beroepsaansprakelijkheidsverzekering
Auteur | Bericht |
---|---|
Gast |
Geplaatst: zondag 11 April 2010 17:33
Hallo, Ik werk als zorgverleenster met 6 kinderen. Daarnaast werk ik als leerkracht. Heb ik ook extra verzekeringen nodig in de zin van beroepsaansprakelijkheid = Ik hoop dat iemand hier iets over weet. Groet Marianne |
Pim |
Geplaatst: zondag 11 April 2010 21:22
Beste Marianne, De noodzaak van een beroepsaansprakelijkheid verzekering is heel afhankelijk of u werkt als zelfstandig onderneemster of als hulpverlener in loondienst. Bent u in loondienst? Dan geld de regeling dienstverlening aan huis en kunt u zich vrijwillig verzekeren via UWV voor werknemersverzekeringen. Een beroepsaansprakelijkheid verzekering is dan geheel niet nodig. Zie website ministerie SZW voor meer informatie: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13763&hoofdmenu_item_id=13826&rubriek_item=391842&rubriek_id=391818&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122550 Ben u werkzaam als zelfstandig onderneemster? Dan is het belangrijk dat u een bedrijfsWA heeft en daarnaast aan te raden om een rechtsbijstand verzekering af te sluiten voor uw bedrijf (dit mag niet via privé rechtsbijstand). U kunt ook overwegen om een verzekering voor arbeidsongeschiktheid af te sluiten. Dat is wel een heel dure verzekering maar kan ernstige problemen voorkomen. Een beroepsaansprakelijkheid verzekering is daarnaast voor veel beroepen in de zorg niet echt nuttig. Vooral beroepen welke een groter risico hebben omdat ze mensen adviseren en daardoor mensen een (groot) financiële of lichamelijke schade kunnen toebrengen hebben een beroepsaansprakelijkheid verzekering. Voor de zorg is dat (vaak) niet het geval. In de zorg kan een bedrijfsWA verzekering voldoende zijn. Let wel dat met het uitdelen/ verstrekken/ voorschrijven van medicijnen het verhaal anders komt te liggen. Daar kan uw verzekeringsadviseur u waarschijnlijk de details beter van uitleggen. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |