starten logeeropvang aan huis
Auteur | Bericht |
---|---|
Gast |
Geplaatst: donderdag 27 Mei 2010 19:15
Al enige tijd pas ik op kinderen bij hun thuis. Omdat dit gezin binnenkort gaat verhuizen heb ik aangeboden om voor een paar dagen op dit kindje te willen passen (bij mij thuis) Omdat dit verantwoord moet worden bij het zorgkantoor, wil ik dit officieel maken en misschien in de toekomst wel vaker op dit kindje passen, als het goed bevalt. Omdat ik via internet niet verder kwam heb ik de KVK gebeld en deze stuurde mij door naar de gemeente. De gemeente echter stuurde mij eerst door naar een gastouderbureau zodat deze mij kon aanmelden bij de gemeente. Maar dat blijkt meer voor gewone kinderopvang te zijn. De gemeente zelf weet ook niet precies bij wie ik moet zijn en welke vergunningen er nodig zijn. Maar nu ik via deze site ook de vraag over het starten van een logeeropvang aan huis tegen kom, wil ik eigenlijk vragen hoe jullie dit hebben aangepakt. Alvast bedankt voor jullie reactie's. |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 28 Mei 2010 11:45
Geachte mevrouw Maas, In dit forum zijn reeds meerdere onderwerpen met hetzelfde thema gestart. Ik hoop dat u de zoekfunctie wilt gebruiken om er even naar te zoeken. U kunt logeeropvang bieden op basis van loondienst (u bent dan werknemer en daar zijn rechten aan verbonden en plichten mee gemoeit) of als ondernemer. Heel afhankelijk van wat u wilt is verder onderzoek wel belangrijk. Als u als ondernemer dit wilt gaan aanpakken zou ik u aanraden een ondernemingsplan te schrijven. U kunt bij specifieke vragen eventueel contact opnemen met mij met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Annemarie |
Geplaatst: vrijdag 28 Mei 2010 19:31
Ik had inderdaad gezien dat er meerdere zorgaanbieders met dezelfde vraag zaten. Ik had daar ook op gereageerd, Maar voor ik het wist had ik een eigen vraag op het forum gezet. Ik zag je naam daar ook al voorbij komen. Het is niet mijn bedoeling om iets "groots" op te gaan zetten. Eigenlijk alleen maar voor de 1 of 2 kinderen voor al werk, maar dan bij hun thuis. Voor deze kindjes wil ik (dus bij uitzondering) af en toe thuis op vangen. Maar omdat de ouders dit moeten verantwoorden bij het zorgkantoor, wou ik het officieel maken en daarbij kwam ik dus niet verder. Vandaar mijn vraag op het forum. Het lijkt dan wel een logeerhuis, maar dan incidenteel en voor 1 kind per logeermoment. Ik zal binnenkort anders contact met je opnemen. Alvast bedankt voor je reactie nu. |
Pim |
Geplaatst: vrijdag 28 Mei 2010 19:47
Geachte mevrouw Maas, In zo'n geval zou u kunnen opteren om dit te doen als freelance werk (dus wel zelfstandig ondernemer, met facturen, inschrijving KvK, maar minder rompslomp) De belastingdienst heeft voor mensen die werk doen wat wel rendabel is (waar u dus wel een redelijke vergoeding voor kan krijgen) maar welke niet voldoet aan al de andere criteria gesteld aan de ondernemer (onder andere de urennorm van 1225 uur) de optie freelance werk opengehouden. U kunt er meer over lezen via deze weblink: http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_ondernemerworden/ondernemen_ondernemerworden-03.html#P37_6187 met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Ad |
Geplaatst: vrijdag 28 Mei 2010 21:29
Hallo Annemarie, Wat kunnen sommige mensen het toch toch moeilijker maken dan het is. Ik neem aan dat de ouders een zorg indicatie voor dat kindje hebben voor "tijdelijk verblijf". Zo ja dan kunnen ze het kindje gewoon bij jou laten logeren. Ze moeten dan met jou een zorgovereenkomst opstellen (zie www.svb.nl) en de kosten die jij vraagt voor de opvang worden door hun injanuari van het volgende jaar opgegeven aan het zorgkantoor met vermelding van jou naam en BSN nummer. Dat is alles..... De inkomsten zijn voor jou belastbaar en je moet ze opgeven bij je aangifte bij "inkomsten uit overige werkzaamheden".... Zo ga ik al enkele jaren regelmatig tijdelijk logeren bij mijn kinderen indien mijn echtgeote verhinderd is of op vakantie. Nooit problemen mee gehad. Voor tijdelijk verblijf voor logeer opvang staat in de PGB tarieven een bedrag van E 104 per etmaal voor het jaar 2010. Simpel toch.? Vragen? Ik verneem ze wel van je..... groet, :wink: Ad. |
