1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

PGB verblijf tijdelijk en individueel, ondersteunende begele

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 19 Mei 2010 13:31
Hallo

Mijn zusje heeft een verstandelijke beperking en heeft PGB voor individuele, ondersteunende begeleiding en PGB voor verblijf tijdelijk.

Andere jaren ging ze met een begeleide reis op vakantie, een gedeelte van de vakantie voor de begeleiding kun je dan uit je PGB betalen. Echter, nu ga ik met haar op vakantie een weekje hier in Nederland. Omdat ik nu haar begeleider ben, kan het begeleiders deel daar dan ook van worden betaald en zo ja, welk contract moeten we dan hebben en wat voor bedrag? Ze kan namelijk niet alleen op vakantie i.v.m. haar beperking.

Ook heeft ze een PGB voor verblijf tijdelijk. Ze woont begeleid zelfstandig maar als ze ziek wordt dan gaat ze naar mijn ouders of naar ons. Ze kan dan niet alleen zijn want dan zorgt ze niet goed voor zichzelf.
Eerder kon ze naar een logeerhuis maar die is dicht gegaan.

Kan ze ons daar ook uit betalen en wat voor contract gebruik je dan?

Iedereen die iets weet, alvast bedankt!

Groeten van Margriet
Elly Geplaatst: vrijdag 21 Mei 2010 15:24
Dag Josien,
Er kan een contract afgelsoten worden voor het begeleiden van uw zus. U kunt daarvoor een model arbeidsovereenkomst voor gebruiken (dat is op deze site te downloaden). Indien u geen vaste dagen en tijden begeleiding bied is het mogelijk een contract op oproepbasis af te sluiten. Dan kan u zus in overleg met u of jullie ouders zelf bepalen wanneer en hoeveel hulp ze nodig heeft. Ook voor uw ouders is het mogelijk een contract op deze basis af te sluiten. Let wel op dat het "wit" werk is en opgegeven moet worden aan de belastingdienst. Wat betreft de functies begeleiding en verblijf tijdelijk, daarmee mag geschoven worden. Het budget van verblijf tijdelijk zou ook gebruikt mogen worden voor begeleiding. Voor verdere informatie mag u ook contact opnemen via mijn profiel.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.