Te veel uitgekeerd aan voorschotten door het zorgkantoor
Auteur | Bericht |
---|---|
Simone |
Geplaatst: zondag 21 Februari 2010 16:27
Mijn client heeft een vordering van 1293,- euro ontvangen van het Zorgkanntoor over het jaar 2009. In dit jaar heben zij meer geld over gemaakt dan waar hij na subsidie vaststelling recht op zou hebben. Ik zie dit als een fout van het zorgkantoor. Wat kan ik doen om er voor te zorgen dat hij dit bedrg niet hoeft terug te betalen? Met groet Simone Regouw |
Geplaatst: zondag 21 Februari 2010 17:22
niet gebruikt moet altijd terug betaald worden, ook al is het de fout van het zorgkantoor. |
|
Ad |
Geplaatst: zondag 21 Februari 2010 21:27
Hallo Simone, Zou het wellicht kunnen zijn dat het zorgkantoor eerst een "voorlopige toekenning" heeft afgegeven voor het pGB en dat pas in een later stadium jou client zijn belastaar inkomen via de belastingdienst bekend is geworden c.q. vastgesteld. Voor een PGB moet je n.l. een eigen bijdrage betalen. Deze is afhankelijk van het verzamel inkomen van twee jaar terug. Indien de vaststelling van het belastbare inkomen "te laat" bekend wordt kan het dus gebeuren dat de "voorlopige toekenning" te royaal is geweest t.o.v. de eigen bijdrage (dus dat de eigen bijdrage hoger had moeten zijn)... Dit zou geen fout behoeven te zijn van het zorgkantoor, alleen een vervelende situatie omdat in een te laat stadium het inkomen bekend werd en daardoor een terugvordering moet plaatsvinden. je zou dus altijd met een "reserve" rekening moeten houden. Ook zouik het zorgkantoor om specifieke uitleg vragen hoe dit heeft kunnen gebeuren...... groet, Ad. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk