1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Conflict???

Auteur Bericht
Geplaatst: zaterdag 06 Maart 2010 15:56
Misschien kan iemand mij helpen.
Ik werk als zorgverlener voor een demente vrouw en doe de persoonlijke verzorging.

Haar man regelt de papieren boel.
Ik heb een contract getekend voor 6 dagen in de week ma t/m zaterdag.
Maar wij hadden een mondelinge afspraak dat ik 1 zaterdag in de 2 weken zou gaan werken, Dus ene zaterdag vrij en de andere werken.
Hij wilde wel de zaterdag op papier dus daar heb ik mee ingestemd, maar wel duidelijk gezegd dat ik niet iedere zaterdag wilde werken , maar 1 x per 2 weken.
Dit was geen prbleem werd mij gezegd,
Maar mevrouw werd in december erg ziek en kon niet meer lopen enzo.
Sinds december werk ik iedere zaterdag omdat ze dat van mij eisten.
MAar ik zou werken tot half febr, ivm vervanger voor zieke hulp.
Maar goed die is gestopt dus nou is mijn contract verlengd tot er een andere hulp bij komt,
Maar meneer doet de laatste tijd nogal moeilijk.
En ik heb dus van de week mee gedeeld dat ik zaterdag niet werkte, omdat dat de afspraak niet was,

DUs ik ben vandaag niet geweest, maar nou dreigen ze er mee dat ik voor die dagen op papier heb getekend.
Maar ik zei wij hebben mondeling een hele andere afspraak gemaakt.

Ik zit met mijn handen in het haar!

Sta ik in mijn recht?

HOop dat iemand mij kan helpen met een antwoord!
Maar je mag toch ook niet iedere week 6 dagen werken?
Je moet dan toch weer 48 uren vrij zijn?
Pim Geplaatst: zaterdag 06 Maart 2010 18:53
Beste MvKJ,

Uw situatie in relatie tot deze hulpvragers zoals u deze beschrijft is redelijk ongezond. Het zou niet zo moeten zijn dat ze volledig bouwen op een hulpverlener als de hulpvraag zo groot is.