vakantiebegeleiding
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: woensdag 24 Maart 2010 18:32
Is er ook iemand die ervaring heeft met 24uurs vakantiebegeleiding? Kan vakantiebegeleiding uit de pgb verrekent worden? |
|
Prinshuizen beschermd wonen leeftijd 18+ gemeente Hardenberg |
Geplaatst: woensdag 24 Maart 2010 19:42
Hallo, vakantie begeleiding daarvan kan je alleen de begeleiding van betalen via PGB en via een contract met beide partijen. Vakantiewoning en uitgaven kan niet van het pgb, die is afgegeven voor alleen de zorg en begeleiding die je achteraf ook verantwoord naar zorgkantoor. Gr Prins |
Matthijs |
Geplaatst: donderdag 25 Maart 2010 01:16
Als je kan motiveren waarom die 24-uurs begeleiding nodig is zie ik niet in waarom dat niet zou kunnen. Ik weet alleen niet precies welke onkosten je wel of niet zou kunnen betalen uit het PGB. Onderkomen niet, reiskosten alleen tot jullie thuisadres? Zou je even moeten navragen bij de SVB ofzo. |
Foveo |
Geplaatst: donderdag 25 Maart 2010 17:36
Vakantiebegeleiding kun je compleet uit je PGB halen. Als de aanbieder ook de locatie levert dan is het gewoon tijdelijk verblijf namelijk. Wij leveren al jaren op deze wijze tijdelijk verblijf en volgens het zorgkantoor is dit een legale mogelijkheid. Waar wij wel rekening mee houden is dan het volgende: gaan er gezinsleden zonder beperking mee dan betalen die een eigen bijdrage voor het meegaan. Daarnaast rekenen we per nacht het bedrag dat er is voor TV etmaal (102 euro) + 2 dagdelen begeleiding per etmaal. Nachtzorg wordt niet gerekend, we leveren het er kostenloos bij. Er is dan 1:1 begeleiding mogelijk zelfs :) |
Chaya |
Geplaatst: zondag 28 Maart 2010 10:03
Ik ben 3 weken op vak. geweest n.l. half december 2009 - tot 7 januari 2010 Ik heb de hulpverlener direkt betaald ook dat deel van 2010 --.Maar wel uit het Budget van 2009---Dusbij de verantwoording van 2009 - heb ik dat deel van 2010 meegenomen in 2009. ( Onbewust omdat ik betaald heb in 1 keer.) Omdat mijn budget niet genoeg was voor Pers.verz. en Begeleiding van 2009 voor thuis, heb ik mondeling afgesproken met mijn hulpverlener dat ik hem de maand daarop-- dus uit BUDGET van 2010 betaal. (dus uistel van betaling ) Vraag-Nu controle hulp buitenland .Hoe moet ik dat uitleggen / verantwoorden voor 2009 ? Heb in principe ook te veel uitgegeven. vriendelijke groeten, Johannes |
Geplaatst: zondag 28 Maart 2010 11:01
U kunt alsnog twee facturen maken: Een over de dagen in 2009 en een over de dagen in 2010. Dat dit in één keer betaald is is geen probleem. Vervolgens een nieuwe verantwoording over 2009 maken overeenkomstig de werkelijke gang van zaken. Hopelijk neemt Uw zorgkantoor daar genoegen mee. Moraal van het verhaal: Altijd de maand van zorg in de verantwoording meenemen en niet de maand van betaling. Daardoor is het saldo op de PGB rekening niet het saldo wat je nog kunt besteden. Boeken op de maand van betaling kan jaren "goed"gaan, totdat de eindafrekening komt op het moment, dat het PGB beëindigd wordt of verminderd. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk