1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

herindicatie

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 12 Mei 2010 10:44
Voor de herindicatie voor geadviseerd om de zorgverleners op papier te laten zetten waar aan gewerkt is, welke doelen er behaald zijn en waar aan gewerkt gaat worden. Hoe dit het beste te doen? Het moet precies passen binnen de vergoedingslijst van de awbz.
groet Joke
Geplaatst: zaterdag 03 Juli 2010 18:35
Hallo, ben nieuw hier, heb een pgb voor mijn zoon. Hij heeft asperger. Ik heb een verlenging aangevraagd van zijn pgb en heb nu een brief gekregen van jeugdzorg waarin ze vragen om rapportages. Maar die heb ik helemaal niet. Een deel gebruik ik voor een zomerkamp en dat is pas in augustus. Een ander deel gebruik ik voor een weerbaarheidstraining. Maar daar heb ik ook geen rapportage van ontvangen. Dus wat nu??????
Inez Geplaatst: zaterdag 03 Juli 2010 18:56
Misschien kun je desbetreffende instelling vragen om een rapportage van de weerbaarheidstraining.
Pim Geplaatst: zondag 04 Juli 2010 00:21
Beste Judith (en Joke),

De vraag die u gesteld krijgt heeft in mijn beleving veel weg van het vragen naar de behandeling van uw zoon. Aangezien begeleiding uitdrukkelijk geen behandeling is, lijkt mij rapportage erover mogelijk in uiterst beknopte vorm (wat is er gedaan, waar heeft hij dat gedaan, kort hoe het ervaren is).

Het is daarbij wijs even contact op te nemen om duidelijk te krijgen wat er van u verwacht word. Als er daadwerkelijk van u verwacht word een professionele verslaglegging te overhandigen dan komt u daarmee op het terrein van dossiervorming, behandeling, werken met trajecten en dat is niet passend bij PGB onderdeel begeleiding en tijdelijk verblijf.

Ik vermoed echter dat de indicatiesteller graag wil weten wat er globaal is gebeurd met het budget om vast te kunnen stellen dat het niet word gebruikt voor enkel gezellig, vrolijk, leuk maar vooral ook nut en dat het bijdraagt aan het welbevinden en functioneren van uw zoon.
In dat licht bekeken (ik ga nu wel erg in de schoenen staan van wat ik vermoed dat er gevraagd word, ga daarom zeker nog met hun in gesprek om het te controleren) zou u kort en bondig kunnen uitleggen wat u doet met het budget en wat u denkt dat het bijdraagt aan uw zoon zijn welbevinden en functioneren.

Mogelijk dat u hier wat mee kunt?
Als u dit lastig te verwoorden vind, kunt u eventueel contact met me opnemen zodat ik u zou kunnen adviseren en misschien (afhankelijk van de afstand) even bij u langskomen om het een en ander door te nemen.
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.