1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Zorgaanbieder... PGB of Zorg in Natura mogelijk?

Auteur Bericht
Leon Geplaatst: dinsdag 23 Februari 2010 22:33
Geachte mensen!

Ik had even een vraagje; ik ben onlangs begonnen met mijn eigen "bedrijf" als zorgaanbieder. Ik begeleid verschillende mensen via het PGB.

Nu richt ik mij sinds kort op mensen met psychosociale problematiek (soms WMO, soms AWBZ indicatie)

Is het mogelijk om "betaald" te worden via Zorg in Natura? dus gewoon direct door het zorgkantoor?

dit omdat het voor sommige mensen een hele opgave is om de PGB administratie bij te houden + het feit dat het voor mensen met schuldenproblematiek lastig is het PGB puur te beheren voor zorg ipv schulden aflossen :)

Ik hoor het graag!

Leon
Geplaatst: woensdag 24 Februari 2010 09:35
ja , dat kan maar dan moet je wel aan bepaalde voorwaardes voldoen.kan je informeren bij zorgkantoor.
Geplaatst: woensdag 24 Februari 2010 10:57
De WMO gaat over thuiszorg. Die wordt door de gemeenten aanbesteed
Voor dagbesteding, gericht op meedoen aan de maatschappij, moet U eveneens bij de gemeente zijn voor subsidie.
Elly Geplaatst: donderdag 25 Februari 2010 09:02
Indien uw clienten een WMO indicatie hebben zou u contact op kunnen nemen met de desbetreffende gemeente. Ieder gemeente stelt zijn regels wat betreft de WMO en wat wel en niet mogelijk is.
Voor een AWBZ indicatie ligt het moeilijker, hiervoor is een AWBZ - erkenning nodig en dat is meestal voorbehouden aan instellingen. Voor een ZZPer is werken op basis van ZiN vooralsnog alleen mogelijk indien je werkt via een bemiddelingsbureau.
Er is de laatste tijd veel beroering over de AWBZ- erkenning voor ZZPers, de beroepsvereniging V&V maakt zich sterk hiervoor, maar ActiZ, een grote overkoepelende organisatie voor zorgaanbieders, gooit telkens roet in het eten. google maar eens op ZZP+AWBZ-erkenning
Sarina Geplaatst: donderdag 01 April 2010 16:51
Hallo,
kan iemand mij uitleggen hoe het werkt als je via een bemiddelingsburo werkt en je krijgt cliënten vanuit zorg in natura aangeboden.Hoe doe ik dat dan als zzp-er met mijn factuur.
Het bemiddelingsburo werkt met urendeclaratie brieven maar dat is geen factuur.
Terwijl er tegen mij gezegd wordt door het buro dat ik dat als factuur kan gebruiken??
Ik kan de factuur ook niet naar de cliënt sturen want hij heeft zorg in nature.
Moet ik dan een factuur maken voor het buro??Dan zou ik maar 1 opdrachtgever hebben nl het buro.
Kan iemand voor mij opheldering geven,thanks alvast.
Pim Geplaatst: vrijdag 02 April 2010 10:28
Beste Sarina (Smarlisa),

Op dit moment is nog steeds niet goed geregeld wat betreft het werken middels zorg in natura van ZZP-ers.
Werken via een bemiddelingsbureau en daar urendeclaraties invullen betekend dat je in loondienst bent. Helaas voor dat bemiddelingsbureau, de belastingdienst gaat niet akkoord met het feit dat jij urendeclaraties inlevert. Je hebt namelijk genummerde facturen nodig voor alle leveranties. Bij controles kom je anders in grote problemen en dat kan je achteraf vele duizenden euro's kosten.

Als ze wel accepteren dat jij ze facturen stuurt en deze uitbetaald heb je inderdaad een klant. Tijd dus om op zoek te gaan naar meer klanten. Zorg daarnaast wel dat geen van je klanten meer dan 50% van je totale omzet in een jaar gaat opbrengen, want ook dat mag niet.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.