1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

mee dagje uit of mee naar camping

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 25 Maart 2010 09:12
wat mag ik als zorgaanbieder vragen als mw een dagje dierentuin wil
of dat ik meega naar de camping 1 nacht

voorbeeld
ik krijg van haar 50 euro als ik meega naar artis
maar loop wel de hele dag achter haar aan ,ik ben het er niet mee eens wil gewoon de dag betaald hebben omdat je zelf geen vrij moment hebt

en naar de camping ,stel we gaan smorgens om 9 uur weg en ik blijf 1 nacht en ga smiddags om 14.00 naar huis
is het gewoon de uurtarief en nachttarief [die hanteert ze met een vast bedrag]

ik hoop dat iemand mij daar over advies kan geven

alvast bedankt
Pim Geplaatst: vrijdag 26 Maart 2010 18:51
Beste Anika,

Individuele begeleiding 1 op 1 (een begeleider, een cliënt) word inderdaad gewoon per uur betaald.
Nachttarief geld daarbij uitsluitend van 23 - 7 uur, als u zelf echt kan slapen (slaapdienst) en er bent vanwege de oproepbaarheid. Nachttarief word in de meeste CAO's bepaald op 1 uur uitbetaald krijgen. Bij meer dan 1,5 uur werken word echter voor mensen in loondienst de volledige dienst gerekend.
Als u als onderneemster werkt kunt u daar dus een middenweg in vinden, of eenzelfde constructie afspreken.

Voor de overige uren zal deze mevrouw u dus gewoon een uurtarief moeten betalen als u onderneemster bent, of een uurloon als u in loondienst bent.

Als mevrouw slechts iemand voor de gezelschap mee wil hebben zijn er organisaties die vrijwilligers mee kunnen sturen. Maar een vrijwilliger staat op een heel andere voet dan een professioneel begeleider.

Mocht mevrouw bij haar standpunt blijven van een vast tarief dan zou ik in uw geval mevrouw veel succes wensen in haar zoektocht naar geschikte hulp.

Overigens raad ik u aan de volgende keer dit onderwerp te plaatsen bij het gedeelte voor zorgaanbieders op dit forum.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Marjet Geplaatst: woensdag 12 Mei 2010 10:21
Ook ik ga wel eens een dag met een client op stap en ik hanteer dan het tarief van 2 dagdelen. Per dagdeel is het 50 euro dus voor een hele dag vraag ik 100 euro. Als mijn client mij dergelijke dagen per uur moet uitbetalen dan is het budget snel op en daar heb ik dan uiteindelijk ook alleen maar mezelf mee.

Als je met iemand ook nog een nacht weggaat dan zou je voor jezelf een berekening moeten maken qua dagdelen waarbij je de uren die je slaapt in principe niet meerekent als dagdeel maar waar je een vaste vergoeding voor krijgt.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.