24-uurs dienst
Auteur | Bericht |
---|---|
Angèle |
Geplaatst: dinsdag 25 Mei 2010 18:32
Hallo, Ik ben gevraagd om 5 dagen per week 24-uurs hulp inwonend (met kost en inwoning) te doen via pgb. Ik ben geen verpleegkundige maar wel ervaringsdeskundige. Ik moet ook 's nachts regelmatig uit bed komen. Ik mag ook studeren ter plekke. Hij is volledig verlamd maar heeft wel verpleegkundige en huishoudelijke hulp erbij. Ik moet ook nog mijn rijbewijs halen ervoor. Hij begon met onderhandelen rond 2000-2500 euro bruto per maand. Ik had maximaal 6000 verwacht en sloeg dus dicht. Hoeveel moet ik nu (ongeveer) gaan vragen, als tegenbod? Hartelijke groeten van Angèle Roelofs |
Pim |
Geplaatst: dinsdag 25 Mei 2010 19:23
Beste Angèle, Waar jij het over hebt is werkzaam zijn als Au Pair. Het betalen van iemand die Au Pair werkzaam is kan niet vanuit PGB, omdat dit uitsluitend bedoeld is om zorg in te kopen. Daarnaast zijn er vele regels en voorwaarden rondom werken als au pair, verdiep je er eens in door er op te zoeken via een zoekmachine. Ikzelf kwam bijvoorbeeld al snel op deze website: http://www.napoweb.nl/ Groet, Pim van der Most MostCare |
Angèle |
Geplaatst: dinsdag 25 Mei 2010 23:12
Hallo Pim, Het gaat wel om een zorgvraag en hij heeft nou een heel team om zich heen. Wat moet ik vragen en hoe moet ik hem hoger laten bieden? Groet, Angèle. |
Pim |
Geplaatst: woensdag 26 Mei 2010 11:22
Beste Angèle, Het is mij niet bekend hoeveel een redelijke vergoeding is om als Au Pair werkzaam te zijn. Dat is voor mij althans duidelijk de manier waarop ze u willen gaan inzetten, en daarbij is dat u gedeeltelijk zorg draagt voor iemand met een handicap of ziekte niet relevant. Of 6000 euro per maand redelijke vergoeding is als u daarnaast ook nog woonruimte, voeding en een rijbewijs krijgt aangeboden en werkzaam bent zonder opleiding is mij niet bekend maar lijkt mij niet. U zult zich hiervoor moeten wenden tot de mensen die er dagelijks mee te maken hebben. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Desiree |
Geplaatst: donderdag 27 Mei 2010 11:53
Als het een zorgvraag is, is het 5 x het 24 uurs tarief. En omdat het 5 diensten achter elkaar zijn, zou je korting kunnen geven, omdat je geen reistijd en reiskosten hebt. De grote vraag is: kun je dit voor jezelf langere tijd volhouden. Op een goede manier 24-uurszorg geven en dan 5 dagen achter elkaar is een zeer zware klus en heb je niet genoeg aan 2 dagen 'bijkomen'. En hoe moet het als jij ziek wordt? |
Liesbet |
Geplaatst: zondag 30 Mei 2010 21:22
Hoi Angele, Ik ben het met Desiree eens dat 5 dagen lang zorg of aanwezighied bieden, erg lang is. Zal natuurlijk ook wel van de persoon afhangen. Verder geef je aan dat er een verpleegkundige komt en iemand voor het huishouden, dus jij bent er in feite alleen voor gezelschap en voor eten en drinken te geven. Of zie ik dat verkeerd. 6000 euro is dan wel erg veel gevraagd. Ik denk dat zijn aanbod dan helemaal zo gek niet is.Uitgaande van het hoogste bod.Er zijn tarieven voor 24 uurs zorg van 348 per 24 uur. Maar dat is voor verpleegkundige zorg. Jou tarief zou je inderdaad beter met tarieven voor aanwezigheidsdiensten moeten vergelijken. Maar nogmaals ik denk dat het niet goed is om zo lang achter elkaar bij een persoon te zijn, omdat je, je dan toch niet voor de volle honderd procent kunt inzetten. Groetjes Liesbet |
We Care 4 U |
Geplaatst: vrijdag 04 Juni 2010 13:13
Voor zo ver ik weet, is het volgens de ATW niet eens toegestaan om 5x een 24uurs dienst te werken. Het zal dus gaan om aanwezigheidsdienst of oproepdienst. Zeker gezien het feit dat je niet gediplomeerd bent lijkt me dat het aanbod dat je gedaan is meer dan schappelijk is. Ik weet niet hoe je aan het idee komt om 6000 bruto te vragen? Want dat bedrag is zeker niet conform de markt. Met viendelijke groet, Jasper, We care 4U |
Margreet |
Geplaatst: woensdag 09 Juni 2010 12:47
Hoi Wat jij wil gaan doen kan wel alleen dan moet je wel rekening houden met voldoende vrije tijd. Het aanbod van 2000 tot 2500 euro is een redelijk bod ik zou presies het midden van het bedrag nemen Ik hoop dat je hier wat aan heb Groetjes Margreet |
Esther |
Geplaatst: vrijdag 18 Juni 2010 14:29
hallo Pim,. het is zeker wel mogelijk om een au pair in huis te nemen via het PGB. In het verleden heb ik een au pair-bemiddelingsbureau gehad en had ook klanten met een pgb die zorg nodig hadden voor hun kleine kinderen. Omdat dit erg onregelmatig was, was een inwonende au pair de ideale oplossing. Ik heb toen meerdere malen contact gehad met het zorgkantoor en zij vonden het prima, zoalg het papierwerk maar netjes in orde was. De au pair moet dus elke maand tekenen voor het ontvangst van het zakgeld en er moet een contract zijn met specificaties van de werkzaamheden van de au pair. De verplichte cursus en reiskosten ed kunnen vanuit het vrije deel van het pgb betaald worden. Let er wel op dat een au pair alleen lichte werkzaamheden mag doen, zoals stofzuigen, strijken ed, voor de kinderen mag zorgen en dit alles niet meer dan 30 uur per week. De rest van de tijd is vrije tijd voor haar/hem. Voor sommige clienten is dit erg handig, zeker als ze kleine kinderen hebben en hulp nodig hebben bij de huishouding. Groeten, Esther |
Geplaatst: vrijdag 18 Juni 2010 23:55
Er zijn diverse buro's in nederland die bij een particulier een inwonende zorgverlener, meestal uit Oost-Europa plaatsen, deze kosten dan 10 euro bruto per uur, vanaf 1300 euro per maand voor 30 uur hulp in de week. Deze hulp kan met een PGB of Zorgzwaartepakket betaald worden. Kost en inwoning is inbegrepen. De ziektekostenverzekering zorgt dat buro voor. Het aanbod van meneer 2000-2500 euro, plus kost en inwoning is zeer redelijk, mevrouw doet geen verpleegkundige handelingen. 6000 euro is een absurd bedrag, dan kan meneer zijn verpleegkundige en huishoudelijke hulpen niet eens meer betalen van zijn PGB of zorgzwaartepakket ! {deleted by moderator: commerciële links zijn niet toegestaan} |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk