CIZ bezwaar termijn
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: dinsdag 23 Maart 2010 14:18
Dag allemaal, Ik vroeg mij af hoe lang het CIZ erover mag doen om te beslissen nav een bezwaar. Het bezwaarschrift hebben zij ontvangen op 17 nov 2009. Het is vandaag 23 mrt 2010 en nog steeds hebben wij geen besluit ontvangen. Via google kwam ik erachter dat het wettelijk max 21 weken mag duren, klopt dit? Dan hebben wij nog een maand te gaan, wat kan ik daarna doen ? |
|
Geplaatst: dinsdag 23 Maart 2010 14:36
De termijn is 12 weken, met een eventuele verlenging van 6 weken. De verlenging moet dan wel kenbaar gemaakt worden aan jou. Blijkbaar is dat niet gebeurd. Ik zou zeker een gaan bellen, anders via bv MEE juridisch advies inwinnen. Sterkte |
|
Geplaatst: woensdag 24 Maart 2010 13:03
Hoi magreth, In januari hebben wij wel een brief ontvangen, dat het allemaal wat langer kan duren, maar in deze brief wordt er niet verteld hoe lang precies. Stiching MEE, bedankt voor de tip, ik ga even kijken. |
|
Machteld |
Geplaatst: woensdag 24 Maart 2010 13:05
Hoi, Mijn bezwaar is op 29 oktober 2009 weggestuurd naar CIZ. Ik heb op 4 en 21 januari een briefje gehad met de mededeling dat de termijn is verlengd. Ik heb een aantal keer met de medewerker bezwaarzaken gebeld. Daardoor weet ik dat het nu bij de medisch adviseur ligt. Maar dat mag dan weer x-aantal weken duren. Het valt niet mee. Sterkte, Aartje |
Gast |
Geplaatst: woensdag 24 Maart 2010 14:40
Hoi Aartje, Erg vervelend is dat hé, niemand die je kan vertellen hoe lang het nog gaat duren. Sterkte! |
Geplaatst: maandag 29 Maart 2010 16:01
Op 1 oktober 2009 is er een nieuwe wet in werking getreden, de wet dwangsom en beroep. Hierop kan je een beroep doen als de beslissingstermijn is verstreken. Je hoeft nu niet meer eerst naar bezwaarschrift tegen het te laat beslissen in te dienen maar je kan het CIZ meteen in gebreken stellen. Het formulier hiervoor kan je vinden op www.minbzk.nl Hierna heeft het CIZ nog 2 weken om tot een beslissing te komen. Doen ze dit niet dan heb je recht op een dwangsom met een maximum van E1260.- Hopelijk kan je hier iets mee. Sterkte Jolanda |
|
Geplaatst: maandag 29 Maart 2010 21:48
Dag JdeVries, Hartstikke bedankt! Ik ga het aandachtig lezen. http://www.minbzk.nl/onderwerpen/openbaar-bestuur/goed-openbaar/wet-dwangsom |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk