1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Ervaring met uitbesteden van de PGB-administratie

Auteur Bericht
Geplaatst: woensdag 26 Mei 2010 14:25
Hallo,

Heeft hier iemand goede ervaring het het uitbesteden van de PGB-administratie (contracten, betaling salaris, verantwoording?
- Hoe werkt dit?
- Wat kost het ongeveer?

Ik ben benieuwd naar uw reactie.

Vriendelijke groet
Ad Geplaatst: woensdag 26 Mei 2010 20:03
Hallo Mag-Ik? ,
Kijk eens naar wat de moderator vraagt:

Gebruik, voordat je een bericht plaatst eerst de zoekfunctie om te controleren of je vraag niet al eens gesteld en beantwoord is.

De zoekfunctie, "Doorzoek ons forum", vind je bovenaan de berichtenlijst, net onder de forum advertenties.

Tip: gebruik kernachtige woorden zoals "tarief" of "tarieven" en niet "tarieven ondersteunende begeleiding". Zo verhoog je de kans op resultaat.

Op deze manier houden we het forum vrij van eindeloos veel dubbele berichten, en is het voor iedereen prettiger en overzichtelijker om het forum te bezoeken.

Bij voorbaat dank.

Marijn
Het ZoekPgbZorg Team
Sylvia Geplaatst: donderdag 03 Juni 2010 22:56
Toch even een tip:
De SVB kan gratis de salarisadministratie voor je doen,werkt prima en scheelt een hoop werk! Zij doen de afdrachten aan de belastingdienst, en regeling de betaling. Je moet eenmalig je zorgverlener aanmelden, die vervolgens iedere maand salaris en een loonstrook krijgt.
Een aanrader!

Sylvia (Kindiko)
Pascale Geplaatst: dinsdag 27 Juli 2010 12:13
Hoi,
Je zou een Budget Coach in kunnen schakelen.
Je kunt mij bijvoorbeeld in een van de advertenties vinden.
Hoe een BC te werk gaat kan ik je dan laten weten .

Groeten
Pascale Sicot
Geplaatst: vrijdag 08 Oktober 2010 13:59
Ik had geen goede ervaring met het uitbesteden van het pgb, maar heb nu iemand die mij thuis helpt. hou ten alle tijden de touwtjes in handen. jij bent verantwoordelijk ook als een ander er met het geld vandoor gaat.
svb helpt je zoizo met heel veel dingen. sucses marry
Anne Geplaatst: vrijdag 08 Oktober 2010 19:49
~Ik beheer voor verschillende mensen hun PGB, doe dan alles, de volledige administratie, het opstellen van zorgovereenkomsten, het (mee helpen) zoeken naar nieuwe zorgverleners, de betalingen, de verantwoording etc.
Verder doe ik ook gedeeltelijk PGB beheer, waarbij de cliënt kan kiezen in hoeverre hij/zij hier hulp bij wil, voor de één doe ik wel alle administratie en de verantwoordingen, maar de betalingen doet zij zelf, bij iemand anders ga ik iedere maand even langs en doen we alles samen, waarbij het doel is dat zij het op den duur helemaal zelf kan. En zo zijn er dus ook nog allemaal tussenmogelijkheden.

Wel moet ik zeggen: pas op met grote beheer/bemiddelingsbureau's! Ik heb nu al bij drie cliënten enorm puin moeten ruimen, waarbij zij ook een deel van hun PGB geld zijn kwijtgeraakt aan malafide bemiddelingsbureau's die eisten dat het volledige PGB onder hun beheer kwam, zichzelf daarmee verrijkten en er zeer weinig tot niets voor boden, waarbij de administratie achteraf een enorme onoverzichtelijke puinzooi was!
Ik ben gewoon ZZP'er en dus direct aanspreekbaar op eventuele fouten, zulke bureau's zijn daarin ongrijpbaar en lijken daardoor onaantastbaar.
Anne Geplaatst: vrijdag 08 Oktober 2010 19:51
Oh en je vroeg wat het kost. Dat is dus heel verschillend. Ik heb bij mijn cliënten meegemaakt dat ze bij eerdere beheerbureau's 100- 150 euro per maand moesten betalen of een percentage van hun volledige budget. Ik zelf vraag 25 euro per uur en bereken gewoon de tijd die ik er voor nodig heb. De ene maand is dat dus meer en de andere maand minder. Tot op heden ben ik per cliënt voor budgetbeheer nog nooit boven de 60 euro per maand uitgekomen.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.