1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uren en kilometers

Auteur Bericht
John Geplaatst: donderdag 06 Mei 2010 13:53
hallo,

ik ben John en doe af en toe wat werk voor PGB.
nou was ik laatst ergens bezig (eerste klant) en die vertelde mij dat ik geen factuur mag maken met BTW.
en ik had van tevoren afgesproken dat ik met uren begon als ik thuis wegreed en stopte met uren schrijven, als ik bij de klant weer vertrok.
toen ik daar was zei de klant dat dit niet mocht en dat ik kilometervergoeding moest schrijven.
mijn vragen zijn dus:

:?: moet ik nog BTW afdragen, zoja welke en hoeveel?
:?: moet ik kilometers tellen?
:?: wat is de vergoeding per kilometer die je vragen mag?

hopenlijk krijg ik van jullie antwoord (a.u.b. niet te ingewikkeld graag).
:idea:
groetjes John
Willem Geplaatst: donderdag 06 Mei 2010 20:39
hallo john! btw word niet geheven in de zorg!

en kilometers tellen is niet voor de klant maar voor de belastingdienst!

natuurlijk mag en kan je altijd een vast bedrag bespreken voor de tijd die je onderweg bent!

succes groeten willem!
Pim Geplaatst: donderdag 06 Mei 2010 23:10
Beste John,

BTW is voor ondernemers. Als je als ondernemer werkt moet je ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel en bij de belastingdienst.
De belastingdienst zal je een BTW vrijstelling geven als je werkt via PGB direct bij de klant.

Als je in loondienst werkt dan heb je niets te maken met BTW. Dan geef je de uren door die je werkt en de kilometers die je maakt, en krijg je dat uitbetaald.

Als je factureert en daarmee een onderneming hebt, dan is het verstandig om de uren inderdaad te factureren en kun je er voor kiezen dat deze uren inclusief reiskosten of exclusief reiskosten zijn.

Het standaard tarief voor belastingvrije vergoeding vanuit PGB is 19 cent per kilometer. Let wel: het moet in het contract zijn afgesproken, anders word er later moeilijk over gedaan.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.