1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Vrij besteedbaar bedrag

Auteur Bericht
Geplaatst: donderdag 08 April 2010 20:14
Hallo,

Ik heb in 2009 geen gebruik gemaakt van het vrij besteedbaar bedrag van 250,-
Had ik dit moeten opgeven in de verantwoording 2009 en dus in 2009 geheel moeten opmaken of kan ik dit alsnog gebruiken in 2010? Dus plus het vrijbesteedbare gedeelte van dit jaar?

Ik heb oa een time-timer gekocht, een map met Weerklankgebaren, een cursus Leespraat gevolgd, materialen tbv van methode Leespraat aangeschaft..
Ik neem aan dat dit niet uit het PGB mag worden bekostigd?
Pim Geplaatst: donderdag 08 April 2010 20:25
Beste Nicole,

Het bestedingsvrije bedrag is een gedeelte dat u niet heeft hoeven terug te storten als u overschot had van uw PGB.
U heeft dit dus al 'gekregen' bij de afrekening/ verantwoording.

En nee, het zijn materialen die u inderdaad niet mag betalen vanuit het PGB budget. Wel kunt u de gemaakte uren voor de cursus eventueel vergoeden aan uzelf als zijnde werkuren, als u in loondienst bent van de zorgvrager (uw kind).
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Geplaatst: donderdag 08 April 2010 20:56
Bedankt voor je snelle reactie Pim!

Ik heb de verantwoordingslijsten wel al opgestuurd naar t zorgkantoor maar nog geen afrekening ofzo ervan gekregen, zal binnenkort wel komen.

Nu heb ik in 2009 net iets meer zorg ingekocht dan mogelijk was. Ik ben n paar euro over het budget heen gegaan. Heeft dat nog gevolgen?
En betekent dat ook automatisch dat er dus geen vrij besteedbaar bedrag is in 2009??

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.