1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uitbetaling aan moeder

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 19 Maart 2010 16:38
ik heb een gehandicapte dochter voor wie ik pgb krijg,
mijn probleem is nu,ben op zoek naar werk en naar oppas,en kan geen van beide vinden,mijn vraag is nu,mag ik echt mezelf uitbetalen als te zijn haar oppas????????????
en waar kan ik zien hoeveel ik mezelf per uur mag uitbetalen.
gaat om 1 uur voor school,en ongeveer 4 uren na school,
en haar vrije dagen,en vakantiedagen.
wie kan mij hier mee helpen.
dus ,
als het idd mag,
en waar ik kan zien hoeveel ik mag betalen,
want ik heb het zelf uitgerekend,maar ik kom op een belachelijk bedrag uit.

gr martha
Pim Geplaatst: vrijdag 19 Maart 2010 23:08
Beste Martha,

Het is geheel toegestaan en legaal om uzelf als hulpverlener uit te betalen voor de (extra) zorg die u geeft aan uw gehandicapte dochter.

Het is verstandig om dit te regelen als zijnde dat u in loondienst bent van uw dochter (klinkt misschien wat gek, maar zo kan het wel werken).
U kunt een contract downloaden van de website van de Sociale Verzekeringsbank ( http://www.svb.nl ) en ook door hun gratis de verloning laten uitvoeren.
Wat u moet doen is zorgen dat u maandelijks een urenverantwoording maakt. Apart daar eventuele ritten (inclusief kilometers) noteren welke u dan krijgt verrekent a 19 eurocent per kilometer belastingvrij.
U mag zelf uw loon bepalen. Redelijk is rond de 15 euro bruto mocht u geen opleiding hebben genoten in de zorg, oplopend tot rond de 19 euro bij HBO opleiding. Dit zijn brutobedragen waarbij ik er van uitga dat hier de vakantievergoeding inzit en werknemersverzekeringen.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: woensdag 24 Maart 2010 08:06
hmmm mag ik daar wat over zeggen? dus jij stelt dat je ergens tussen de 15 en 19 euro bruto mag vragen als ouder he? maar hoe is het dan mogelijk dat "anderen" verzorgende,hbo enz veel meer mag vragen bruto? dus als ik hbo heb gedaan dan mag ik mezelf 19 euro uitbetalen , huur ik een verzorgende in met hbo mag ze 40 euro verdienen????
hoe krom is dat dan?
neem toch aan dat als je zelf de geschikte opleidingen gedaan hebt dat je net zoveel kunt verdienen als iemand van buiten?
Pim Geplaatst: woensdag 24 Maart 2010 11:15
Beste Tanja,

Het verschil tussen deze tarieven zit hem in het werken in loondienst of als zelfstandig ondernemer.

Iemand in loondienst krijgt betaald voor het aantal contracturen. Deze persoon word ook doorbetaald bij ziekte en vakantie. In een aantal gevallen zijn opdrachtgevers ook bereid om eventuele cursussen te bekostigen (of mee te betalen).
Een zelfstandig ondernemer word uitsluitend uitbetaald voor gewerkte uren (tenzij anders overeengekomen). De ondernemer moet daarom wel een hoger uurtarief hanteren vanwege het te lopen risico van ziekte van klant of ondernemer, de wervingskosten, kosten voor verzekeringen, pensioen en vakantie uren, enzovoort.
Het meer dan twee keer zo hoge tarief lijkt op het eerste gezicht misschien onredelijk, maar is dat echt niet. Het is echt een heel concurrerend tarief (feitelijk hebben in sommige gevallen mensen in loondienst meer vergoeding voor hetzelfde werk, vooral in geval van veelvuldige of langer durende ziekte van een van de partijen)

Hopelijk kunt u wat met deze informatie
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.