1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Belastingaangifte

Auteur Bericht
Vivian Geplaatst: maandag 01 Maart 2010 23:00
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik ben echt een leek op dit gebied.
Momenteel werk ik 32 uur in vast dienstverband en ben daarnaast werkzaam binnen 2 gezinnen vanuit PGB.
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de belastingaangifte wanneer je 2 banen hebt?

Hoop op een reactie, bedankt alvast,

Groetjes Vivian!
Matthijs Geplaatst: maandag 01 Maart 2010 23:24
Hoi Vivian,

Je kan je inkomsten uit die twee gezinnen gewoon opgeven als 'resultaat uit overige werkzaamheden'. Niets ingewikkelds aan dus :)
Ad Geplaatst: dinsdag 02 Maart 2010 20:11
Vivian,
Je moet wel rekening houden met een inhouding van ongeveer 20% van de PGB beloning aan afdachten aan premies en belastingen.
Ad.
Geplaatst: dinsdag 02 Maart 2010 20:33
Je hebt het over 20%...ik hoor anderen over 40%...Wie weet het?
Ad Geplaatst: dinsdag 02 Maart 2010 21:13
Even een link naar de site van de SVB waarop e.e.a. is te lezen:
http://www.svb.nl/int/nl/ssp/salarisadministratie/salaris_reiskosten_bepalen/index.jsp
Succes, :wink:
Ad.
Lianne Geplaatst: woensdag 03 Maart 2010 10:31
Ligt eraan in welke schaal je terecht komt. 20% lijkt mij onjuist, want de laagste schaal is ongeveer 1/3 dus 33%
Geplaatst: woensdag 03 Maart 2010 15:02
Aangezien je een vaste baan hebt, wordt daar al rekening gehouden met je belastingkorting.
Over je PGB inkomsten betaal je daarom ruim 40 % belasting.( geen belastingkorting).
Daarnaast betaal je de heffing voor de zorgverzekering over PGB inkomsten tot ongeveer €30.000.-. De heffing, die je via je vaste baan betaalt, mag je daarvan aftrekken.
Matthijs Geplaatst: donderdag 04 Maart 2010 12:31
In die 20% is de heffingskorting al verrekend. Toen ik als freelancer begon raadde mijn opdrachtgever mij ook aan om ongeveer 20-25% te reserveren voor de belasting.

Voor Vivian ligt dat denk ik wat anders aangezien ze al aan vaste baan heeft voor 32 uur waar neem ik aan heffingskorting wordt toegepast, zodat ze de volle mep moet gaan betalen, wat inderdaad afhankelijk is van in welke schijf ze komt.

Vivian, als je op je aangifte inderdaad je inkomsten bij resultaat uit overige werkzaamheden invult (reiskosten mag je aftrekken) zie je vanzelf hoe en wat. Het is wel goed om je even wat meer in te lezen over belastingen, te beginnen bij het linkje van Ad.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.