Ondersteunen
Auteur | Bericht |
---|---|
Gast |
Geplaatst: vrijdag 26 Maart 2010 16:27
Zonder te veel in details te treden: Ik ben pedagoog en begeleid ouders en kinderen met ASS, gedragsstoornissen, ontwikkelingsstoornissen. In praktijk ondersteun ik bij het aanbrengen van structuur en bij praktische vaardigheden. Ik help bij het leren leren; het uitvoeren van handelingen die zelfredzaamheid tot doel hebben e.d. Ouders hebben daar een bepaalde klasse indicatie voor gekregen. Volgens de info van Platform VG valt niet meer onder 'begeleiding': participatie activiteiten; meegaan naar hobby activiteiten; meegaan naar moeilijke gesprekken. Een deel van mijn werk, het ondersteunen, is dus niet mogelijk. Hoe moet ik nu begeleiden? Hoe verantwoord ik mijn interventies? Welke collega wil met mij van gedachten wisselen? Wie wil in Friesland een intervisie groepje maken? Ik kijk uit naar een reactie. :roll: |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 26 Maart 2010 19:12
Beste Gast, Het kan aan mij liggen, maar volgens mij heeft u daar als ondernemer niet zoveel mee te maken. Althans, ikzelf specificeer niet op mijn facturen wat ik met de cliënten heb gedaan, bij navraag zal ik ook vanwege beroepsgeheim daarover geen informatie delen met het zorgkantoor. Er staat slechts ondersteunende begeleiding op mijn facturen met data, tijdsduur en bedrag per moment. Het is dus aan de klant om dit te verantwoorden bij een intensieve controle. Maar dan is het maar helemaal de vraag wat de klant daarbij wel en niet verantwoord, en vooral hoe het omschreven word. Met andere woorden: het is niet nodig u hierover druk te maken, eventueel kunt u wel adviseren om zorgvuldig te letten bij de verantwoording hoe het budget is besteed dat dit aan de voorwaarden voldoet. Daarbij lijkt het mij raadzaam om samen te werken met iemand die zich heeft toegelegd in de begeleiding bij aanvragen en verantwoorden van budgetten (netwerk opbouwen!) want deze zijn meestal veel beter op de hoogte van de juiste omschrijvingen. Hopelijk kunt u wat met deze informatie met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
René |
Geplaatst: vrijdag 26 Maart 2010 20:32
Hallo Gast, Ik sluit mij aan bij wat Pim als reactie heeft gegeven. Als professional ben je immers voortdurend bezig om de client zich één en ander eigen te laten maken. De client moet het aangeleerde ook kunnen (uit) oefenen en dat resulteert dan in begeleidingsuren. Laten we wel wezen: sommige clienten zullen hun hele leven lang blijven "oefenen" omdat hun beperking dat nu eenmaal met zich meebrengt. Juist door de geboden ondersteuning kunnen ze dan zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen. Ik woon in Heerenveen en deelnemen aan een intervisiegroep lijkt mij wel interessant. Met groet, René Regensburg |
Karin |
Geplaatst: maandag 29 Maart 2010 20:18
Goed Renee dan zijn we al met twee. Bedankt trouwens voor jullie reacties. Ik factureer de consulten als zodanig en in de handeling plannen waar we mee werken omschrijf ik het (methodisch) handelen. Het zorgkantoor vraagt regelmatig informatie en die krijgen ze ook. Ik wil alleen zorgvuldig zijn zodat ik de opdrachtgever niet in de problemen breng bij verantwoording van de begeleiding. Ik zal daarover nog contact hebben met een PGB begeleider in mijn regio. Een groet van Karin Wagteveld, de Schakel-educatief. |
Karin |
Geplaatst: donderdag 10 Maart 2011 14:36
Hallo Renee, Ben je nog geiinteresseerd? Mail voor intervisie naar [email protected] Er zijn reeds meer gegadigden. |
Karin |
Geplaatst: donderdag 07 April 2011 12:22
Hallo Renee, Wanneer je nog geïnteresseerd bent in de intervisiegroep in Friesland dan kun je dat mailen. We komen binnenkort bij elkaar en je bent welkom. |
Jente |
Geplaatst: dinsdag 21 Februari 2012 14:51
Hallo Karin. Ik ben bezig met een onderzoek te starten naar de behoefte van PGB-ers om intervisie of contacten te krijgen met andere collega's. Misschien zouden we contact kunnen leggen over wat jou redenen zijn en of je al mensen bij elkaar hebt die intervisie willen in Friesland. Groeten Jente |
Karin |
Geplaatst: woensdag 22 Februari 2012 08:58
Dag Jente, Ik heb je reactie op het forum gelezen. De intervisie groep draait maar met een beetje te weinig mensen. Je kunt contact met me opnemen. Kijk op mijn profiel: Karin, Harlingen De Schakel- educatief. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk