1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

aangemeld om mensen met pgb te bg...maar hoe nu verder?

Auteur Bericht
Astrid Geplaatst: zondag 07 Maart 2010 10:09
Ik heb zojuist een advertentie aangenmaakt om mensen te begeleiden etc.
Maar hoe en wat nu? Ik wacht momenteel dat mijn advertentie word goedgekeurd maar heb geen idee van wat daarna.
Ik moet dus zelf reageren op de advertentie's en dan?
.......contract....uitbetaling....belasting etc?
heb echt geen idee

oja.. wil wel gewoon in loondienst

kan iemand mij verder helpen?
groetjes astrid
Pim Geplaatst: zondag 07 Maart 2010 12:06
Beste Astrid,
Een tip:
Lees eerst eens deze website door, zoek op het forum, en vind antwoorden.

Andere tip:
Zoek op internet de regeling dienstverlening aan huis op. Geeft u veel antwoorden.
En overigens is hier op deze website geen goedkeuring van de advertentie van toepassing, deze worden steekproefsgewijs achteraf gecontroleerd.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Matthijs Geplaatst: zondag 07 Maart 2010 15:36
Als PGB-hulpverlener moet je wel weten waar je mee bezig bent. Je kan daar niet zomaar mee beginnen. Welke moeite heb je zelf al gedaan om uit te vinden hoe alles werkt? Volgens mij geen, want je zegt dat je van niets weet. Ga eerst zelf eens op zoek zou ik zeggen, en kom dan nog eens terug.

Wat heeft jou doen besluiten om via het PGB te willen werken trouwens?
Astrid Geplaatst: zondag 07 Maart 2010 20:04
beste dames...

ten eerste heb ik me er wel in verdiept en vanalles opzoekt maar zag door de bomen het bos niet meer dus vandaar mijn vraag !!
Gaat voornamelijk over freelance en dat wil ik dus niet
Dus dan vind ik jullie rea's wel een beetje krom, net of ik een puber ben die net kom kijken.
dit forum is er toch om vragen te stellen :shock:
Pim Geplaatst: zondag 07 Maart 2010 20:24
Beste Astrid,

Hoewel ik geen dame ben, reageerde ik hier wel eerder op met de tip om te zoeken.
Het staat u vrij om van alles te vragen. Wel staat het een en ander vrij duidelijk beschreven:
https://www.nationalehulpgids.nl/pgb/werken-via-pgb.html

Ook de loondienst, ook de regeling dienstverlening aan huis (In de genoemde beschrijving de drie dagen regeling genoemd) word beschreven.
Het is zo dat de werkgever een contract dient te maken met daarin het loon waarover jullie overeenstemming hebben bereikt, de vakantie uren, en andere zaken. Meestal gebruiken ze daar een standaard formulier voor van de sociale verzekeringsbank of van de belangenvereniging voor PGB houders Per Saldo.

Meer over de rechten en plichten die spelen bij de meest eenvoudige vorm van loondienst is te vinden via de regeling dienstverlening aan huis. Zie http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13763&hoofdmenu_item_id=13826&rubriek_item=391842&rubriek_id=391818&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122550

Feit is dat dit onderwerp op dit forum bijna dagelijks aan de orde komt en er daardoor veel materiaal over is terug te vinden.
Logischerwijs krijgt u mede daarom een wat geprikkelde reactie terug van Mathijs Wolthers met de vraag of u wel serieus een poging heeft gedaan te zoeken.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Gast Geplaatst: zondag 07 Maart 2010 20:31
beste pim,

bedankt voor je reactie.
Ik heb idd veel gelezen en gegoogeld maar zoals ik al zei der was zoveel info dat ik het niet meer kon volgen.
Ik wilde gewoon zeker zijn dat ik niet iets vergeten was !

Bedankt voor de duidelijke links...!!

groetjes astrid
Matthijs Geplaatst: dinsdag 09 Maart 2010 23:02
Hoi Astrid,

Mijn reactie was wat bot, dat is waar en was niet echt nodig. Toch blijf ik er wel bij dat je vraagstelling zó open is dat het onmogelijk is er een antwoord op te geven. Je hebt je al verdiept in de materie, maar ik weet niet wat je nu wel of niet begrijpt aan het hele verhaal. Probeer je vragen gewoon wat concreter te maken, dat maakt het voor anderen wat makkelijker om te reageren.

Groet,
Matthijs Wolthers

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.