Hoeveel draag je nu ong eveer af aan de belasting.
Auteur | Bericht |
---|---|
Elin |
Geplaatst: maandag 03 Mei 2010 08:19
Hallo, Ik werk sinds kort als begeleider in verschillende gezinnen. Hoeveel moet ik aan de kant zetten. Ik lees verhalen over 40 procent,maar soms ook twintig of veertig,afhankelijk van je inkomen.Wat is juist? Mijn man verdient 45.000 bruto per jaar,Ik 12.000. Een verzamelinkomen van 57.000 dus. Moet ik van die 12.000 zo`n 40 procent apart zetten of toch anders? De gezinnen waar ik nu werk willen geen Opting in. Ik hoor graag van iemand die er meer van weet. Alvast bedankt! Jose |
Ad |
Geplaatst: maandag 03 Mei 2010 18:46
Weet je wat een idee is.? Download via de site van de belastingdienst de aangifte 2009 en vul gezamenlijk je aangifte in op basis van de nu bekende gegevens..... (Let er wel op dat je die niet OVER de reeds ingediende aangifte download)!!! Dus je moet het te downloaden rogrmma "ergens anders" op de schijf plaatsen....en dan "fictief" invullen.... Dan volgt daaruit ongeveer wat je aan belasting en premies moet afdragen. E.e.a. is ook te "verdelen" over de inkomsten van jullie beiden. Ook de aftrekposen en inhoudingen en vrijstellingen van en voor jullie beiden spelen mee om de berekening te maken. Overigens spreekt men over een "verzamelinkomen" pas wanneer het gaat ovr de gezamenlijke BELASTBARE inkomens en niet de bruto inkomens. De totale belasting verzamelinkomens liggen waarschijnlijk veel lager dan de E 57.000 bruto van jullie beiden... Succes... Ad. |
Anita |
Geplaatst: dinsdag 04 Mei 2010 13:35
Hoi Jose, Om er zeker van te zijn dat je genoeg opzij hebt gezet voor de belasting, ga ik voor 50%. Wat betekent dat je einde van het jaar ook nog een spaarpotje hebt. Succes ermee! |
Elin |
Geplaatst: dinsdag 04 Mei 2010 20:57