Budgethouders nemen geen moeite voor een reactie
Auteur | Bericht |
---|---|
Caroline |
Geplaatst: vrijdag 26 Februari 2010 13:10
Raar maar waar!! De budgethouder zet zelf een advertentie, geef je als zorgverlener een reactie krijg je niets terug. Hoe hard is de hulp dan nodig ?? :?: Het is vreemd want ik betaal er goed voor, en dan moet ik 2 x een mail doen zo van Joehoe, niet gehad/gelezen/niet aansluitend bij de zorgvraag, meld dit dan ook even terug!!! :!: |
Judie |
Geplaatst: vrijdag 26 Februari 2010 17:41
Ook ik heb dat ervaren. Zorgvrager woont in zelfde gemeente. Zij staan al enige tijd op de site en vragen zorg. Heb gereageerd. Hoor niets terug. Ook al ben ik misschien voor hun niet de geschikte kandidaat, zou ik het toch wel fijn vinden om iets te vernemen. Dit overkomt mij ook heel vaak. Jammer. |
Matthijs |
Geplaatst: vrijdag 26 Februari 2010 17:50
Het is inderdaad soms te bizar voor woorden. Er is voor zorgvragers een knopje 'geen interesse' waar ze op kunnen drukken waarna de zorgverlener daar bericht van krijgt. Ik vind dat zelf vrij bot maar je weet in elk geval waar je aan toe bent. Als mensen gewoon helemaal niet reageren kan je alleen maar gissen naar de reden. Laatst kreeg ik zelfs een bericht van een zorgvrager die mij persoonlijk aanschreef of ik haar zoontje wilde begeleiden. Ik heb daar een uitgebreide reactie op geschreven en niets meer op teruggehoord. Het systeem van ZoekPgbZorg is al op deze grote ergernis aangepast door dus het 'geen interesse' knopje en door na drie dagen een herinnering te sturen als je nog niet gereageerd hebt op het bericht. En het versturen van berichten is betaald geworden voor zorgverleners zodat zorgvragers niet meer overspoeld worden met berichten. Al deze inzet van de mensen van ZoekPgbZorg ten spijt blijft deze ergernis gewoon bestaan. Persoonlijk denk ik dat er nog iets anders aan de hand is: Er zijn steeds meer mensen die zichzelf PGB-zorgverlener noemen en er zijn juist minder mensen die zorg vragen door de "bezuinigingen" van Bussemaker. Er is dus veel te veel aanbod en het gevolg is dat als er eens een vraag is, dat allerlei zorgverleners daar als een soort bende wilde tijgers bovenop springen met zorgaanboden, de een nog fraaier dan de ander, en allemaal op maat voor de betreffende zorgvraag. Ik kan me voorstellen dat je dan als zorgvrager door de bomen het bos niet meer ziet. ZoekPgbZorg vindt dat allemaal niet zo erg want het brengt geld in het laatje door de vele betaalde berichten die geschreven worden en de betaalde advertenties. Ik denk alleen dat het beter zou zijn als je in de zorgverleners wat meer selectie krijgt. Ik zie zo voor me dat je dan zorgverleners in groepen kan indelen: Ongeschoolde aanbieders, studenten, gediplomeerde zorgverleners. Als je dan de zorgverleners ook nog kan selecteren op kwaliteitskenmerken zoals lidmaatschap van beroepsverenigingen, bezit van VAR-WUO, VOG, BIG-registratie dan heb je een veel completer plaatje en krijg je als zorgvrager veel minder irrelevante resultaten. En dus krijg je als zorgvrager eerder een antwoord. |
Ad |
Geplaatst: vrijdag 26 Februari 2010 23:21
Hallo allemaal, Sedert lange tijd volg ik op diverse sites met belangstelling het beleid en de ontwikkelingen in de AWBZ en de WMO. Ook let ik regelmatig op de vraagstellingen van zowel de budgethouders alswel de zorgverleners. Waneer je de vraagtellingen van beide zijden bezie kom ik slechts tot tot de volgende conclusies: A. de AWBZ is een 'strooppot" geworden waar veel "vliegen" op af komen en al op zitten, B. gebleken is dat velen onder de budgethouders in feite niet over een PGB budget zouden mogen beschikken omdat zij de hele regeling niet aankunnen of te onbekend zijn met de hele gebruiks- en toepassingsmaterie van het PGB, C.voor velen van de (meestal jonge) zorgaanbieders lijkt de AWBZ en/of de WMO te kunnen voorzien in een leuk "bijbaantje" met daaraan de te genieten inkomsten. Echter, ik krijg sterk de indruk dat aan vele kwalliteiten van de zorgverleners moet worden getwijfeld..... D. Soms worden op de site vragen "gedropt" waarbij ik wel eens denk (evenals de moderator) > zoek eens even verder dan heb je het antwoord. Schijnbaar sluipt er een gemakzucht in de vraagstellingen. E. velen denken middels z.g. begeleiding en "leuke activiteiten"de PGB zorg te kunnen invullen..... de praktijk blijkt veelal anders..... Voor de "leuke zorgzaken" in het PGB budget is volop belangstelling doch voor de ingewikkelder (persoonlijke)(ver)zorg(ing) is weing te vinden onder de zorgverleners. F. Ook de jurische aangelegenheden rond het PGB, blijkt uit de diverse probleemstellingen geven veel stoftot discussies en minder prettige omstandigheden..... De hiervoor genoemde situatie is er één van...... G. ook blijkt mij dat in de hele regelgeving en de toepassing van het pgb en de site een bepaalde vorm van naieviteit en/of onzorgvuldigheid sluipt. Dit blijkt uit het niet of in onvoldiende mate reageren op de advertenties en/of de aangeboden zorghulp. Dit is m.i. toch een beleefdheidskwestie of zie ik dat verkeerd.? Zo zijn er meer angelegenheden die mij ernstig bezorgd maken over het PGB en haar budgethouders...... Zelf ben ik ook budgethouder. Heb alles goed geregeld via contracten met mijn zorgverleners en heb alles prima in de hand en heb totaal geen problemen met mijn advertentie, de reacties daarop en mijn hulpverleners. Alles gaat volgens de regels en het spel van de AWBZ en de WMO en tot volle tevredenheid van allen. Dit alles vraagt wel een behoorlijke toewijding en zorgvuldigheid van handelen en beheer van de gelden. Voor mij is het fijn dat het PGB er is doch velen zijn volgens mij niet geschikt om een PGB budget te hebben en te beheren. Daardoor zijn er ook zoveel PGB administratiekantoortjes op de markt gekomen....... Daarom kom ik op mijn conclusie dat wellicht de ingewikkeldheid van de regelgeving, de toepassings mogelijkheden en het gebruik en beheer van het PGB gebruikt wordt door en voor gehandicapten die daar eigenlijk en soms in het geheel niet voor geschikt zijn en dat deze situatie in den lande, "Den Haag" er in de toekomst wel eens toe zou kunnen verleiden te komen tot een nieuw beleid waarbij de PGB zorgvorm wordt vervangen door een soort zorg in natura omdat de budgethouders hebben bewezen niet voldoende geschiktheid te bezitten over een juist gebruik en toepassing van het PGB. De discussie en opvattingen over het toekomstig pgb beleid is bij "Sociale Zaken" binnenskamers al tussen de regels te vinden in het voorgenomen beleid van de Staatssecretaris..... Graag verneem ik jullie zienswijze over mijn stellingen / opvattingen / conclusies.... Groet, :wink: Ad. |
Janet |
Geplaatst: zaterdag 27 Februari 2010 14:25
Beste Caroline, Mij overkomt dat idd ook. Ik reageer ook vaak op bepaalde zorgvragen, echter blijft een reactie dan ook uit. Zou ook wel zo netjes zijn om in iedergeval een geen intresse bericht te sturen kost niets.. :wink: |
Matthijs |
Geplaatst: zaterdag 27 Februari 2010 23:33
Beste Ad, A. "Een 'strooppot' waar veel "vliegen" op af komen en al op zitten" vind ik eigenlijk best een belediging. U doet hiermee vele hardwerkende en welwillende zorgverleners flink tekort. B. Helaas ben ik dit met je eens. Het PGB is te ingewikkeld voor deze mensen. Je moet daarbij niet alleen naar deze budgethouders wijzen maar ook naar hoe de regeling in elkaar zit vind ik. C. Ook waar. Ik heb wel eens eerder gepleit een vorm van kwaliteitskenmerken op sites zoals deze. D. Dat is inherent aan forums. E. Dat komt voor. Ik denk echter dat de mensen die alleen open staan voor de leuke uitjes met cliënten en niet voor de echte zorg al snel uitvinden dat de realiteit weerbarstiger is dan dat, en dan naar ander werk gaan zoeken. Dat probleem lost zichzelf dus op. In de ergste gevallen althans. Het zal natuurlijk altijd zo zijn dat bepaalde vragen minder aantrekkelijk zijn voor zorgverleners dan andere, zelfs al zal men dat vaak niet willen toegeven. F. De hiervoor genoemde situatie heeft niets met juridische aangelegenheden te maken. U bedoelt waarschijnlijk een situatie uit een ander topic. G. Eens. Niet iedereen heeft beleefdheid zo hoog in het vaandel staan vrees ik. Daarnaast zou het wellicht zo kunnen zijn dat een deel van de budgethouders simpelweg niet inziet dat het niet reageren erg vervelend is voor de zorgaanbieder in kwestie. Wat uw conclusie betreft: Zorg in natura bestaat al (AWBZ-ZIN), zoals u wellicht wel zult weten. Het PGB bestaat daarnaast en dient een doel en doet dat in praktijk best goed. Ik denk dus persoonlijk niet dat het PGB echt bedreigd wordt (tenzij er een rechts kabinet komt, maar dan worden alle vormen van zorg bedreigd). Zoals ik mw. Bussemaker ten tijde van haar vorige plannen per brief heb laten weten leidt bezuingen op het PGB tot meer kosten voor de zorg aangezien mensen dan afhankelijk worden van veel duurdere oplossingen. Het lijkt mij sterk dat de politiek hier haar ogen voor sluit. Toch ben ik het in grote lijnen wel met uw analyse eens; het PGB is erg ingewikkeld en voor veel mensen betekent dat dat zij er niet goed mee om kunnen gaan. Ik denk dat dit deels ondervangen zou kunnen worden door verplicht te stellen dat degene die de aanvraag van het budget verzorgt automatisch ook verantwoordelijk is voor het beheer ervan. PGB-bureaus (die ten slotte de aanvraag verzorgen voor de mensen die daar zelf eigenlijk niet toe in staat zijn) zouden ook aan veel strictere eisen moeten voldoen wat mij betreft. In elk geval zal voorkomen moeten worden dat de bureaus een budget aanvragen voor mensen die daar niet mee om kunnen gaan, en vervolgens hun handen er vanaf trekken. |
Geplaatst: zondag 28 Februari 2010 01:31
mwolthers schrijft : G. Eens. Niet iedereen heeft beleefdheid zo hoog in het vaandel staan vrees ik. Daarnaast zou het wellicht zo kunnen zijn dat een deel van de budgethouders simpelweg niet inziet dat het niet reageren erg vervelend is voor de zorgaanbieder in kwestie. Dit geldt ook voor een deel van de zorgaanbieders, ook zorgaanbieders op dit forum reageren niet altijd heb ik gemerkt . Afgelopen week zei een zorgverlener tegen mij ivm met een afspraak met mij ,dat zij mij een bericht had gestuurd via dit forum, maar dat bericht heb ik niet kunnen vinden . Mischien dat er soms een storing is en emails niet aankomen ?? |
|
Madeleine |
Geplaatst: zondag 28 Februari 2010 09:39
Het is mij opgevallen dat ik de laatste tijd, steeds mails krijg van de server met hele lijsten met "nieuwe" PGB houders in de regio. Wanneer je dan direct doorgelinkt wordt naar hun profiel en een mail stuurt heb je niet in de gaten dat ze al lang op de site staan meestal achter in de lange lijst van PGB houders. Ze zijn dan ook hoogstwaarschijnlijk allang voorzien. Dit levert de websitehouder geld op per eerste verzonden bericht, afhankelijk van hoeveel berichten je hebt ingekocht als zorgverlener. Sinds de invoering van betaalde mails, in alle respect voor de websitehouder, die iets mag verdienen aan zijn werk PGB houders en zorgaanbieders te verenigen, dit begint mij een beetje te irriteren. Ik heb al eens geschreven naar de websiteeigenaar en verzocht geen bedrag af te trekken voor onbeantwoorde berichten waarop ik geen reactie heb gekregen. Helaas heeft hij nooit gereageerd. |
Nationale Hulpgids team |
Geplaatst: dinsdag 02 Maart 2010 11:02
Beste Cinnepinne, We hebben al vaker benadrukt dat wij het ook vervelend vinden als een pgb-houder niet reageert op een bericht. Jouw suggestie om een bericht dat niet wordt beantwoord niet in rekening te brengen klinkt goed. We hebben hier ook over nagedacht, maar in de praktijk zitten hier nogal wat bezwaren aan. Veel zorgaanbieders sturen bijvoorbeeld hun contactgegevens in het eerste bericht. En we doen al veel om de pgb-houders onzichtbaar te maken als ze voorzien zijn. Zo is de conclusie dat een pgb-houder die niet reageert al voorzien is, vaak niet de juiste. Daarnaast wordt een pgb-houder die niet meer op de website komt onzichtbaar gemaakt. In het volgende topic hebben we gesproken over de evaluatie van het betalen voor berichten: https://www.nationalehulpgids.nl/forum/viewtopic.php?t=800&start=15 We hebben geconstateerd dat er niet of nauwelijks meer ongewenste berichten worden gestuurd naar Pgb-houders. Ook wordt in de berichten veel beter ingegaan op de zorgvraag. De slagingskans van pgb-houders is ook wat toegenomen. We hebben gekozen voor een betaald berichtensysteem en niet voor het betalen per 'opdracht', wat dichter bij jouw suggestie ligt. Dit systeem is eenvoudiger in gebruik en ook minder kostbaar om te onderhouden. En, ondanks het feit dat het systeem zeker nog niet perfect is, zijn we positief over het nieuwe berichtensysteem. Dat betekent niet dat we jouw suggestie niet meenemen in de verdere ontwikkeling van ZoekPgbZorg. We hebben ook met andere gebruikers regelmatig contact over verbeteringen aan de website. De afgelopen maanden hebben we bijvoorbeeld hard gewerkt aan de samenwerking met Per Saldo, waardoor er meer Pgb-houders op de website staan. De komende periode staan het nog beter in de gaten houden welke zorgaanbieders en pgb-houders actief zijn en het verbeteren van de zoekresultaten op de agenda. Alle ideeëen, positieve en negatieve feedback die in het forum staan, lezen wij en proberen we om te zetten in verbeteringen aan ZoekPgbZorg. Het ZoekPgbZorg Team |
Annet |
Geplaatst: vrijdag 19 Maart 2010 16:31
Dag, Ook ik erger me mateloos aan PGB-houders die niet reageren op mijn reactie op een hulpvraag. En, net als Matthijs hebben PGB-houders mij ook gebeld zonder dat ik hoefde te reageren op hun advertentie. Ze waren dan heel enthousiast en zouden weer wat van zich laten horen en dan hoor je niets meer. Ik had van één PGB-houder het idee dat hij er een soort spelletje van maakt: A. uit M., meer zeg ik niet. :evil: En soms denk ik ook wel: er zijn ook hulpvragers met een psychiatrische achtergrond, en ja, dan kan het gebeuren dat ze niet reageren. Ik heb dit ook gemeld bij het pgb-zorgteam en kreeg terug dat het hun aandacht heeft. Wel vraag ik hierbij aan het PGB zorgteam om PGB-houders erop attent te maken dat zorgverleners moeten betalen voor een reactie. Ook dat PGB-houders alleen maar op de knop "geen belangstelling"hoeven te drukken vind ik een beetje bot. Gelukkig heb ik nu even genoeg werk en hoef ik niet te reageren op advertenties van PGB-houders, en me dus ook niet meer te ergeren. :lol: Annet |
Colinda |
Geplaatst: vrijdag 26 Maart 2010 15:19
Ook ik heb het zelfde. Als je )denk' dat een zorgaanbieder niet is wat je zoekt laat dit dan toch even netjes weten. Zo ga je toch niet met mensen om. |
Geplaatst: vrijdag 02 April 2010 11:46
ik zou zeggen leer eens netjes bedragen neer te zetten bij jullie hulpverlening dat zou hoop schelen voor een hulpvrager nu moeten we hoop berichten versturen om te vragen wat jullie per uur willen vangen en geloof mij nou maar het zijn belachelijke bedragen die niet betaald kunnen worden uit het pgb of je moet je maar 1 of 2 keer per week laten behandelen groetjes marian |
|
Carla Martine |
Geplaatst: maandag 19 April 2010 12:33
Beste Marian, Het komt mij nogal negatief of beter geschreven vrij verbitterd over, wat je meent te moeten schrijven. Ik meen niets te moeten 'vangen' en denk met mij de meesten niet, die graag via PGB willen werken. En ik heb tot nu toe nog maar zeer weinig tot niet gezien dat er al direct bij de hulpvraag een bedrag wordt genoemd. Dat zou je dus zelf kunnen doen en dat bespaart dan direct jouw ergernis waar jij blijkbaar mee zit, van het steeds moeten vragen wat iemand wil of verwacht te 'vangen'. Wat ik zie is dat er staat ' tarief in overleg'. Ik persoonlijk ben heel blij dat er de mogelijkheid is om te kunnen werken via PGB, omdat dit voor mij passend is. Ik ben er niet op uit om op een gemakkelijke manier geld te 'vangen'. Ik mag toch hopen dat veel hulpvragers er niet zo over denken, want dat zou mij een wel heel ongemakkelijk gevoel geven om mijn hulp aan te bieden! Ook ik heb niet zulke prettige ervaringen met het niet reageren van hulpvragers of eerst wel en dan weer afzeggen en dan toch de hulpvraag te blijven zien. En nu laatst eerst tig mailtjes via deze site om van de hulpvrager die zei kennis te willen maken adres en telefoongegevens, ook de datum en de tijd te weten te komen. Zelfs op de dag van afspraak moest ik nog van alles doen om te weten wat het adres was. Dit gaf mij wel te denken, of ik deze hulpvrager serieus moest nemen of niet. Maar goed, ik wil proberen zo objectief en open mogelijk te blijven omdat ik omstandigheden niet weet. Dus op naar het gezin. Krijg de indruk dat moeder zelf niet goed weet wat passende hulp is voor haar kindje en zomaar iets zegt waarvan zij denkt dat het kan helpen. Op zich een prettig gesprek en alles goed uitgelegd. Moeder lijkt serieus en met mij verder te willen. PGB is nog niet rond, maar al wel mee bezig door MEE en CIZ. Ik bel de moeder een week later op, moeder is duidelijk aan de lijn. Maar ik hoor haar, nadat ik dus zeg wie ik ben en vraag hoe het is, half vloeken en ze hangt op. Wanneer ik daarop weer probeer te bellen krijg ik de voicemail. Heb ik ingesproken met de vraag of moeder in ieder geval zo vriendelijk zou willen zijn mij te laten weten hoe of wat. Niets meer gehoord! Dit is dus mijn ervaring met een hulpvrager en anderen daarvoor. |
Geplaatst: maandag 19 April 2010 15:29
Er wordt vaak geklaagd over veel te dure hulpverleners maar nooit hoor je iets over hulpvragers die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Van het loon gaan belasting, reiskosten, verzekering, sociale voorzieningen en bijscholing af. Het is net een "normaal" brutoloon.Krap twee derde verdwijnt als sneeuw voor de zon en ruim een derde houd je over en dan zit ik in een laag belastingtarief. En dan heb je hulpvragers.... mijn tarief was in overleg verlaagd want het gezin had het moeilijk en dan gaat de avond voor ik zou beginnen de telefoon. Het was mw ze vond het toch wel wat duur :"5 euro per uur moest echt genoeg zijn". Zelfs de babyzitter is duurder. Ook ik kreeg een scheldpartij over mij heen toen ik hiervoor bedankte. Volgens mij is er door het Pgb en de discussies in de media het idee ontstaan dat hulpverlening weinig voorstelt. Dit slaat nergens op een hulpvraag moet door zowel de hulpvrager als de hulpverlener serieus genomen worden en er moet correct mee worden omgegaan. Jolanda |
|
Gast |
Geplaatst: vrijdag 30 April 2010 14:25
Ook ik heb ervaringen met "niet reageren", en inderdaad, over het dubbeltje op de eerste rang nog niet gesproken. De 5 Euro die jou geboden werd, en de scheldpartij bovendien, zou eigenlijk gemeld moeten worden naar de wm. Als je zo bejegend wordt, vind ik dat daar best een waarschuwing op kan staan. Of begint geweld tegen zorgleners nu ook virtueel? Sandy |
Helen |
Geplaatst: maandag 10 Mei 2010 19:32
Hallo, Ook ik vind het erg vervelend dat er door zorgvragers niet gereageerd word. Natuurlijk is het wel zo dat er meer aanbieders zijn dan ontvangers, als ik even ruim naar de statistieken kijk op de website. Van de berichten die ik gekocht heb, heb ik er op welgeteld 1 antwoord gehad en dit was een vriendelijke afwijzing omdat zij net iemand anders gevonden hadden. Nu heb ik op dit moment nog tegoed voor 2 berichten op deze site, maar weet ik nu al dat ook deze berichten weggegooid geld zijn. Erg jammer dus! |
Geplaatst: dinsdag 11 Mei 2010 12:57
Wat jammer dat veel budgethouders niet reageren. Ik wist zelf niet dat door zorgverleners per reactie moet worden betaald. Maar ik reageer altijd en vind het jammer dat er door de lakse houding van andere budgethouders minder advertenties en/of reacties van zorgverleners zouden komen, dus geef niet op: er zijn ook een hoop serieuze budgethouders die persooneel zoeken. En ook ik krijg wel eens te horen dat de zorgverlener allang geen werk meer zoekt, maar vergeten is de advertentie eraf te halen... Dat is ook vervelend. Maar er wordt soms een hoger uurloon gevraagd dan ik kan betalen of redelijk vind. Ik kan zelf geen uurloon aangeven in de advertentie, omdat ik niet het scholingsniveau daarin kan meenemen. Ik heb verschillende zorgverleners met verschillende niveaus en heb wel bepaalde tarieven voor de verschillende niveau's. Daar is wel wat ruimte tot overleg in. Met de meeste zorgaanbieders kom ik er dan ook uit. En bij sommige niet. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de voorste rij te zitten, maar een redelijke prijs- kwaliteit verhouding moet er zijn. Dat is ook mijn plicht als budgethouder. Je krijgt een bepaald bedrag en daar moet je de zorg voor inkopen die geindiceerd is, als je dat niet kan, betaal je te veel. En als iemand met een mbo niveau het werk goed kan doen, hoef ik geen HBO er waar ik veel meer voor moet betalen, maar dat is logisch, toch? Misschien kan de zorgverlener in zijn eerste mail een ongeveer tarief aangeven en of het tarief nog overlegbaar is bijvoorbeeld? |
|
Helen |
Geplaatst: woensdag 12 Mei 2010 19:35
Op hoop van zegen dan net ook mijn laatste twee berichten verstuurd. Ik zelf vind het niet netjes om meteen over vergoedingen te hebben, zelf vind ik het belangrijker dat ik kan voldoen aan wensen die het gezin stelt. En of ik hen kan bieden wat zij willen. Daarbij ben ik als student niet opzoek naar een volwaardige baan, maar wil ik graag met de kennis die ik al heb gezinnen en kinderen ondersteunen en begeleiden. Ik snap heel goed dat er andersom van zorgvragers naar aanbieders ook irritatie puntjes zijn. Maar ik ben blij dat er ook zorgvragers zijn die wel op reacties reageren! |
Hiske |
Geplaatst: maandag 24 Mei 2010 20:07
Ik heb ook al veel berichten verstuurd waar ik geen antwoord op heb gekregen, erg jammer. Ook blijven oproepen van zorgvragers vaak lang staan. Ik heb gereageerd op een zorgvraag maar kreeg een antwoord terug dat ze al voorzien waren, een week later stond dezelfde oproep nog steeds op de site. |
Matthijs |
Geplaatst: donderdag 27 Mei 2010 00:34
Beste Hiske, In zo'n geval vind ik ook dat je die budgethouder daarop kan wijzen. Je betaalt niets extra's door nog eens te reageren op hun reactie. Vaak blijkt dat budgethouders het gewoon vergeten of zich niet realiseren dat ze daarmee zorgverleners met extra kosten en moeite opzadelen. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk