wonen met pgb en extra zorg budget
Auteur | Bericht |
---|---|
Paul |
Geplaatst: maandag 03 Mei 2010 05:45
Hallo ik begeleid een deelnemer op eigen titel(eigen bedrijf dat dagbesteding verzorgt) en nu gaat deze deelnemer vanuit huis wonen in een instelling. men gaat een extra zorg budbet aanvragen omtrent de zwaarte van de problematiek Nu zegt de instelling dat deze deelnemer met indicatie vg 6 (wordt 7) alle zorg via de instelling moet krijgen (dat is een eis die bij het extra zorg budget hoort, zegt de instelling ) Men kan mij dus niet meer als pariticulier in huren. Ik wil graag informeren of dit juist is. het zou jammer zijn als je iets wat goed loopt ook nog gaat veranderen. de stap van huis naar instelling is al groot genoeg en omdat ook nog de dagbesteding te veranderen. alvast bedankt Paul |
Pim |
Geplaatst: maandag 03 Mei 2010 21:02
Geachte heer Brok, Als een instelling werkt via Zorg in Natura is het inderdaad zo dat u tot ruim in 2011 achter het net vist (dan komt er waarschijnlijk nieuwe regelgeving van kracht die ZiN openstelt voor zelfstandig ondernemerschap, wat nu nog niet het geval is behalve via onderaannemerschap). Helaas is het zo dat in het zorgzwaarte pakketten (ZZP's) voor mensen die in een instelling wonen een deel dagbesteding is ingevuld en daarmee ook het budget naar de instelling toe gaat. Een vervelende consequentie voor zowel u als de klant. Er zijn wel mogelijkheden om een apart PGB budget aan te vragen, maar dat is vaak een lastige weg om te gaan. Zeker met een ZZP van dermate hoog kaliber. U zou eventueel contact hierover op kunnen nemen met het zorgkantoor waarbij uw cliënt is aangesloten. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Elly |
Geplaatst: vrijdag 07 Mei 2010 13:33
Wat wel mogelijk is, is dat u een overeenkomst sluit met de instelling met betrekking tot deze klant. U stuurt de rekening naar de instelling en zij betalen u uit vanuit het zorgbudget. Het gebeurt wel vaker dat instellingen onderling dit soort afspraken hebben met elkaar. Ik neem aan dat ook de instelling kijkt naar wat voor deze zorgvrager de beste oplossing is. |
Paul |
Geplaatst: vrijdag 14 Mei 2010 18:44
Bedankt voor de tips en adviezen ik ga hier verder mee aan de slag Groeten Paul |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk