1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

cursus zorgverlener

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 29 September 2006 13:49
Kan ik de kosten voor deskundigheidsbevordering (cursus) ook ergens invullen op het verantwoordingsformulier?
Geplaatst: vrijdag 21 September 2007 08:02
Ik heb dezelfde vraag, maar vind nergens het antwoord :(
Geplaatst: vrijdag 21 September 2007 15:28
ik weet er niet veel van, want ik maak er geen gebruik van, maar is het niet zo dat je een cursus doet van je bruto inkomen? je werkt en hier mee verdien je, en daar haal zelf je onkosten van af:zoals de benzine, papier, computer etc. en deze kosten kun je wel later weer bewaren voor eventueel de belasting. maar je kan het niet bij het zorgkantoor declareren. hier aan laat je rekeningen zien die je naar zorgvragers stuurt. of heb ik het mis?
Anne Geplaatst: vrijdag 21 September 2007 19:25
Je hebt het mis sharedan. Als een zorgverlener een arbeidsovereenkomst heeft met de PGB-houder dan is het onder bepaalde omstandigheden mogelijk om een cursus te doen ten laste van het PGB, als je kunt aantonen dat deze cursus noodzakelijk is voor de werkzaamheden die je bij de zorgvrager doet. De PGB houder moet hierover vóórdat de zorgverlener de cursus begint, contact opnemen met het zorgkantoor, want die moet toestemming geven voor de al dan niet te volgen cursus. Hoe dit later te verantwoorden kan het zorgkantoor je ook vertellen. Maar de toestemming van het zorgkantoor is NOODZAKELIJK voordat de cursus gedaan wordt. Verder is het ook mogelijk de cursus uit het verantwoordingsvrije bedrag te betalen.
Geplaatst: zaterdag 22 September 2007 14:47
maar je hebt het nu ook over een zorgvrager! dus een zorgvrager moet je aanbieden om van zijn geld die curcus te volgen. de zorgvrager maakt een afspraak met je om indirecte zorg te bekostigen. dat bedoelde ik, de zorgvrager die moet uitzoeken wat hij mag aanbieden. eventueel kan de zorgaanbieder het ook in zorguren uitbetalen aan de zorgaanbieder.
Anne Geplaatst: zondag 23 September 2007 20:33
dit is toch ook het zorgvragersforumgedeelte sharedan?
Geplaatst: maandag 24 September 2007 08:21
dat had ik inderdaad minder in de gaten! maar zorgvragers krijgen en een map met allerlei informatie en contracten en declaratie formulieren.
en de eerste 2500 euro van het pgb die je krijgt als zorgvrager, was vrij besteedbaar, juist voor deze dingen. hoef je niet te verantwoorden aan het ciz/zorgkantoor. en komen dan denk ik als je je verantwoord onder overige onkosten.
Gast Geplaatst: vrijdag 12 Oktober 2007 08:58
Hallo,

Uit eigen ervaring het antwoord van het zorgkantoor op mijn vraag waarom de kosten van de curcus van de zorgverlener zijn geweigerd:

Je mag van het pgb geen cursussen of opleidingen doen, het pgb mag alleen uitgeven worden aan zorg.......nee mevrouw ook niet van het vrijbesteedbare bedrag ook dat mag alleen aan zorg besteed worden niet aan hulpmiddelen, niet aan boeken.....neemt u maar eens contact op met per saldo die kunnen u precies zeggen wat wel en niet mag..............

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.