1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Belastingaangifte

Auteur Bericht
Vivian Geplaatst: maandag 01 Maart 2010 23:00
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben echt een leek op dit gebied.
Momenteel werk ik 32 uur in vast dienstverband en ben daarnaast werkzaam binnen 2 gezinnen vanuit PGB.
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de belastingaangifte wanneer je 2 banen hebt?

Hoop op een reactie, bedankt alvast,

Groetjes Vivian!
Matthijs Geplaatst: maandag 01 Maart 2010 23:24
Hoi Vivian,

Je kan je inkomsten uit die twee gezinnen gewoon opgeven als 'resultaat uit overige werkzaamheden'. Niets ingewikkelds aan dus :)
Ad Geplaatst: dinsdag 02 Maart 2010 20:11
Vivian,
Je moet wel rekening houden met een inhouding van ongeveer 20% van de PGB beloning aan afdachten aan premies en belastingen.
Ad.
Geplaatst: dinsdag 02 Maart 2010 20:33
Je hebt het over 20%...ik hoor anderen over 40%...Wie weet het?
Ad Geplaatst: dinsdag 02 Maart 2010 21:13
Even een link naar de site van de SVB waarop e.e.a. is te lezen:
http://www.svb.nl/int/nl/ssp/salarisadministratie/salaris_reiskosten_bepalen/index.jsp
Succes, :wink:
Ad.
Lianne Geplaatst: woensdag 03 Maart 2010 10:31
Ligt eraan in welke schaal je terecht komt. 20% lijkt mij onjuist, want de laagste schaal is ongeveer 1/3 dus 33%
Geplaatst: woensdag 03 Maart 2010 15:02
Aangezien je een vaste baan hebt, wordt daar al rekening gehouden met je belastingkorting.
Over je PGB inkomsten betaal je daarom ruim 40 % belasting.( geen belastingkorting).
Daarnaast betaal je de heffing voor de zorgverzekering over PGB inkomsten tot ongeveer €30.000.-. De heffing, die je via je vaste baan betaalt, mag je daarvan aftrekken.
Matthijs Geplaatst: donderdag 04 Maart 2010 12:31
In die 20% is de heffingskorting al verrekend. Toen ik als freelancer begon raadde mijn opdrachtgever mij ook aan om ongeveer 20-25% te reserveren voor de belasting.