Functie begeleiding ernstig aangescherpt
Auteur | Bericht |
---|---|
Cholly |
Geplaatst: zondag 28 Maart 2010 11:24
Dag Allemaal. Conform het informatiebulletin mag er vanaf 01-01-2010 geen begeleiding meer ingezet worden als het gaat om begeleiding bij/in ; 1 activiteiten in verenigingsverband 2 recreatie 3 religie 4 politiek 5 onderwijs Je kunt je dan wel weer gaan afvragen wat recreatie dan precies inhoudt? Wat is recreatie? Het begrip recreatie is moeilijk te definiëren omdat er veel verschillende omschrijvingen, betekenissen en definities over te vinden zijn! 29 Maart volgt er een overleg tussen zorgkantoren en per saldo inzake de functie begeleiding Het is dus nog even afwachten wat de regelgeving voor wat betreft het aanbieden van begeleiding en tijdelijk verblijf nu gaat worden? Volgens het zorgkantoor mag er geen tijdelijk verblijf meer op vakantie parken worden geboden. Als dit daadwerkelijk zo is en/of wordt doorgevoerd denk ik dat heel veel zorgaanbieders die het tijdelijk verblijf aanbieden hier samen met alle zorgvragers de dupe van worden. Met vriendelijke groet, Mattijs Broeders |
Pim |
Geplaatst: zondag 28 Maart 2010 19:36
Geachte heer Broeder, Aan uw profiel zie ik dat u een zorgaanbieder bent. Het lijkt mij dat het voor u dan zaak is om te zorgen dat u duidelijk bent in uw communicatie. Graag hoor ik dat ook waar u dit bericht heeft gelezen. Het lijkt mij namelijk bijna onmogelijk om dit redelijkerwijs te handhaven en ook vrij eenvoudig te omzeilen. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Cholly |
Geplaatst: maandag 29 Maart 2010 10:14
Dag Pim, Ik wacht het overleg tussen de zorgkantoren en per saldo even af. Hierna hoop ik iedereen concreter te kunnen informeren Het feit blijft wel dat er vanaf 01-01-2010 geen begeleiding meer ingezet mag worden als het gaat om begeleiding bij/in ; 1 activiteiten in verenigingsverband 2 recreatie 3 religie 4 politiek 5 onderwijs Met vriendelijke groet, Mattijs Broeders |
Geplaatst: maandag 29 Maart 2010 11:13
Waarschijnlijk is de gedachte, dat dit allemaal WMO activiteiten zijn. Het lijkt mij evenwel niet aan het zorgkantoor om dit te beoordelen, maar aan het CIZ. Juist met deze argumentatie moest iedereen met ondersteunende en activerende begeleiding in 2009 opnieuw worden geïndiceerd. Met het WMO gehalte is dus bij de (her) indicatie al rekening gehouden. De "lichte"gevallen kregen geen indicatie meer; voor die mensen was de WMO bedoeld. Met name mensen met een indicatie persoonlijke/verpleegkundige verzorging zijn de dupe van deze gang van zaken. Dit kun je niet aan goed bedoelende vrijwilligers overlaten. Een PGBhouder moet zich houden aan de toekenningsbeschikking. Het begint erop te lijken, dat criteria door het zorgkantoor achteraf worden vastgesteld, hetgeen in strijd is met beginselen van behoorlijk bestuur. Het gevolg is, dat PGB houders in een rechteloze positie terechtkomen. Ik zou wensen, dat Per Saldo een proefproces tegen een zorgkantoor aanspant, wegens misbruik van bevoegdheden. Dit gaan ze winnen; het is een rechtsbeginsel, dat je niet gemeten mag worden aan criteria, die niet vooraf bekend zijn gemaakt. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk