1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

afdragen belastingen

Auteur Bericht
Vlinder Zorg en Service Geplaatst: dinsdag 02 Maart 2010 11:57
Sinds twee maanden werk in 13.5 per maand bij een gezin en ontvang hiervoor een brutobedrag.Hoe/waar kan ik uitzoeken hoeveel ik ongeveer zal moeten afdragen aan belastingen zodat ik dit kan reserveren.En gebeurt dit maandelijks of jaarlijks ?

Bvd !
Geplaatst: dinsdag 02 Maart 2010 14:43
Dat hangt ervan af of U nog overige belasting inkomsten heeft.
U moet ongeveer 40% apart houden van Uw bruto verdiensten.
Als U geen andere inkomsten heeft kunt U een bedrag van € 1000.- - €2000.- afhankelijk van Uw persoonlijke situatie daarop in mindering brengen.
U doet in 2011 aangifte. Vervolgens krijgt U een aanslag over 2010 en een voorlopige aanslag over 2011.
Dus inderdaad apart houden. Anders betaalt U van Uw bruto inkomen 2011 twee jaar belasting in één jaar.
Als Uw inkomsten in 2011 gestopt zijn moet U dit zelf aan de belastingdienst melden middels het formulier voorlopige aanslag. Uw voorlopige aanslag 2011 wordt dan ingetrokken.
Tiny Geplaatst: donderdag 11 Maart 2010 14:36
Hoi Ilse,
Als je het geld niet wilt opsparen tot volgend jaar, kun je bij de belastingdienst een voorlopige aanslag 2009 aanvragen, :o dan betaal je de belasting nog dit jaar. Voor volgend jaar gaat dit hetzelfde. Dan hoef je niet bang te zijn dat je teveel moet nabetalen
Groetjes,
Tiny {deleted by moderator: verwijs naar je advertentie}
Inez Geplaatst: zaterdag 14 Augustus 2010 13:44
Ik heb zojuist even een (proef)digitale aangifte gedaan.
Ik ga nu ook werken voor een pgb en verdien dan ong 13000euro per jaar.
Ik ben alleenstaand/wonend,geen kinderen en dit zijn mijn enige inkomsten.
Kan het zijn dat ik dan maar 1680 hoef af te dragen?

Mvg Inez
Pim Geplaatst: zaterdag 14 Augustus 2010 21:47
Beste Inez,

Volgens mij klopt uw berekening aardig.

Met zo'n klein inkomen valt u volgens mij nog onder diverse kortingsregelingen en hoeft u weinig belasting te betalen.
Het is wijs dit even uit (te laten) zoeken.
U betaalt weliswaar 33,5% belasting, maar er gaan diverse kortingen vanaf
http://www.belastingdienst.nl/particulier/aangifte2009/boxen_tarieven/boxen_tarieven-05.html#P126_8084

Naast inkomstenbelasting betaald u ook nog inkomensafhankelijke premie zorgverzekeringswet. Maar volgens mij is dat bij een klein inkomen als deze erg beperkt. (4,95 procent als u werkt als zelfstandige of alfahulp, 7,05 procent in loondienst)
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/hoe-hoog-is-de-inkomensafhankelijke-bijdrage-voor-de-zorgverzekeringswet.html

Dus mij is niet zeker of u met deze 1680 euro er helemaal bent, maar het zou best kunnen.
Met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.