PGB, voor mij?
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 04 Maart 2010 19:48
Ik zal even mijn situatie uitleggen. Mijn twee broers en ik lopen slecht, met een rollator. Verder kunnen wij alles zelf, alleen heb ik een hondje, en haar kan ik dus niet uitlaten. Dit wordt voor me gedaan. Nu waren er pas mijn tante op bezoek en die vroeg of wij PGB hadden. Dat zou makkelijk realiseerbaar zijn. Maar ik lees op deze site al dat de gemeente hierin tegenstribbelt. Wat is wiijsheid? |
|
Geplaatst: vrijdag 05 Maart 2010 11:58
Als U door Uw beperking geen huishoudelijk werk kunt doen, kunt U bij de gemeente een WMO indicatie vragen voor huishoudelijke hulp. Deze hulp kunt U betrekken van een thuiszorgorganisatie (ZIN) of met behulp van een PGB zelf zoeken en betalen. Als U door Uw beperking problemen heeft met persoonlijke verzorging kunt U bij het CIZ een indicatie AWBZ vragen. Ook die hulp kunt U naar keuze betrekken van een organisatie voor thuiszorg dan wel met een PGB zelf zoeken en betalen. |
|
Geplaatst: maandag 21 Juni 2010 17:28
Bedankt voor je antwoord. Ik zit nog wat te twijfelen tussen [PGB WMO en PGB AWBZ. Ik zet even op een rijtje waar ik PGB voor zal gebruiken: PGB voor vervoer PGB voor extra hulp in huis PGB voor uitbesteding van zorg aan mijn huisdieren PGB voor begeleiding bij sport |
|
Pim |
Geplaatst: maandag 21 Juni 2010 20:32
Geachte heer Gijsbert, PGB is bedoeld om u te helpen zolang mogelijk zoveel mogelijk zelf te laten doen zover u dit kunt. Het uitbesteden van het uitlaten van de honden is eigenlijk geen taak die erbij hoort. U kunt hulp in de huishouding aanvragen bij de gemeente, welke deze bij een juiste diagnose een indicatie zal verstrekken. U krijgt dan daarmee een budget. Voor hulp bij dagelijkse zaken als verzorging, maar ook taken die moeilijker gaan kunt u gebruik maken van ondersteunende begeleiding. Of hier ook een onderdeel vervoer bij zal zitten hangt af van hoe u de aanvraag formuleert. Het is daarom verstandig om hier hulp bij te vragen van mensen van bijvoorbeeld MEE (u kunt via de website http://www.mee.nl zoeken naar een vestiging bij u in de buurt). Deze kunnen u helpen de aanvraag netjes en zo volledig mogelijk met de juiste bewoordingen in te vullen. Voor begeleiding bij het sporten kunt u, afhankelijk van hoe u dit wilt invullen (in groepsvorm of individueel) ook zeker budget gebruiken. Belangrijk is dat er in de facturen duidelijk word gemaakt dat het gaat om de begeleiding die u bekostigt. Eventueel mag u ook iemand die u thuis komt helpen op vrijwillige basis ook er van betalen. Belangrijk is wel dan dit netjes contractueel vast te leggen en te zorgen voor goede urenverantwoording en bankafschriften (voor de verantwoording later). met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk