1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Het niet reageren van een PGB houder

Auteur Bericht
Taco Geplaatst: dinsdag 27 April 2010 22:00
Ha Ha.
Zo onlogisch is het helemaal niet dat ze dat denkt.
Jij bent net zo prominent aanwezig op ZoekPgbZorg als Hans De Bruin op zijn eigen site (http://pgbvg.write2me.nl/ http://www.pgb-vg.nl/).
Vraag me nog altijd af of je wel tijd hebt om te werken.
Nevermind ;)
Annet Geplaatst: dinsdag 27 April 2010 23:52
Hihi, :oops: dan laat ik het staan. Heeft niet direct betrekking op de titel maar wel op de reakties.
Pim Geplaatst: woensdag 28 April 2010 14:18
Beste Taco,

Volgens mij zitten er tussen 9 uur 's ochtends en 9 uur 's avonds (mijn 'openingstijden' op maandag tot en met zaterdag) genoeg uren om klanten te bedienen. Althans, ik kan er goed van rondkomen op het moment.
Daarnaast kost het schrijven van stukjes en reacties hier echt niet gek veel tijd, en het levert mij uiteindelijk wel weer naamsbekendheid en klanten op (naast uren voor de urennorm voor zelfstandigen).

Maar als er iemand is die het stokje wil delen is dat wat mij betreft helemaal prima hoor. Hoor graag ook jullie inbreng en expertise.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Anne Geplaatst: dinsdag 04 Mei 2010 18:23
Pim schreef: *naast uren voor de urennorm voor zelfstandigen*
Dat meen je toch niet? Je schrijft het reageren en lezen op een PGB forum als uren voor je bedrijf?

Verder sluit ik me voor een deel aan bij de reacties van bovenstaande zelfstandigen, je maakt als zelfstandige nu eenmaal meer onkosten dan iemand die in loondienst werkt en dat zal ook ergens vandaan moeten komen. Ik heb zelf gemerkt dat flexibel omgaan met je uurtarieven ook hele leuke trouwe klanten op kan leveren! Ik ben iemand die graag werkt en mensen helpt en dat staat bij mij op de eerste plaats. Ik moet er uiteraard ook van kunnen leven (daar ik alleenstaande moeder ben en mijn inkomen het enige inkomen is! (ik krijg ook geen kinderalimentatie, dus we moeten het doen van mijn verdiensten), maar aangezien ik als PGB houder en moeder van een PGB houder ook de andere kant heel goed ken en ik niet rijk hoef te worden over het hoofd van iemand die de hulp en begeleiding die ik kan geven keihard nodig heeft, ben ik altijd bereid om te kijken naar wat er nog wel haalbaar is op het financiele vlak en hou ik niet altijd star vast aan mijn tarieven (die schijnbaar, als ik het hier zo lees ook al onder de "norm" liggen). Zolang ik kan rondkomen en mijn werk naar behoren kan uitvoeren, er plezier in heb en de PGB houder ermee geholpen is, is er gewoon veel mogelijk!

En wat betreft het niet reageren, ook daarin ken ik beide kanten! Zowel als PGB houder als als PGB hulpverlener heb ik regelmatig ervaren dat er gewoonweg geen reactie komt als je een bericht op een advertentie stuurt. Helaas het is niet anders.
Pim Geplaatst: dinsdag 04 Mei 2010 19:21
Beste Anne,

U schrijft:
"Pim schreef: *naast uren voor de urennorm voor zelfstandigen*
Dat meen je toch niet? Je schrijft het reageren en lezen op een PGB forum als uren voor je bedrijf?"

Maar is het dan onterecht dat ik hier mijzelf profileer als professional dat ik dat zie als werk? De belastingdienst accepteert het wel (althans, zo is mij verteld) als ik het kan aantonen dat ik dat niet doe als af en toe iets. Dat is goed te doen voor mij.
Ook accepteren ze het ronddelen van folders, flyeren op beurzen, het houden van lezingen (betaald of onbetaald), bijhouden van een bedrijfsgerelateerde weblog en de administratie als zijnde werkgerelateerde activiteiten welke meetellen voor de urennorm. Deze zijn lang niet altijd zich uitbetalende arbeid. Toch zijn ze wel bedrijfsactiviteiten welke kunnen leiden naar betalende arbeid.
Ik zie dus geen reden waarom je dat niet zou mee kunnen tellen als je daar structureel tijd in investeert.
Heel mooi boek dat over profileren als ondernemer gaat is het boek Calimero Marketing van Karin Romme. Echt een aanrader is deel twee.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Taco Geplaatst: woensdag 05 Mei 2010 21:46
Pff.
Als ik mezelf profileren op deze manier nodig zou hebben om aan de urennorm te voldoen, zou ik het niet best hebben.....
Het blijft evenwel gewoon ronduit irritant om op een publiek forum bij 90% van de topics jouw (soms incorrecte) antwoorden te zien staan.
Excuus dat ik me ventileer.
Pim Geplaatst: vrijdag 07 Mei 2010 19:31
Beste Taco,

Het is fijn dat u voldoende klanten heeft om aan de urennorm van de belastingdienst te voldoen. Ik zelf heb dat gelukkig ondertussen ook.
Toch zijn er in het verleden voor mij althans wel momenten geweest waar ik meer klanten zou willen. Bovendien vind ik het leuk om mensen te adviseren en informatie op te zoeken.

Ik hoop dat u mij in de toekomst zou willen wijzen op eventuele verkeerde informatie die ik verstrek mocht u deze aantreffen.

Overigens vraag ik me wel af waarom u geheel geen profiel heeft. Is dat omdat u geen interesse meer heeft om via deze site zaken te doen? Dan kunt u uw frustratie ook eenvoudigweg vermijden (waar deze ook door veroorzaakt word) en deze site niet meer bezoeken, toch?

Met betrekking tot het feit dat er vaak een reactie van mijn zijde onder een vraag staat: ik kom hooguit twee maal per dag even kijken op deze site. Bekijk dan ook tegelijkertijd even het forum. Er zijn best wel dagen waarop ik deze site helemaal niet bezoek. Blijkbaar zijn er betrekkelijk weinig anderen die de moeite nemen om te reageren of is de expertise er niet bij deze mensen. Het staat een ieder vrij om te reageren naar behoefte. Maar goed, dat verwacht ik dat het allemaal bekende informatie betreft voor u.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Taco Geplaatst: zaterdag 08 Mei 2010 10:08
Moet je luisteren, Pim.

Als er hier op het forum verder niemand is die zich aan je ergert, zou ik de laatste moeten zijn die een vraag bij jouw gedrag en antwoorden zet.

M.a.w.: ga zo door ;)

Groet,
Taco

Ps. mijn profiel staat inderdaad verborgen, omdat ik momenteel vol zit...
Taco Geplaatst: zaterdag 08 Mei 2010 10:13
On-topic:

Ik denk dat, behalve de 'match' tussen vraag en aanbod (niet alleen qua prijs en kwaliteit) ook meespeelt dat een internet markt (welke dan ook) nogal vrijblijvend is...
Het is te makkelijk om aanbiedingen en vragen naast je neer te leggen, blijkbaar. Zelfs als het om zorg gaat.

Overigens heb ik zelf niet echt te klagen over zowel hulpverleners als hulpvragers. Van de 10 reageert er hooguit 1 niet.

Groet,

Taco
Geplaatst: zondag 08 Augustus 2010 00:32
Topic-af :wink:

Zelfstandigen zijn verplicht al hun uren te schrijven.
Of dat nu studeren, 'werken', mailen, of wat dan ook is. Je hoort een gedegen agenda bij te houden. Iedereen is vrij om 'onbetaald' te surfen voor zijn bedrijf.

Als het een bijverdienste is dat anders.
Yvonne Geplaatst: dinsdag 21 September 2010 13:34
Ook ik heb een topic aangemaakt over het niet reageren van budgethouders en zorgverleners. Ik vind het namelijk wel heel vervelend dat mensen het blijkbaar teveel moeite vinden om mijn nette, met zorg opgestelde mailtje te beantwoorden (waar ik als zorgverlener ook nog voor moet betalen). Ik heb nog geen enkele reactie terug gehad en woon in Friesland en vraag onder de 30 euro, dus daar zou het toch ook niet aan kunnen liggen lijkt mij?
Sylvia Geplaatst: woensdag 03 November 2010 08:54
dit is een veel voorkomende vergissing: Ondernemers mogen hun kosten aftrekken van hun omzet, zodat ze over het gedeelte dat ze uitgeven als kosten geen belasting hoeven te betalen.
Johanna Geplaatst: woensdag 03 November 2010 10:25
Ik lees hier een berichtje van Marianne dat ze maar een klein pgb heeft en daardoor niet veel kan betalen voor de zorg.

Volgens mij krijg je pgb voor een aantal uren per week toegewezen, dit wordt geïndiceerd.
Daarnaast heb je boven de 18 jaar een eigen bijdrage.

Dat betekend dat je zelf het pgb geld moet aanvullen tot wat je normaal 100% zou krijgen zonder eigen bijdrage.

Dat betekend dat je voor persoonlijke verzorging waar het bij marianne om gaat € 28,75 per week krijgt voor 0-1,9 uur zorg per week, dit bedrag is zonder eigen bijdrage en wordt lager naarmate de eigen bijdrage hoger is.

dus als je het over een klein pgbtje hebt en je krijgt maar voor 0-1,9 uur zorg uitbetaald je natuurlijk niet voor elke dag zorg kan vragen als dat boven de 1.9 uur per week komt en je dan zowiezo minimaal die 28,75 moet betalen.
Dan mogen de verzorgende nog wel reiskosten a 0.19 cent extra berekenen per km voor heen en terug reis.

Dus hoe dan ook zul je zelf geld bij moeten leggen als je voor een x aantal uren pgb krijgt want doe je dat niet en wil je alleen vanuit het netto pgb betalen zonder eigen bijdrage mee te tellen zul je inderdaad niet echt iemand kunnen vinden omdat je dan te weinig betaald

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.