uren declareren
Auteur | Bericht |
---|---|
Sonja |
Geplaatst: vrijdag 16 April 2010 20:15
Beste mensen, Ik heb een vraagje, ik werk als zzp´er via bemiddelingsbureau´s maar nu ben ik van plan zelf mensen te zoeken maar ik weet niet hoe het toegaat met uren declareren, moet het met btw of zonder btw :?: Ik hoor het graag van jullie. Sonja |
Pim |
Geplaatst: zaterdag 17 April 2010 12:20
Beste Sonja, Als u schrijft: ik werk als zzp´er via bemiddelingsbureau´s dan vermoed ik dat u als onderneemster wel weet heeft van het feit hoe de vork in de steel zit. Zo niet, bent u niet als ZZP-er actief, maar in loondienst. Zeker als u spreekt over urendeclaraties geld loondienst, geen ondernemerschap. Ondernemers sturen facturen, heffen geen BTW in de hulpverlening via PGB (tenzij voor administratie en cursussen) en lopen risico van wanbetaling. Ondernemers dienen zich ook ingeschreven te hebben bij de KvK en horen zichzelf te promoten middels website, advertenties, folders, visitekaartjes en dergelijke (hoeft overigens niet, maar is wel erg gebruikelijk). Mensen in loondienst sturen urendeclaraties, krijgen netjes een loonbriefje, en hebben verder weinig omkijken ernaar. Dus vraag ik me af: Wat is bij u van toepassing? Als u denkt ondernemer te zijn maar eigenlijk in loondienst bent heeft u ook achteraf een probleem met de belastingdienst. Met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk