reiskostenvergoeding
Auteur | Bericht |
---|---|
Rosalie |
Geplaatst: maandag 01 Maart 2010 14:15
Moet ik mijn kilometers laten vergoeden door pgbhouder of kan ik het direct declaren bij de belastindienst. Ik werk als zorgverlener bij 1 gezin en geef het op als inkomsten uit overige werkzaamheden. (3dagenregeling) Groet, Roos |
Ad |
Geplaatst: maandag 01 Maart 2010 22:27
Een PGB budgethouder kan de gemaakte km's aan de zorgverleners rechtstreeks vergoeden via het belastingvrije bedrag ad E 0,19/ km. Je moet de vergoedingswijze dan wel op laten nemen in de zorgovereenkomst en daar een kopie van krijgen volgens de voorwaarden. E.e.a. als bewijs t.b.v. de fiscus. Indien je de km's declareerd bij de fiscus krijg je maar een gedeelte van de kosten terug, afhankelijk van je belastingtarief en je hoogte van je inkomen. Dus het voordeligste is "direct" via de budgethouder uit het PGB. Let er wel op of vraag aan de budgethouder dat hij/zij bij de jaarlijkse verantwoording de juiste bedragen opgeeft die aan je zijn uitbetaald. Dus gesplitst in de salarisbeloning en apart van de "belastingvrije" reiskostenvergoeding, anders betaal je alsnog belasting over de E 0,19 cent..... Groet, Ad. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk