1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

Aanvraag AWBZ-indicatie mbt TOG

Auteur Bericht
Geplaatst: zondag 30 Mei 2010 18:45
Hallo,

Wij krijgen een TOG toelage en zoals bekend moet er voortaan een AWBZ indicatie toegekend worden om de TOG bijdrage te blijven behouden.
Wij moeten die nog aanvragen maar het is nogal onduidelijk of je ooit een AWBZ indicatie kan verkrijgen als je zelf voor je kind zorgt en geen hulp van buitenaf nodig hebt.
Zo werkt mijn vriendin niet om de zorg te kunnen verlenen die ons zoontje van 6 nodig heeft.
Ook zijn we extra kosten kwijt hieraan en we zijn zeker meer als 10 uur extra zorg kwijt aan ons kind.
Volgens de AWBZ indicatiestelling 2010 zijn wij dan een soort van mantelzorgers en dat telt dan niet mee.
Zie deze link van het TOG, dan zou het weer wel kunnen maar wie heeft er nu gelijk ? http://www.svb.nl/int/nl/tog/tegemoetkoming/tog_krijgen/berekening/
Heeft iemand al een AWBZ indicatie vergelijkbaar met onze situatie of weet iemand hier meer van ? / groet, Peter
Geplaatst: zondag 30 Mei 2010 21:35
Uw kind is 6. Dat betekent, dat veel zorg als gebruikelijke zorg voor een kind van 6 wordt aangemerkt.
Doordat Uw vriendin niet werkt i.v.m. de zorg lijdt U inkomensverlies.
Ik raad U aan toch een indicatie aan te vragen en zo te bezien aan hoeveel uur bovengebruikelijke zorg U komt.
Ook als U mantelzorg verricht zijn dat geindiceerde uren, die evenwel niet betaald worden; ook dat telt.

Overigens dit of volgend jaar krijgen mensen, die voor een ernstig gehandicapt kind zorgen een extra belastingkorting. Ook dan is het van belang, dat de mantelzorg vastgesteld en geindiceerd is.

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.