bezwaar 2009, toekenning moet retour
Auteur | Bericht |
---|---|
Arja |
Geplaatst: zaterdag 27 Maart 2010 11:50
Hallo allen, In augustus 2009 heb ik bezwaar ingediend op de indicatie, die is gegrond verklaard en nu 25 maart 2010 krijg ik een brief van het zorgkantoor met de toekenning. Maar alle facturen en administratie van het PGB en mijn eigen belasting heb ik allemaal al klaar en ingediend (PGB verantwoording moest in febr binnen zijn) ik denk ik zal eens even bellen hoe dat nu moet met de verantwoording. ze zegt"als u de verantwoording al hebt ingediend kunt u dat niet nogmaals doen en dus zeker niet over 2010" Ook al zou ik nog facturen hebben liggen die ik zelf betaald heb kan dat niet meer meegenomen worden in de andministartie van 2009. Ik zeg" het is dus een fictieve toekenning waar ik niks meer mee kan" Ja dat klopt zegt ze . Waarom dan toch die toekenning als er geen enkele mogelijkheid is om er iets mee te doen? Het is ook niet mijn schuld lijkt me dat dit bezwaar zo ontzettend lang heeft geduurd lijkt me. Toch vreemd, hebben anderen dit ook ervaren? Wat hebben jullie gedaan? Groet, Arja de Bruijn |
Elly |
Geplaatst: maandag 29 Maart 2010 10:02
Het is verstandig in de verantwoording naar het zorgkantoor echt alle kosten die gemaakt zijn aan te geven, ook al is dit meer dan het budget en werd dit "uit eigen zak" bijgelegd. In u geval zou men deze kosten nu meegenomen hebben in de verrekening van de nieuwe toekenningsbeschikking. De enige weg die u nu nog kan bewandelen is een bezwaar in te dienen. |
Geplaatst: maandag 29 Maart 2010 11:39
Bedankt voor je reactie! Ik ga inderdaad alles verzamelen betreft facturen, ook dus wat boven het budget valt voor 2010. echter als ik terug kijk naar 2009 had ik zelf ook het geld niet om facturen voor te schieten, op dat moment weet je immers niet of je ingediende bezwaar gegrond werd verklaard en of je dus een toekenning zou krijgen. Ik denk dat er uit een bezwaar weinig te halen valt. Groet Arja |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk