Urenbesteding begeleiding individueel
Auteur | Bericht |
---|---|
Geplaatst: donderdag 13 Mei 2010 18:02
Wij hebben een beschikking voor begeleiding individueel klasse 4 (7 - 9.9 uren per week). Is het mogelijk om voor deze functie een of meer begeleiders voor meer uren per week in te huren als we met het jaarbedrag wat voor klasse 4 staat rondkomen? Of moeten we ons per week aan de toegekende uren houden? Bij voorbaat dank voor alle antwoorden. |
|
De Blauwe Plek |
Geplaatst: donderdag 13 Mei 2010 20:00
Geachte vraagsteller... Het maakt niet uit hoeveel zorgverleners je nodig hebt en betaalt. Je krijgt per kwartaal uitbetaald door het Zorgkantoor. Bij een aantal uren per week -zoals bij u klasse 4 - moet je 2x per jaar verantwoording afleggen bij het Zorgkantoor. Uiteindelijk komt het er op neer dat je over heel 2010 het PGB hebt te verantwoorden, dus wat je in de 1e helft niet opmaakt kun je meenemen en opmaken in de 2e helft van 2010 en besteden aan zoveel (verschillende) zorgverleners als u nodig heeft. Wel goede facturen en declaratieformulieren van zorgverleners ontvangen !!! Groet en succes met het vinden van goede zorgverleners. De Blauwe Plek uit Lisse...Mieke van Dalen. |
Elly |
Geplaatst: maandag 17 Mei 2010 15:49
U kunt zoveel zorgverleners inhuren als u nodig acht. Denk daarbij ook aan de 3-dagen regeling. Indien iemand meer dan 3 dagen per week bij u werkt (ongeacht aantal uur, zelfs al is het maar 1 uur per dag) bent u volledig werkgever met alle verplichtingen en lasten die daarbij horen. Het zorgkantoor kijkt niet naar het aantal uur dat u declareert maar naar de kosten. Het budget van het zorgkantoor is een richtlijn, indien u goedkoper zorg kan inkopen hebt u ruimte voor meer uren zorg. Indien u duurdere zorg inkoopt hebt u per saldo minder uren zorg. U mag binnen een kalenderjaar schuiven met het budget, dus een periode minder inkopen om een andere periode -bijvoorbeeld vakantie- extra zorg in te kunnen zetten. U dient wel goede nota's of urendeclaraties van u zorgverleners te overleggen bij de verantwoording van u budget. |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 18 Mei 2010 10:47
Wat Helene schrijft met betrekking tot de drie dagen regeling geld uitsluitend voor mensen in dienstverband die werken via de vereenvoudigde loondienst regeling welke de naam draagt regeling dienstverlening aan huis. Mensen welke bij u als ondernemer werken of die bij u in volledig (tijdelijk) dienstverband werken hebben niet met deze beperkingen te maken. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Taco |
Geplaatst: woensdag 19 Mei 2010 00:07
Helemaal mooi PIM. Ik heb je een dik jaar (of was het langer geleden) al eens uitgelegd dat de 3 (2) dagen regeling van oudsher aan onze tak van sport was verbonden. Om zwartwerken van schoonmakers ,ramenlappers, oppassers e.d. aan banden te krijgen heeft men toen het zorg-voorbeeld overgenomen. Het werd de regeling 'dienstverlening aan huis'. {deleted by moderator: houd je aan de spelregels voor het forum} |
Pim |
Geplaatst: woensdag 19 Mei 2010 11:39
Beste Taco, Ik heb geen enkel idee waar u dat mij hebt proberen duidelijk te maken dat deze regeling ook geld voor ondernemers. Als dat niet zo is, dan hoop ik dat u nogmaals bovenstaande informatie doorleest. Ik spreek er toch echt van mensen in loondienst. Zo kan iemand werken via deze regeling en te maken hebben met vereenvoudigde regelgeving, of in volledig dienstverband (meer dan drie dagen) waarbij meer regels gelden. Mocht u echter andere informatie hebben of mij willen wijzen op een denkfout, hoop ik dat u het wat duidelijker zou willen omschrijven, liefst vergezeld van informatie uit andere bronnen. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Taco |
Geplaatst: woensdag 19 Mei 2010 13:45
{deleted by moderator: houd je aan de spelregels voor het forum} Waar heb ik het er over dat een 3 dagen regeling/regeling dienstverlening aan huis voor ondernemers van toepassing is? Omdat alles hier zo in een rondje blijft draaien: Voorheen gebruikten wij hier keurig de term '3 dagen regeling'. Vanaf 2007 kwam er op tv een campagne die zich de 'dienstverlening aan huis' regeling noemde. Het gaat om dezelfde regeling, die wij hier dus al jaren de 3 dagen regeling noemen. (laat ons PGB werk dus de pionier van het gebruik van deze regeling zijn, die later nog eens onder de aandacht gebracht werd voor zwartwerkers). De uitleg staat ook gewoon ergens op de zpz site, zonder dat je daar een brede-niet pgb uitleg aan geeft. Dus je term is anders (kan verwarrend werken). Mensen zoeken dus nog steeds niet, dat is waarom een topic als deze https://www.nationalehulpgids.nl/forum/viewtopic.php?t=309 gewoon tegenwoordig nog net zo van toepassing is als toen. |
Pim |
Geplaatst: woensdag 19 Mei 2010 21:03
Beste Taco, Dank u voor de moeite die u heeft gedaan. Helaas kan ik u vertellen dat u helaas toch fout zit met uw denkwijze. Als u de regeling dienstverlening aan huis er bij neemt ziet u ook dat er uitdrukkelijk vermeld word dat het hier om loondienst gaat, NIET om ondernemerschap. Directe weblink: http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122550 Daarin staat de volgende vraag: Ben ik `een zelfstandige` of ben ik `een werknemer`? U bent een werknemer :!: : uw opdrachtgever is uw werkgever. Dit betekent onder andere dat er sprake moet zijn van een gezagsverhouding. Uw werkgever geeft aan welk werk u moet doen. Deze gezagsverhouding is belangrijk: hierdoor is er sprake van een arbeidsovereenkomst en niet van een opdracht. Als u soms een hond voor iemand uitlaat of een keer medicijnen voor iemand haalt is er sprake van een opdracht en is er geen sprake van een gezagsverhouding. Dit valt dus niet onder de regeling ‘dienstverlening aan huis’. Verder is het uitdrukkelijk zo dat iemand kan opteren om een persoon wel meer dan drie dagen in loondienst te nemen. Dan zijn ze wel verplicht aan alle voorwaarden te voldoen van een reguliere werkgever (loonbriefjes, afdracht sociale lasten, werkgeverslasten, verzekeringen, jaaroverzicht uiterlijk eind februari, enzovoort, enzovoort.) De regeling dienstverlening aan huis is derhalve een tegemoetkoming richting particulieren om de hele rompslomp rond loondienst te vereenvoudigen. Ik hoop in de toekomst dat u mij wederom wilt wijzen op eventuele fouten als ik die maak. Dat zou ik zeer kunnen waarderen. Graag hoop ik dan ook dat u zo vriendelijk wilt zijn om het wat milder te verwoorden de volgende keer. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk