1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Zelfstandigen ook Awbz-contracctant

Auteur Bericht
Francis Geplaatst: dinsdag 20 April 2010 16:57
Dit bericht kreeg ik vandaag door. Goede kansen dacht ik zo. Het klinkt goed....

Groeten Francis :P

Ab Klink: 'Zelfstandigen ook AWBZ-contractant'
19 april 2010

Demissionair minister Klink heeft toegezegd dat hij het contracteren van zorg in natura door zelfstandige verpleegkundigen en verzorgenden in de AWBZ mogelijk wil maken. Dit deed hij op 15 april tijdens het overleg over arbeidsmarktbeleid met de Vaste Kamercommissie van VWS.

De intentie is om dit in 2012 gerealiseerd te hebben. Binnenkort geeft de minister aan hoe hij dit in werking zet. Zo wil hij met de betrokken partijen, waaronder V&VN en V&VN Zelfstandigen, overleggen over onder meer kwaliteitseisen en continuïteit van zorg.

Vergrijzing opvangen
Lex Tabak van V&VN Zelfstandigen is blij met de toezegging: 'De minister heeft zich duidelijk uitgesproken ten faveure van de zelfstandige verpleegkundigen en verzorgenden in de zorg. De Kamerfracties steunen de urgentie van onze problematiek en het ministerie van VWS stelt zich pro-actief op. We worden gezien als een groep die onderdeel moet gaan uitmaken van de enorme poel aan zorgverleners, die nodig is om de vergrijzing op te vangen. Daar moet regelgeving voor aangepast worden en de minister is daartoe bereid.'

Bron; V&VN
Door: redactie Nursing
Pim Geplaatst: dinsdag 20 April 2010 23:43
Gelukkig zeg, 5 jaar nadat het al mogelijk had kunnen zijn dan uiteindelijk hopelijk misschien met een hoop slagen om de arm dat het gerealiseerd gaat worden.

Maar laten we hopen dat de komende verkiezingen niet roet in het eten gaan gooien, ben er namelijk wel bang voor.
Jammer alleen dat het allemaal zo erg langzaam gaat. Ik snap dat het zorgvuldig moet, maar als je wilt kan je en zorgvuldig en voortvarend te werk gaan.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Miriam Geplaatst: donderdag 22 April 2010 17:48
Waarom pas in 2012,! ik heb deze voor 2011 nodig!! :) . Dus ik moet toh door die malle molen van regelgeving. Het duurt wel lang voordat er iemand door heeft dat zelfstandigen de kwaliteit van zorg die er geleverd word instaat zo hoog mogelijk te houden.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.