1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uur tarief

Auteur Bericht
Ciska Geplaatst: maandag 31 Mei 2010 19:00
hallo,
ik heb een vraagje wat mag je rekenen als huishoudelijke hulp, wat is het uur tarief bij het ciz als huishoudelijke hulp.
alvast bedankt
Pim Geplaatst: maandag 31 Mei 2010 20:01
Beste Ciska,

Aangezien ik zie in uw profiel dat u werkzaam bent als zelfstandig onderneemster lijkt het me raadzaam deze vraag zelf te beantwoorden middels marktonderzoek.

Vraag collega ondernemers naar hun uurtarief (telefonisch, informatief als potentiële klant) en zij kunnen u duidelijk maken hoe de prijzen in uw omgeving liggen.
Als u wilt weten welke tarieven gehanteerd worden voor huishoudelijke hulp vanuit de gemeente (via de wet WMO is de gemeente degene die de tarieven vaststelt) dan zult u daarvoor bij het WMO loket van de gemeenten moeten zijn waar u werkzaam bent. Deze verschillen namelijk (vrij sterk) per gemeente.

Daarnaast zijn de WMO tarieven niet overal kostendekkend en zou ik er als ondernemer voor passen mijn tarieven aan te passen aan wat de gemeente er voor over heeft. U zult zelf een berekening moeten maken wat voor u een werkbaar tarief is, meegenomen alle kosten die u maakt (zoals verzekeringen, pensioen, en andere noodzakelijke ondernemerskosten), het risico op geen werk en een klein winstmarge.
Hopelijk kunt u wat met deze informatie
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare
Marizjenne Geplaatst: maandag 31 Mei 2010 20:51
Hoi Ciska

Wat ik heb gedaan als zelfstandige ondernemer is gekeken op verschillende sites, wat er wordt gerekend per uur ( in mijn geval in de zorg). Wat het ciz per uur vergoed, en wat ik kwijt ben aan vaste lasten. Daar heb ik het gemiddelde van genomen. Toen getoetst bij eventuele klanten.

Dat werkte prima Groetjes Marizjenne

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.