Pim |
Geplaatst: zondag 30 Mei 2010 21:56
Beste Ad, Dank u voor uw heldere aanvulling. Ook weer wat geleerd. Groet, Pim van der Most MostCare |
Annemarie |
Geplaatst: woensdag 09 Juni 2010 22:41
Inmiddels ben ik dankzij jullie reacties, maar ook door te blijven bellen met diverse instanties aardig wat wijzer geworden. Bij de kvk moet ik mijn inschrijving veranderen (dus een toevoeging gedaan). En bij de gemeente aangeklopt en deze gavan te kennen, zodra het om 1 kindje per keer gaat, dat je daar geen vergunningen voor nodig hebt. Wel als er meerdere kinderen tegelijk zouden komen. Maar dat was niet mijn opzet. Bij de gemeente was een jurist aanwezig die mij dat kon vertellen. Inmiddels is alles dus geregeld en zijn beide partijen zeer tevreden. Allemaal nogmaals bedankt voor jullie reactie en steun. |
Matthijs |
Geplaatst: woensdag 16 Juni 2010 00:30
Sja ik heb af en toe ook wel eens kinderen te logeren die ik normaalgesproken begeleiding bied. Ook organiseer ik soms kampeerweekendjes met een groepje kinderen. Ik heb daar inderdaad gewoon contracten voor afgesloten met tarief en voorwaarden, een stuur aan het eind van de maand netjes mijn factuur. Bij de KvK is ook bekend dat ik begeleiding en tijdelijk verblijf aanbied maar ik heb geen speciale vergunningen daarvoor. Die 104 euro vind ik wel belachelijk weinig. Daar kan je niet fatsoenlijk tijdelijk verblijf voor aanbieden. Het dubbele lijkt me vrij realistisch. |
Geplaatst: woensdag 16 Juni 2010 13:04
Die 104 euro vind ik wel belachelijk weinig. Daar kan je niet fatsoenlijk tijdelijk verblijf voor aanbieden. Het dubbele lijkt me vrij realistisch tja daarvoor moet je niet bij de pgb houder zijn , dit is wat je krijgt aan budget en ja das erg weinig . |
|
Annemarie |
Geplaatst: woensdag 16 Juni 2010 19:07
Per etmaal 104 euro? Ook mij lijkt het weinig. Tenslotte moeten daar voor mij nog alle onkosten (belasting, verzekering etc af). |
Geplaatst: woensdag 16 Juni 2010 21:39
hier vind je de actuele tarieven : http://www.pgb.nl/per_saldo/up1/ZowidtdIC_Tarieven-PGB-AWBZ-2010.pdf en het is volgens deze tabel zelfs maar 102 euro |
|
Esther |
Geplaatst: vrijdag 18 Juni 2010 14:19
hallo, Het klopt dat je 102 euro per etmaal aan kort verblijf krijgt. Daarnaast echter kan je een bedrag indienen voor de begeleiding tijdens het logeren. Als iemand de indicatie kort verblijf krijgt, krijgt deze dan ook uren voor de begeleiding erbij. Zelf verzorg ik ook logeeropvang en vraag ik een bedrag voor het veblijf en daarna nog 7 uur begeleiding. Dit per 24 uur. Groeten, Esther |
Matthijs |
Geplaatst: zaterdag 19 Juni 2010 23:39
Bij mijn weten is die 104 of 102 euro enkel een richtlijn; ikzelf hanteer in de meeste gevallen een tarief van 175 euro per etmaal voor verblijf (met meerdere cliënten, all-in prijs) maar stel dat ook vast aan de hand van hoe ik een en ander organiseer. |
Geplaatst: maandag 21 Juni 2010 10:07
jammer dat t zo bekeken word( als richtlijn), ja ik vind het bedrag ook niet veel meer hee de pgb houder heeft dat niet bedacht maar krijgt het er wel voor , ff ons "geval" 1 keer perweek tv een etmaal maar omdat opvang zo idioot duur is komt t neer op een weekendje in de maand en dan kost t ook nog geld wat we door de week hard nodig hebben , hoezo ter ontlasting van de ouders? |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk