1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

PGB Buitenland

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 14 Mei 2010 21:22
Ik verzorg sinds ruim een jaar mijn vrouw na een beroerte. Mijn vrouw ontvangt dus PGB en ik heb mijn baan ook in de zorg opgezegd en wordt betaald van haar PGB. Nu willen wij gaan overwinteren en lees ik dat geen probleem is omdat ik nederland belastingplichtig ben en blijf en we verder geen hulp extra in dat land inkopen is dit juist?

Ik heb gelezen , "Er is geen maximum voor de tijdsduur van de verblijf in het buitenland. Maar als iemand langer als zes weken in het buitenland verblijft en iemand inhuurt die niet onder de Nederlandse wetgeving vallen dan moet dit aan het zorgkantoor gemeld worden"

Is dit juist?
Geplaatst: zaterdag 15 Mei 2010 13:34
Als U langer dan 3 maanden overwintert krijgt U een probleem met de ziektekostenverzekering. Dus een E111 formulier aanvragen ( als met het land een ziekenfondsverdag bestaat) en binnen 3 maanden weer terug zijn. U hebt dan recht op datgene waar de locaal verzekerden ook recht op hebben. Voor het verschil kunt U een reisverzekering nemen. Voor hen bent U een verhoogd risico. Dus U moet dit wel bij het aangaan van de zerzekering melden, zodat zij achteraf zich niet gaan beroepen op verzwijging.

Informeer bij het zorgkantoor hoe lang U in het buitenland mag verblijven, zonder dat Uw PGB vervalt.
Als U ter plaatse PGB hulp inhuurt heeft het zorkantoor normen voor het uurloon, afhankelijk van het land, waar U hulp inkoopt.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.