Hoeveel draag je nu ong eveer af aan de belasting.
Auteur | Bericht |
---|---|
Elin |
Geplaatst: maandag 03 Mei 2010 08:19
Hallo, Ik werk sinds kort als begeleider in verschillende gezinnen. Hoeveel moet ik aan de kant zetten. Ik lees verhalen over 40 procent,maar soms ook twintig of veertig,afhankelijk van je inkomen.Wat is juist? Mijn man verdient 45.000 bruto per jaar,Ik 12.000. Een verzamelinkomen van 57.000 dus. Moet ik van die 12.000 zo`n 40 procent apart zetten of toch anders? De gezinnen waar ik nu werk willen geen Opting in. Ik hoor graag van iemand die er meer van weet. Alvast bedankt! Jose |
Ad |
Geplaatst: maandag 03 Mei 2010 18:46
Weet je wat een idee is.? Download via de site van de belastingdienst de aangifte 2009 en vul gezamenlijk je aangifte in op basis van de nu bekende gegevens..... (Let er wel op dat je die niet OVER de reeds ingediende aangifte download)!!! Dus je moet het te downloaden rogrmma "ergens anders" op de schijf plaatsen....en dan "fictief" invullen.... Dan volgt daaruit ongeveer wat je aan belasting en premies moet afdragen. E.e.a. is ook te "verdelen" over de inkomsten van jullie beiden. Ook de aftrekposen en inhoudingen en vrijstellingen van en voor jullie beiden spelen mee om de berekening te maken. Overigens spreekt men over een "verzamelinkomen" pas wanneer het gaat ovr de gezamenlijke BELASTBARE inkomens en niet de bruto inkomens. De totale belasting verzamelinkomens liggen waarschijnlijk veel lager dan de E 57.000 bruto van jullie beiden... Succes... Ad. |
Anita |
Geplaatst: dinsdag 04 Mei 2010 13:35
Hoi Jose, Om er zeker van te zijn dat je genoeg opzij hebt gezet voor de belasting, ga ik voor 50%. Wat betekent dat je einde van het jaar ook nog een spaarpotje hebt. Succes ermee! |
Elin |
Geplaatst: dinsdag 04 Mei 2010 20:57
Bedankt voor jullie reacties. Er gaat iets niet goed bij de berekening van de BD.Ik ga denk ik maar voor de laatste optie en wie weet zit er dan volgend jaar zomer een zonvakantie aan :wink: Bedankt voor het reageren! |
Ad |
Geplaatst: dinsdag 04 Mei 2010 21:31
Dag José, Ik heb even voor je bij de aangifte 2009 van mjn echtgenote nagekeken hoeveel je ongeveer betaald aan pemies en belasting. Mijn echtgenote had over 2009 een inkomen uit mijn PGB als zorgverleenster van ong. E 13.000,=. Uit de berekening van haar belasting blijkt dat zij totaal moest betalen aan inhoudingen: Inkomstenbelasting E 300 en premies volksverzekeringen E 4000,=, dus in totaal ong. E 4300,=. (van de E 13.000,=) Aan heffingskorting ging daar echter E 3122,= vanaf zodat dus over bleef om alsnog aan belasting te betalen E 1180,=. Dus nu kun je ongeveer vaststellen wat je NETTO overhoud van jou inkomen van E 12.000,= bruto aan PGB inkomsten. Dat is ongeveer E 10.600,=....... Valt toch nog wel mee hé ...... Groet, Ad. |
Annet |
Geplaatst: donderdag 13 Mei 2010 14:47
Dat ziet er rooskleurig uit, Ad. Maar we weten niet wat jullie gezamenlijk inkomen is. En je hebt het niet over omzet die je echtgenote maakt. Als freelancer weet je niet wat je "verdient" . Misschien is jouw situatie ook anders omdat je zorgvrager bent en je vrouw zorg verleent bij jou? Ik hou voor de zekerheid ook 50 % aan. Dan heb ik nog kosten (auto, bijscholing, boeken enz. Die reken ik niet bij die 50 % Wat je hebt moeten afdragen aan de belasting is nog niet zeker. Er kan ook over enkele jaren nog een vordering van de belasting binnen komen . :( Groet, Annet |
Alida |
Geplaatst: dinsdag 18 Mei 2010 13:10
Ik heb op internet gezocht naar een tabel over belastingtarieven van dit jaar. daarin zie je precies voor welk bedrag aan inkomsten je welk tarief betaalt. Dit zijn de tarieven dit jaar. 0-18218 euro 33,45% 18218 - 32.738 euro 41,95% Boven de 32.738 is het nog weer hoger, maar dat heb ik niet opgeslagen, want zo ver kom ik niet. Hier ga ik van uit en dat zet ik apart. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk