Komt een 2e hulp bij wat zijn mijn rechten?
Auteur | Bericht |
---|---|
Marja |
Geplaatst: woensdag 03 Maart 2010 15:41
Ik werk 25 uren in de week bij een client. Ik werk daar 5/6 dagen per week. Maar aangezien mevrouw minder word , is er meer hulp nodig. Er is een vacature geplaats waar ze op zoek zijn naar een 2e hulp. Maar wat als ik het niet eens ben met de dagen / uren die ik moet gaan werken? Heb ik ook recht om te zeggen wat ik wil? Ik sta voor onbepaalde tijd op papier. Stel je voor ze geven mij 17 uren en ik wil graag 20 , wat is het recht van de client? Of ik wil de vrijdag vrij maar de client wil dat ik die werk want de andere medewerker wil die dag ook vrij? Als ik het daar niet mee eens ben en niet wil tekenen , mag dat?Of heeft hij dan het recht om het contract direct te ontbinden? |
Geplaatst: donderdag 04 Maart 2010 10:01
Wanneer je op 4 of meer dagen werkt ben je in loondienst en volledig verzekerd voor de werknemersverzekering. Wat geldt, staat in je huidige contract. Met een contractwijziging hoef je niet in te stemmen. Voor eenzijdig ontslag moet de opdrachtgever in jouw geval een ontslagvergunning aanvragen. Ik raad je aan om lid te worden van een vakbond als je dat nog niet bent. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk