Het niet reageren van een PGB houder
Auteur | Bericht |
---|---|
Ron |
Geplaatst: donderdag 01 April 2010 13:00
Ik heb de laatste tijd drie keer meegemaakt dat een PGB houder niet reageert op een mail van mij, een zorgaanbieder. Ik vind dit een zorgelijke ontwikkeling. Ik vraag mij dan óók altijd af wat voor mensen zijn dit? Is dit een tijdsverschijnsel? Is het met de normen en waarden in dit land al niet slecht genoeg? Persoonlijk vind ik dit onbeschoft. :evil: :evil: |
Geplaatst: donderdag 01 April 2010 13:59
schaam je niet ik heb klein pgb tje kan dus niet meer dan max 25 euro per uur betalen nou geloof mij nou maar je krijgd geen sterveling op mijn advertentie krijg het idee dat het alleen maar om het geld draaid zet ik er b.v op dat ik 40 tot 50 uur wil betalen per uur dan kan ik wel 100 personen krijgen ben ook genijgd om pgb op te zeggen zo hierbij ff mijn hart gelucht |
|
Annie |
Geplaatst: donderdag 01 April 2010 19:06
ik denk dat dat meer aan de omgeving ligt waar je woont. want in Groningen - Friesland en Drenthe is dit tarief heel normaal, en kun je zat mensen krijgen. |
Annie |
Geplaatst: donderdag 01 April 2010 19:12
Ook ik heb tot driemaal geen reactie terug gekregen van de hulpvrager, en de laatste keer kreeg ik wel reactie maar was opeens de naam en de hulpvraag plotseling veranderd, net of ik op een andere advertentie had gereageerd, de plaatsnaam was wel het zelfde. heel raar allemaal. gelukkig zijn er ook nog wel fatsoenlijke mensen denk ik dan maar, laat het ons er vooral niet van weer houden om te blijven reageren op hulpvragen. |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 02 April 2010 10:46
Beste Marian, Waarschijnlijk doelt u op het feit dat er weinig ondernemers geneigd zijn om voor 25 euro per uur vijf keer per week langs te komen voor 45 minuten te werken. Als u zich realiseert dat mensen in loondienst op MBO niveau rond de 15 euro bruto per uur verdienen, inclusief doorbetalen bij ziekte en vakantie, dan word het mogelijk al wat duidelijker. 25 euro bruto is onderbetaald als u dat aan een ondernemer als vergoeding geeft voor de uren die hij/ zij maakt. Omdat ze naast ondernemersrisico, verzekeringen, pensioen en bijscholing ook de uren die uitvallen (door eigen ziekte, ziekte van de klant, vakantie) zelf moeten opvangen. Daarnaast hebben ondernemers ook de kosten van website, visitekaartjes, folders en andere materialen om zichzelf bekend te maken. Deze kosten moeten allemaal ergens door betaald worden. Dat u dan vind dat 25 euro een heel aardig bedrag is, is best begrijpelijk. Hopelijk kunt u na mijn uitleg ook enigszins inkomen in het feit dat onder de 30 euro voor verzorging, verpleging en begeleiding onderbetaalde tarieven zijn. Daarbij ga ik er ook vanuit dat in dit tarief nog geen reiskostenvergoeding verwerkt zit. Met betrekking tot het onderwerp: Het komt inderdaad helaas vaker voor. Wat de reden is blijft ook voor mij duister. Het is iets waar je als zorgaanbieder mee te maken hebt en mee moet omgaan. De beheerders van deze website hebben in ieder geval veel ondernomen om zoveel mogelijk stimulans te geven toch te reageren. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: vrijdag 02 April 2010 20:21
ik ben n pgb houder en heb meerdere keren op n adv gereageerd meestal kreeg ik geen reactie terug van zo n hulpaanbieder ja waarom adverteer je dan als je niet eens de moeite wilt nemen om terug te reageren of iets te laten weten als je er later van af wilt zien ook zijn in dit vak veel totaal ongeschoolde hulpaanbieders oa studenten die dan wel het uurloon van n proffessioneel willen vooral ondersteunende begeleiging is voor velen n melkkoe dat stuit mij tegen de borst 40 euro per uur vragen om mee n ommetje te maken in de buitenlucht dat vind ik echt bizar vooral ook omdat ikzelf nog niet de helft ervan te besteden heb |
|
Geplaatst: vrijdag 02 April 2010 20:25
ondernemers kunnen al hun onkosten toch van de belasting aftrekken |
|
Geplaatst: vrijdag 02 April 2010 22:14
Bij Uw hulpvraag past wellicht een tarief per keer. Misschien krijgt U wel een aanbod als het bijv. een half uurtje later/ eerder mag. Dan is Uw vraag bijv. eerder te combineren met het halen en brengen van kinderen van school. |
|
Geplaatst: vrijdag 02 April 2010 23:28
Pim Most schrijft : 25 euro bruto is onderbetaald als u dat aan een ondernemer als vergoeding geeft voor de uren die hij/ zij maakt 25 euro per uur voor de indicatie Verzorging is niet onderbetaald maar een normaal gangbaar tarief in PGB land. Weet Pim Most eigenlijk wel wat een pgb houder krijgt voor verzorging per uur ? Een landelijk pgb buro in Utrecht vraagt ook 25 euro per uur voor Verzorging, en dan krijgt de verzorgende zelf 20 euro bruto per uur van dat PGB buro. 5 euro per uur is voor het PGB buro zelf... LET OP: die 20 euro is bruto dus hou je zo'n 12 euro per uur over als ZZPér. Er zijn genoeg verzorgers hier in het Noorden die blij zijn met 15 a 20 euro bruto ! Een verzorgende in loondienst bij een thuiszorg-instelling krijgt vaak niet meer dan 13 a 15 euro bruto per uur dus de 25 euro bruto die mevrouw aanbiedt in haar advertentie is redelijk. Een thuiszorg buro in Zuidhorn (provincie Groningen ) die ook landelijk werkt: Ziekenverzorgenden kosten: maandag t/m vrijdag € 20,57 per uur weekend € 22,07 per uur Een SPH'er ,dus met HBO diploma..., krijgt bij een instelling in Groningen als NOVO ( verstand gehandicapten) of Noorderbrug ( fysiek gehandicapten) betaald volgens de landelijke CAO gehandicaptenzorg en die krijgen meestal 13 a 15 euro bruto per uur...in loondienst. MBO of HBO maakt niet zoveel uit voor de beloning...er is trouwens veel aanbod. Wat het onderwerp betreft: Het niet reageren van een PGB houder.... de afgelopen 2 jaar heb ik zo vaak meegemaakt dat zorgaanbieders niet reageren of dat ze na 1 email niet meer reageren....het zij zo... ik heb al lang er mee moeten leven dat zorgkantoor, overheidsinstanties, andere instanties etc, je niet antwoorden of je met een kluitje in het riet sturen.... gr, Johan bijna 14 jaar PGB houder |
|
Pim |
Geplaatst: zaterdag 03 April 2010 12:43
Beste Johan, Deze kritiek had ik wel verwacht. 20 euro als ondernemer bruto overhouden is echt niet gelijk aan 12 euro netto. Je vergeet dat een ondernemer verplicht is ook zichzelf te promoten, bij te scholen, te verzekeren, en dat al deze zaken best een boel geld kosten. Van de tarieven ben ik zeker op de hoogte. Volgens de tarievenlijst 2010 (bijvoorbeeld http://www.apcp.nl/steunpuntamsterdam/tarieven/persoonlijk.html ) staat er ongeveer 28,50 per uur voor verzorging in 2010. Die tarieven zijn echt niet overdreven. Daar kun je de ministeries wel op vertrouwen. Vind ik zelf weinig voor een onderneming als ik de kosten zie die een werknemer niet heeft, het risico en de (aanvullende) verzekeringen die een ondernemer nodig heeft. Werknemers hebben zelfs bij wet geregelde minimale ureninzet. Voor een ondernemer is dat zeker niet het geval. Daarnaast is het een hele klus om als ondernemer aansluitend vele uren te werken. Het zijn soms flinters over de dag die je bij elkaar moet sprokkelen zoals een drie kwartier bij een klant. Ook dat is ondernemersrisico wat je ergens van moet zien te compenseren. Dat jij het heel redelijk vind, maakt nog niet dat het in de praktijk ook realistisch is. En ik vind het uitsluitend je richten op moeders met kinderen die deze begeleiding er voor de leuk erbij doen ook niet fair voor de hardwerkende ondernemers. Het kunnen per slot van rekening ook mannen zijn (hoewel dat in de praktijk vooral door deze omstandigheden er weinig zijn). met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: zaterdag 03 April 2010 22:28
beste Pim, jij richt je kritiek steeds op PGB houders ,die volgens jou te weinig betalen en voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten,,...( zie ook je vorige postings die over tarieven gaan) ik vind je bericht aan Marian uit Haarlem zelfs beledigend en aanmatigend,. zij biedt een PGB tarief van 25 euro per uur aan,,,dat krijgt zij ook ongeveer van het PGB., jij vind dat te weinig maar dat jij dat te weinig vind kan zij niet helpen, Marian krijgt wrs niet meer uit de PGB pot. stel mevrouw krijgt: Persoonlijke Verzorging 3E klasse tot 7uur verzorging € 157,38 per week , dan kan zij betalen € 22,48 per uur bruto , iedere dag 1 uur PV. maar zij moet ook rekening houden met 6 weken doorbetalen bij ziekte, PER SALDO raadt dan aan een paar euro voor dat risico van ziekte te reserveren, dus 25 euro is een goed aanbod van mevrouw en een gangbaar tarief voor PV . De overheid, de NZA en CVZ hebben deze PGB-AWBZ tarieven vastgesteld, NIET de pgb houder...dat zou je inmiddels moeten weten, dus richt je kritiek over te lage tarieven in de zorg op de overheid. Ik hoor je echter nooit met kritiek over pgb buro's en zorginstellingen, uitzendburo's die 15 a 18 euro BRUTO betalen aan zzpérs , die aan Begeleiding, Verzorging , Verpleging doen, waarom niet ? Ik kan je landelijk werkende buro's noemen die 25 euro bruto vragen aan PGB houders voor een begeleider of verzorger maar hun ZZPérs nog niet eens 20 euro bruto betalen.... Zijn deze buro's dan in je ogen grote uitbuiters van zorgverleners ? Blijkbaar zijn er vele hardwerkende mensen die genoegen nemen met 15 a 20 euro bruto voor Begeleiding of Verzorging. (Het verschil 5 euro bruto of meer is dan voor het PGB buro/uitzendburo...) Nu begin je wat te kletsen over moeders die er wat bij klussen, die deze begeleiding er voor de leuk erbij doen,( het zijn jouw woorden..) maar ik ken vrouwen met HBO en MBO diploma die na hun scheiding een gezin onderhouden en toch blij zijn met 18 euro bruto die ze krijgen van pgb buro's... en deze vrouwen komen bij hele moeilijke gezinnen met heel veel psychische, sociale en financiele problemen., dus geen makkelijke klus voor de 15 a 18 euro bruto die ze krijgen van het pgb of uitzendburo. Steeds weer begin je in postings over kosten website, visitekaartjes , bijscholen, .. Dat loopt niet in de 100den euro's maar bovendien zijn ze aftrekbaar voor de belastingen. Waarom een hardwerkende Huishoudelijke hulp en een Verzorgende maar 13 - 15 euro BRUTO krijgt van een PGB uitzendburo vind ik ook niet eerlijk, maar daar kan de PGB houder niks aan doen. nog een vraagje: Vind jij dat iemand met bijv. een HBO -SPH diploma meer moet verdienen als begeleider dan iemand met MBO diploma ? zoja, waarom ? ik ben benieuwd... met vriendelijke groet, Johan bijna 14 jaar PGBér |
|
Pim |
Geplaatst: zondag 04 April 2010 00:33
Beste Johan, Als mensen zich als ondernemer zo weinig laten betalen is dat hun recht om dat te doen. Er zijn helaas veel mensen die niet voor een echte ondernemer kunnen doorgaan die toch staan ingeschreven. Ondernemen is niet inschrijven bij de KvK en het hebben van een bedrijfsrekening en een WA verzekering. Er komt heel veel meer bij kijken. Dat je dan (voor het gemak?) je facturering/ uitbetaling laat doen door een landelijk opererende organisatie vind ik erg krom. Ga dan in vredesnaam in loondienst als je geen risico wilt lopen en niet er voor wil knokken. Ook de belastingdienst ziet het al heel snel als loondienst. Niet zonder reden. En ja, ik ben het volkomen met je eens dat dit echt belachelijke tarieven zijn die je hier noemt. Nog steeds blijf ik er bij dat de tarieven die gehanteerd worden geen ondernemerstarieven zijn. Kwaliteit vraagt om een faire prijs. :arrow: Je gaat bij je berekening van klasse 3 uit van het maximale. Dat is een structurele denkfout die je maakt. Persoonlijk vind ik de uren die er worden neergezet ook eerder verwarrend dan verhelderend. Het is uitsluitend bedoeld ter indicatie wat je ongeveer zou kunnen inzetten. Het tarief ligt om en nabij de 28,50 euro. Je kan het eventueel oprekken tot meer uren als je iemand in loondienst neemt. Exact vastpinnen op de hoeveelheid uren die er staat is niet de bedoeling van het tabelletje. :arrow: Je stelt dat ondernemers alle kosten kunnen aftrekken van de belasting. Daar maak je een denkfout. Lang niet alle kosten kunnen worden afgetrokken. Daarnaast moet je wel eerst de investering doen om het pas achteraf (met een drempel) een klein beetje terug te krijgen. En die regelingen zijn er om investeren aantrekkelijk te houden. Veel investeren dus en daarmee hopen dat je het kan terugverdienen. En reken maar dat het jezelf promoten echt niet heel goedkoop kan als je veel potentiële klanten wilt bereiken en daarmee vlot een goede klantenkring wilt opbouwen. Maar goed, dat is een ander verhaal. :arrow: Je hebt kritiek op mijn specifieke reactie naar deze persoon, en vraagt waarom ik niet kritiek heb op algemene tarieven van instellingen/ bureau's/ landelijke bemiddelaars. Mij is geleerd dat ik moet reageren op de inhoud, bij voorkeur niet uitweiden in algemeenheden omdat het niet veel bijdraagt aan een discussie. Ik kan alleen mensen aanraden om hun zaken goed te regelen en goed voorbereid een onderneming te starten. Dat er mensen zijn die vanwege dat het tegenzit of uit gemakzucht kiezen voor de wurgtarieven en daar dan ook nog eens blij mee zijn is iets wat ik moeilijk kan begrijpen. Ga dan in loondienst en laat je uitbetalen volgens CAO. :arrow: Je hebt het over het apart houden voor ziekte en vakantie. Volgens mij haal je nu twee dingen door elkaar. Ik praat over ondernemers. Die krijgen niet uitbetaald bij ziekte en vakantie. Die kun je dus het volle tarief geven. :arrow: Je vraagt of ik vind dat een HBO opgeleid persoon meer zou moeten verdienen dan een MBO opgeleid persoon. Ja, ik vind dat een HBO opgeleid persoon meer kan/ mag verdienen dan een MBO opgeleid persoon. Vooral omdat er van een HBO opgeleid persoon meer verwacht kan worden. Toch kan het zijn dat je een MBO opgeleid persoon meer uitbetaald vanwege kennis, vaardigheden en ervaring. Hopelijk kun je mijn gedachtegang hierin volgen. Waarschijnlijk zal je het niet overal mee eens zijn. Ik vind het bovendien jammer dat er geen investeringsdrempel (het moeten aanschaffen van spullen om dit werk in de zorg te kunnen doen) is voor ondernemers in de zorg. Dat zou het kaf al snel scheiden van het koren. Want er is heel veel kaf op dit moment. Een mooie serie hierover is nog terug te zien op http://www.operatievandermost.nl/ (naamgenoot van me, ver familielid, over ondernemen en hoe veel mensen dat eigenlijk niet (goed) kunnen). Daar zijn voorbeelden van mensen die er wel veel geld tegenaan gooien maar ook nog niet goed weten hoe ze het goed doordacht moeten doen. Desalniettemin hoop ik van harte voor Marian dat ze wel de geschikte hulp weet te vinden. Ik hoop dat ik dat ook voldoende tussen de regels heb laten blijken. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: zondag 04 April 2010 15:23
PGB is nooit bedoeld geweest om "ondernemers" te betalen. Het PGB tarief is 75% van het ZIN tarief; Dit omdat PGB houders geen overhead zouden hebben, omdat die de zorg zelf organiseren. Als je het organiseren uitbesteedt tegen betaling, heb je structureel te weinig PGB. |
|
Geplaatst: zondag 04 April 2010 15:39
pffffffffffffffff heb wel weer wat aangezwengeld maar goed in mijn geval gaat het om ff snuitje wassen -gezicht en mijn steunkousen aantrekken ik word er dus niet wijs van dat er iemand om 15.00 komt om mijn kousen aan te trekken vandaar rond 9.00 en dan een keer in de week een grote schrob beurt - lekker ff badderen daar krijg ik dus niemand voor de eerste vraag die gesteld word door de aanbieders is hoeveel uur per dag wil u gebruik maken van ons ?????????????????? beetje wassen en steunkousen hoeveel uur zal dat duren hallo zijn het allemaal amateurs of ben ik nou aan het doordraaien of je krijgt bericht van een meisje van 19 jaar met 11 jaar ervaring ????????????? en wat 25 tot 30 euro per uur betreft ik heb nog nooit zoveel per uur bruto verdiend en ik heb al heel wat vuile werk gehad maar nog nooit zoveel gekregen maar goed genoeg geklaagd maar als het zo door gaat stort ik gewoon pgb terug want zo als het nu gaat werkt het ook niet prettige paasdagen van marian en emile |
|
Geplaatst: zondag 04 April 2010 16:01
p.s wat betreft het bedrag wat op mijn profiel staat 20/25 per uur heb ik expres zo geknepen omdat als ik er 25/30 euro op zet de aanbieder er toch over heen gaat 32,50 / 35,00 per uur en dat kan niet met mijn te lage pgb |
|
Matthijs |
Geplaatst: maandag 05 April 2010 15:10
Beste budgethouders, Een paar keer heb ik nu gezien dat er op de vraag waarom er niet gereageerd wordt op reacties op advertenties, als antwoord komt dat de zorgverleners te duur zijn. Of dat zo is is een heel andere discussie, en geen antwoord op de vraag waarom er niet gereageerd wordt. Als een zorgverlener te duur is lijkt het me toch een kleine moeite om dat in een reactie te vermelden. Wellicht wil de zorgverlener nog wat water bij de wijn doen, maar in ieder geval heeft de budgethouder dan het fatsoen getoond om even te laten weten dat hij of zij geen gebruik wil maken van het aanbod. Het schokt me dat blijkt dat ook zorgverleners soms helemaal niet reageren op PGB-houders die hen aanschrijven. Wat mij betreft mogen die zorgverleners daarvoor bestraft worden met het onzichtbaar maken van hun profiel. |
Geplaatst: dinsdag 06 April 2010 16:53
Niet reageren komt helaas aan beide kanten ( budgethouders en hulpverleners) vaak voor. Je kan daar natuurlijk veel tijd en aandacht aanbesteden maar je kan er ook voor kiezen om het naast je neer te leggen. Met deze mensen wil je toch niet samenwerken, blij dat je hier tijdig achter gekomen bent. Dat is hoe ik ermee om ga dit scheelt mij veel onnodige irritaties en houdt het werk leuk. Aandacht voor de mensen die er voluit voorgaan, overwerken geen probleem als het maar leidt tot het door de cliënt gewenste resultaat. En als mensen zich zonder goede reden sociaal minder wenselijk opstellen dan gaat de hulpverleningsrelatie toch niet werken hoeveel moeite je er ook insteekt. Jolanda |
|
Gea |
Geplaatst: woensdag 07 April 2010 20:52
Hallo Johan, ben toch wel nieuwsgierig hoe je aan de tarieven van het thuiszorgburo komt uit Zuidhorn. Ik ben ziekenverzorgster en krijg daar € 16,50. |
Geplaatst: vrijdag 09 April 2010 10:40
Tarieven thuiszorgburo's staan over het algemeen gewoon op hun website. Jolanda |
|
Klaske |
Geplaatst: dinsdag 13 April 2010 00:06
Het is zo fijn om eigen ondernemer te zijn want dan kun je in overleg met de client een tarief afspreken. Ongeacht wat de gangbare tarieven volgens de linken zijn die er hier gemeld worden. Ik hanteer een tarief van 28.50 tot 45 euro en ook voor 20 euro kan ik begeleiding geven. Je kunt meerdere aftrek posten hebben en gericht kijken naar de mogelijkheden van de client en hun budget. Het word erg commercieel in pgb land en het gaat er ook om dat mensen op een goede wijze zorg kunnen inkopen voor hun bugdet. ik vind de prijzen die ik zie erg hoog en hier en daar krijg je niet altijd waar voor je geld en dat heeft niet te maken met Diploma's maar wel met werken vanuit een ideologie , maar tegenwoordig hebben weinig mensen daarvan gehoord! groet Klaske Goedhart |
Annet |
Geplaatst: zondag 25 April 2010 23:10
Het maakt nogal verschil wie de zorg biedt: is dit een jongen of meisje van 20 met nog weinig ervaring en opleiding of iemand met veel ervaring en die zijn vakgebied goed bij houdt ? Pim gaf al aan: website, visitekaartjes e.d..... Als ik naar mijn eigen situatie kijk: ik ben serieus zelfstandig ondernemer..... Naast de kosten die ik maak die Pim genoemd heeft hier nog wat cijfertjes: VAR-verklaring (jaarlijks) Kosten k.v.k. jaarlijks €47,- Contributie Per Saldo €67,50 Contributie speel-o-theek/leenderij €26,00 Lidmaatschap V&VN (beroepsvereniging) €62,00 Abonnement Klik (verstandelijk gehandicapten) €66,25 Telefoonkosten Administratie/boekhouding Bijscholing: Dit jaar al €300,00 uitgegeven Pensioen: moet ik zelf sparen Ziekte: Als ik ziek word kan ik niet werken en verdien ik niets. Als ik mijn been breek zullen er cliënten zijn die misschien geen 6-8 weken op mij wachten, met als gevolg: cliënt kwijt, tijd en geld investeren in aquisitie-marketting. Vakantie: Geen vakantiegeld. Zit bij mijn uurtarief in. Reistijd: Vaak 1 uur reizen voor 4 uur werken Kilometers zitten bij het uurtarief in Heb een computer nodig Advertentiekosten Ik heb een auto nodig voor het werk (waar een rolstoel in past) Aanschaf speelgoed en koffer voor speelgoed Werktijden sluiten niet mooi aan waardoor je vaak in stukjes werkt. Van de 40 uur werk/tijd die ik aan mijn werk besteed krijg ik er maar 25-30 uitbetaald. De rest is overhead. Natuurlijk kan ik veel afschrijven maar min. €30,- zoals PIm aangeeft is heel reeël voor kwaliteit. Ik hoop dat ik hierdoor wat meer inzicht heb kunnen verschaffen. Annet |
Annet |
Geplaatst: maandag 26 April 2010 14:56
O ja, en dan was ik nog mijn beroepsaansprakelijkheidsverzekering van €56,00 en aanschaf studieboeken vergeten te noemen. Nogmaals groeten van Annet |
Ron |
Geplaatst: maandag 26 April 2010 17:19
Ik sluit mij aan bij de vorige spreker/ spreekster M.Wolthers Het gaat niet om het bedrag wat wordt overeengekomen het gaat er om dat PGB houders / houdsters niet reageren op een mail van een zorgaanbieder. Deze zaak wordt in het geheel uit zijn verband getrokken. Dit is een jammerlijk. Ik vraag mij af wat voor mensen zijn dit dan die niet de moeite nemen om te reageren. Ik zie veel geklaag op dit Forum. Het zijn wel belastinggelden waar we het over hebben. :? :? |
Annet |
Geplaatst: maandag 26 April 2010 20:54
Hallo Pim, Mijn reaktie is onder de verkeerde vraag geplaatst. Hij hoort niet thuis bij de vraag ergernis over niet reageren PGBhouders, maar bij uurtarief. Zou jij deze reaktie van mij willen verwijderen en event. onder de juiste vraag willen/kunnen zetten? :oops: Alvast hartelijk dank Annet |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 27 April 2010 21:23
Beste Annet, Oh jee... nu word ik ook al aangezien als onderdeel van ZoekPGBZorg terwijl ik daar toch echt volledig onafhankelijk van ben. Misschien dat de beheerder het even zou willen aanpassen? Groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk