1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Kleding begeleider uit PGB?

Auteur Bericht
Elin Geplaatst: zondag 02 Mei 2010 22:45
Hallo,

Mijn zoontje van 5 heeft sinds kort een huurpony in een manege.
Hij vind het helemaal te gek en is met zijn begeleider regelmatig in de manege te vinden.Nu vind hij vooral het uitmesten in de stal geweldig en andere klusjes waarbij je behoorlijk vies wordt.
In de bak is ook voor begeleiders rijlaarzen en een cap verplicht.
Nu hoorde ik dat het mogelijk is een werkuitrusting vanuit het PGB te vergoeden voor deze collega?Is dat juist?
Wie is er op de hoogte?
Hoor het graag.
mvg
Pim Geplaatst: dinsdag 04 Mei 2010 19:15
Beste Evelien (Jose)

Vanuit het PGB kan zorg worden vergoed. Er is daarnaast nog een bestedingsvrij bedrag wat u naar eigen inzicht kan/ mag inzetten.
Het is echter niet gebruikelijk om daar werkkleding van te betalen.
Dat is echter geheel aan u.
Van het feitelijke budget mogen geen spullen worden aangeschaft. Dat is uitsluitend bedoeld om de zorgverleners te betalen welke de hulp verlenen.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Elin Geplaatst: dinsdag 04 Mei 2010 20:59
Hallo Pim,

Bedankt voor het reageren.Ik had gelezen dat er `bedrijfskleding`vergoed kon worden voor de hulpverlener.Goed dat ik het even navraag dus.

Groet Evelien
Pim Geplaatst: dinsdag 04 Mei 2010 23:16
Beste Evelien (Jose)

Als de hulpverlener een zelfstandige professional is (ondernemer) dan kan deze wel de bedrijfskleding als kosten opvoeren en zodanig naast de BTW (mocht deze persoon BTW plichtig zijn en daarmee BTW kunnen terugvorderen) erover terugkrijgen ook de kosten hiervoor aftrekken van de winst van de onderneming.
Dat kan dus rond de 50% van het totale kostenplaatje schelen voor deze kleding. Belangrijk is wel dat de ondernemer dan zelf de kleding aanschaft.
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_kosten/ondernemen_kosten-09.html#P90_9231
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.