wat vragen
Auteur | Bericht |
---|---|
Alcida |
Geplaatst: vrijdag 05 Maart 2010 10:01
ik werk als ZZPer moet ik nu een btwnr aanvragen of niet de ene zeg van wel zodat je het op de fracturatie kan opschrijven maar wij zijn toch vrijgesteld voor btw? ik krijg ook mijn clienten via een bemidelling bureau ik moet mijn factuur naar het bemidellingbureau opsturen klop dit wel voor de belastingdienst ? bij een anere bemiddelings bureau moet ik mijn facturen naar een pay roll service opsturen mag dit wel ook voor de belastingdienst ? alvast bedankt voor uw antwoorden |
SimCare |
Geplaatst: vrijdag 05 Maart 2010 11:13
Hallo, (PGB) Begeleiding/zorgverlening is een BTW vrij beroep, dus hebt geen BTW nummer nodig, geeft ook alleen maar meer administratieve rompslomp. Je kunt via een bemiddelingsbureau werken, maar de vraag is wie betaald jouw factuur, het bureau of de zorgvrager? Indien het bureau de betaling doet zal de belastingdienst het bureau als je opdrachtgever zien. En daar je als ZZP-er 3 of meer opdrachtgevers per jaar moet hebben zal dit problemen geven, indien je geen andere opdrachtgevers hebt! Dan zal de belastingsdienst deze bemiddelingsbureau als je werkgever zien, met alle gevolgen van dien. Ron Simmer SimCare |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 05 Maart 2010 13:23
Beste Alcida (sida), Hoewel de overheid de beroepen in de gezondheidszorg direct bij de cliënt vrij heeft gesteld van BTW is het wel verstandig je aan te melden bij de belastingdienst als ondernemer. Je krijgt dan automatisch een bericht van vrijstelling en daarmee vervalt ook je aangifteplicht (per kwartaal) van BTW afdracht. Ook is het dan niet meer nodig om een BTW nummer te vermelden op de facturen en andere correspondentie. Verder heeft de heer Simmer een correct antwoord gegeven. Veel succes met je onderneming! met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Alcida |
Geplaatst: vrijdag 05 Maart 2010 13:39
ok dat van de btw heb ik begrepen vraag 1 maar wat ik vroeg dat een bemidellings bureau de betalling via een payrol laat doen mag dat wel? vraag 2 ik werk voor meerdere bemidellingsbureau dus aan 3 clienten kom ik wel ook aan de uren criterium maar de bemidellings bureau doet de fracturatie en de client of de instelling waar ik heb gewerkt die storten het geld op mijn werkening mag dit wel ? dit zijn vragen waar ik echt mee zit . groetjes |
Pim |
Geplaatst: zaterdag 06 Maart 2010 18:56
Beste Alcida (Sida) Volgens mij kunt u deze vragen het beste direct stellen bij de belastingtelefoon ( 0800-0543 ) Zij hebben de expertise en de details van de huidige regelgeving. Mijn indruk is echter dat de situatie van betaling via payrolling niet kloppend is. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Alcida |
Geplaatst: zaterdag 06 Maart 2010 19:03
bedankt voor het advies ik ga maandag de belastingdienst bellen mvg alcida |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk