"Handel in gehandicapten " Zembla Zondag 14 maart
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: vrijdag 12 Maart 2010 20:19
Zembla over amateurisme in de zorg De ZEMBLA-aflevering ‘Handel in gehandicapten’ wordt uitgezonden op zondag 14 maart om 21.45 uur bij de VARA/NPS op Nederland 2. http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1972.0.html |
|
Geplaatst: zondag 14 Maart 2010 23:05
Ik heb zitten kijken... ongelooflijk he?! Ik vraag me af; ik denk dat de ouders ook gewoon een aanklacht bij de politie kunnen doen. Mishandeling is gewoon per wet verboden... Tegelijkertijd ook gemengde gevoelens bij deze reportage. Er wordt ook veel gesuggereerd. Ik heb ook hele slechte verhalen van instellingen die wel gecontroleerd zouden kunnen worden. (awbz instellingen) Afgezien dat ik zelf pedagogisch werker ben en dus een hoop zie, heb ik een gehandicapte zoon, die al veel plaatsen heeft gezien. Enkele voorbeelden: Kinderen die structureel voor straf in een kast opgesloten werden, kinderen die uit een raam hingen zonder dat er wat mee gedaan werd. Fixeren zonder dat het nodig was, Medicatie (Lorazepam) geven zonder toestemming. Of een keer op een logeerplaats toen ik vroeg of het goed was gegaan, kreeg ik het antwoord: "ja heel goed. Hij is in de ruimte van het ballenbak geweest, we hebben de deur op slot gedaan en we hebben hem heel de dag niet gehoord".... euh..... Aan de anderekant ken ik ook particuliere initiatieven die juist wel veel hogere kwaliteit heeft dan reguliere instellingen. Wooninitiatief Charis uit Oudbeijerland heeft het trouwens dan wel weer aan de stok gekregen met de inspectie. Een dwangsom van 50.000 euro en een oproep van de inspectie aan ouders om je kind daar niet te plaatsen. (Ze heeft de dwangsom aangevochten en de rechtzaak gewonnen) Vandaar dus de gemengde gevoelens |
|
Pim |
Geplaatst: maandag 15 Maart 2010 19:21
Met plaatsvervangende schaamte heb ik deze reportage zitten kijken. Van zo iets word ik zo heel triest. Wie het nog een keer na wil kijken: http://player.omroep.nl/?aflID=10742075 met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk