afdragen belastingen
Auteur | Bericht |
---|---|
Vlinder Zorg en Service |
Geplaatst: dinsdag 02 Maart 2010 11:57
Sinds twee maanden werk in 13.5 per maand bij een gezin en ontvang hiervoor een brutobedrag.Hoe/waar kan ik uitzoeken hoeveel ik ongeveer zal moeten afdragen aan belastingen zodat ik dit kan reserveren.En gebeurt dit maandelijks of jaarlijks ? Bvd ! |
Geplaatst: dinsdag 02 Maart 2010 14:43
Dat hangt ervan af of U nog overige belasting inkomsten heeft. U moet ongeveer 40% apart houden van Uw bruto verdiensten. Als U geen andere inkomsten heeft kunt U een bedrag van € 1000.- - €2000.- afhankelijk van Uw persoonlijke situatie daarop in mindering brengen. U doet in 2011 aangifte. Vervolgens krijgt U een aanslag over 2010 en een voorlopige aanslag over 2011. Dus inderdaad apart houden. Anders betaalt U van Uw bruto inkomen 2011 twee jaar belasting in één jaar. Als Uw inkomsten in 2011 gestopt zijn moet U dit zelf aan de belastingdienst melden middels het formulier voorlopige aanslag. Uw voorlopige aanslag 2011 wordt dan ingetrokken. |
|
Tiny |
Geplaatst: donderdag 11 Maart 2010 14:36
Hoi Ilse, Als je het geld niet wilt opsparen tot volgend jaar, kun je bij de belastingdienst een voorlopige aanslag 2009 aanvragen, :o dan betaal je de belasting nog dit jaar. Voor volgend jaar gaat dit hetzelfde. Dan hoef je niet bang te zijn dat je teveel moet nabetalen Groetjes, Tiny {deleted by moderator: verwijs naar je advertentie} |
Inez |
Geplaatst: zaterdag 14 Augustus 2010 13:44
Ik heb zojuist even een (proef)digitale aangifte gedaan. Ik ga nu ook werken voor een pgb en verdien dan ong 13000euro per jaar. Ik ben alleenstaand/wonend,geen kinderen en dit zijn mijn enige inkomsten. Kan het zijn dat ik dan maar 1680 hoef af te dragen? Mvg Inez |
Pim |
Geplaatst: zaterdag 14 Augustus 2010 21:47
Beste Inez, Volgens mij klopt uw berekening aardig. Met zo'n klein inkomen valt u volgens mij nog onder diverse kortingsregelingen en hoeft u weinig belasting te betalen. Het is wijs dit even uit (te laten) zoeken. U betaalt weliswaar 33,5% belasting, maar er gaan diverse kortingen vanaf http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2009/boxen_tarieven/boxen_tarieven-05.html#P126_8084 Naast inkomstenbelasting betaald u ook nog inkomensafhankelijke premie zorgverzekeringswet. Maar volgens mij is dat bij een klein inkomen als deze erg beperkt. (4,95 procent als u werkt als zelfstandige of alfahulp, 7,05 procent in loondienst) http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/hoe-hoog-is-de-inkomensafhankelijke-bijdrage-voor-de-zorgverzekeringswet.html Dus mij is niet zeker of u met deze 1680 euro er helemaal bent, maar het zou best kunnen. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk