten.
Wie weet het antwoord tav deze vergoedingen, bedankt! :D
Geplaatst: maandag 22 Februari 2010 10:21
Uit de AWBZ-pot. Aangezien U geen AWBZ erkenning heeft kunt U Uw werkzaamheden alleen verrichten voor mensen met een PGB, die dus Uw opdrachtgever worden.
ZIN is alleen voor instellingen met een AWBZ erkenning.
Pim Geplaatst: donderdag 25 Februari 2010 21:08
Beste Mavis (tante meef)

Voor zowel tijdelijk verblijf, dagbesteding in groepen als dagbesteding individueel is het inderdaad raadzaam uw werkzaamheden te laten bekostigen middels betaling uit PGB budget van klanten danwel uit eigen middelen.

Het laten financieren middels Zorg in Natura is een heel omslachtige en ingewikkelde weg, waar u een WTZi erkenning voor moet aanvragen. Voor een kleine ondernemer is dat feitelijk niet interessant.
Wat voor u belangrijk is om een goede inschatting te maken over welke kosten u maakt, met hoeveel klanten u denkt de dagbesteding te gaan organiseren, en hoeveel u aan omzet u moet draaien om naast de kosten, ook uw eigen inkomsten en eventuele loonkosten van ingehuurde professionals danwel personeel mee te kunnen bekostigen.

Het is dus wijs om goed na te gaan welke tarieven concurrenten hanteren, hoe dit zich verhoud tot uw verwachtte afname van uren en uw verwachtte kosten.

Een goed ondernemersplan, grondige marktonderzoek en een gedegen voorbereiding zijn daarbij een must.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.