1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

NZa: service zorgkantoren moet beter

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 05 Maart 2010 22:41
NZa: service zorgkantoren moet beter 17-02-2010

Consument krijgt te weinig ondersteuning in zoektocht naar zorg

De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) vindt dat zorgkantoren hun service aan individuele consumenten en afstemming met andere partijen moeten verbeteren. Op dit moment worden consumenten te weinig ondersteund door zorgkantoren in hun zoektocht naar zorg, zo blijkt uit het onderzoeksrapport ‘Wie helpt de consument’.

De NZa vindt dat zorgkantoren hun informatie aan consumenten over het zorgaanbod en het verkrijgen van een indicatie moeten verbeteren. Ook de samenwerking met gemeenten, hulp en uitleg aan kwetsbare groepen bij het aanvragen van een indicatie en het initiëren van ketenoverleg met andere partijen zijn voor verbetering vatbaar.

Jaarlijks brengt de NZa de prestaties van alle zorgkantoren afzonderlijk in beeld. De NZa gaat de zorgkantoren voortaan scherper beoordelen op hun serviceniveau. Ook constateert de NZa dat de rol van cliëntondersteuner met name in de V&V en GGZ-sector niet goed geregeld is, noch bij de zorgkantoren, noch bij andere organisaties. De NZa adviseert de minister dan ook om te onderzoeken of zorgkantoren/ zorgverzekeraars in de toekomst de rol van cliëntondersteuner op zich kunnen nemen.

bron:
http://www.nza.nl/publicaties/nieuws/NZa-service-zorgkantoren-moet-beter/

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.