Wie is er lid van Phorza?
Auteur | Bericht |
---|---|
Matthijs |
Geplaatst: donderdag 11 Maart 2010 00:59
Kortgeleden viel mijn oog op de beroepsvereniging Phorza, dat nog niet zo heel lang geleden is ontstaan uit een fusie tussen enkele partijen. Eerder had ik al kennis gemaakt met de NVSPH, waar ik niet zoveel mee had, maar Phorza kwam wel echt als een serieuze partij over en de beroepscode die zij hebben ontwikkeld zorgde ervoor dat ik lid ben geworden. Als sociaal agoog vind ik het best belangrijk om via een organisatie als Phorza een soort van kwaliteitskenmerk ik huis te halen. Ik vind het ook jammer dat het zoiets onbekends is bij cliënten en zou graag willen dat er meer aandacht aan besteed werd. Ook op ZoekPgbZorg zou ik het mooi vinden als zorgverleners in hun profiel beroepsverenigingen kunnen aanvinken waar zij lid van zijn, samen met een BIG en BAMw registratie. Nu ben ik wel benieuwd wie van de hier aanwezige zorgverleners die begeleiding of verblijf aanbieden vanuit de sociaal agogische invalshoek lid zijn van Phorza. |
Lianne |
Geplaatst: donderdag 11 Maart 2010 15:19
Ik denk dat het goed is als ZoekPGBzorg hier aandacht aan gaat besteden. Dit geeft een beter/duidelijker beeld voor de budgethouders. Matthijs, ik vroeg me overigens af of je nog steeds werkzaam bent bij Jagerhuis BV. Dit zag ik op je profiel staan. |
Matthijs |
Geplaatst: donderdag 11 Maart 2010 22:31
Hoi Lianne, Nee, ik werk sinds juni 2008 als ZZP'er en heb de twee jaar daarvoor voor het Jagerhuis gewerkt. Ik ben wel benieuwd waar je het Jagerhuis van kent! Ben je zelf Phorza-lid eigenlijk? |
Lianne |
Geplaatst: vrijdag 12 Maart 2010 10:13
Ik ben student, dus niet met dat soort dingen bezig. Geen lid dus. Maar ik denk dat het wel een goed punt is waar nationalehulpgids nog aan kan werken. Zodat je de echte hulpverleners eruit kan vissen. Ik ben sinds twee weken werknemer bij Jagerhuis en draai komend weekend mijn eerste logeerweekend daar, als 'bijbaan' dus. |
Gast |
Geplaatst: vrijdag 12 Maart 2010 12:32
Beste forumleden, Wij zijn continu bezig om te zorgen dat de kwaliteit vanZoekPgBZorg verbeterd wordt. Binnenkort gaan we dan ook deze lijst van verenigingen e.d. , die zorgaanbieders kunnen aanvinken, uitbreiden. Het ZoekPgbZorg Team |
Geplaatst: zaterdag 13 Maart 2010 01:13
Hallo, Ik ben al 8 jaar lid van Phorza (voorheen NVSPH) en sinds ik een eigen pedagogische praktijk heb ook ingeschreven bij het Bamw (Het Beroepsregister van Agogisch en Maatschappelijk werkers). Phorza heeft naast bijscholing (matsterclasses) zijn er leuke gratis workshops, een phorza-net waar je zaken kunt uitwisselen onderling en een functiegroep voor mensen met een eigen praktijk. Ook zijn ze bezig met verzekeringsmaatschappijen om hulp voor clienten vergoed te krijgen.Via het Bamw, val ik onder het tuchtrecht en kan ik gebruik maken van juridische bijstand. Silvia van Mameren, Opvoedpraktijk Vleuterweide (Vleuten) zie profiel nationalehulpgids |
|
Maurice |
Geplaatst: maandag 15 Maart 2010 11:41
Hallo, Vorig jaar was ik lid van Phorza, dit is een beroepsvereniging, waar je buiten de internetmogelijkheden niet veel mee kunt (werkgroepen, masterclasses) als je niet centraal in Nederland woont (ivm reistijd). Daarmee ben ik sinds dit jaar lid geworden van het BAMW, kamer van agogen. Dit is een Kwaliteitsregister, met klacht en tuchtrecht, toetsing eens per drie jaar. Prettig naar klanten toe en volgens mij de manier om de kwaliteit voor mensen die op HBO niveau werken te waarborgen. Volgens mij is het wel zo dat mensen met een PGB, de regeling waarbinnen ik werk, de ouders verantwoordelijk blijven voor de zorg die zij inkopen voor het kind. Deze vrijheid voor budgethouders is natuurlijk fijn, maar geeft daarmee ook de vrijblijvendheid van een kwaliteitsregister aan. Hier is volgens mij dan ook een taak voor Per saldo weggelegd P.S. Wanneer er hulpverleners in de regio Zuid of midden limburg bevinden die mede een intervisiegroep willen starten dan hoor ik het graag. Maurice Stultiens Ziezo pedagogische praktijk |
Foveo |
Geplaatst: donderdag 25 Maart 2010 14:54
Ik ben al vanaf het begin lid van Phorza en daarvoor ook lid van de voorgangers. Persoonlijk vind ik het een plicht om als prof je te laten registreren, net als de wet BIG. Ik ben dan ook een fervent voorvechter van zaken als PHORZA omdat we dan eindelijk een beschermd beroep kunnen hebben. Nu kan iedereen zomaar een beroep uitoefenen waar wij jaren studie voor doen en ook nascholingen voor volgen. DUS: wie voldoet aan de opleidingseisen wordt lid. Samen staan we sterk voor kwaliteit in onze sector en kunnen we ook een stem in de politiek zijn. |
Foveo |
Geplaatst: donderdag 25 Maart 2010 17:33
Hoi Maurice; PHORZA onderkent het regioprobleem sinds het aanhangig is gemaakt door de noorderlingen. Als alles op termijn goed gaat verlopen dan zal PHORZA opgaan in het register van agogen meen ik. Registratie is gewoon een goede zaak om de kwaliteit van ons als SPH-ers en agogen te borgen. |
Marianne |
Geplaatst: donderdag 25 Maart 2010 17:45
Hallo, ik ben lid van Phorza. Maurice: ik ben werkzaam in en vanuit Midden-Limburg, maar al voorzien van intervisie. Bij deze een Autstanding collegiale zuidelijke groet! |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk