contracten/verzekeringen
Auteur | Bericht |
---|---|
Luuk |
Geplaatst: woensdag 02 Juni 2010 11:08
Wij,mijn man en ik hebben een vof en zijn ondernemer, omdat wij beide voldoen aan het uren criteria hier voor. Doordat wij steeds meer uren PGB zorg bij ons thuis bieden, oa tijdelijk verblijf, zijn wij bezig de contracten/verzekerigen aan te passen Zijn er voorbeelden te vinden van contracten waarbij bepaalde aansprakelijkheid uit gesloten wordt. . Is dat dan rechtsgeldig. Bestaat er al een soort belangenvereiging voor PGB zorgverleners waar dit soort zaken bekend zijn. Want het is zoeken in een hooiberg juristen, belasting en verzekerings maatschappijen blijven onbekend met het PGB groet Loes |
Pim |
Geplaatst: woensdag 02 Juni 2010 12:25
Geachte mevrouw Groot, De algemene voorwaarden waar u op doelt zijn inderdaad lastig te vinden. Mogelijk dat ZZP Nederland u op weg kan helpen (hoewel niet erg specifiek) of dat u eens rond kunt vragen op LinkedIn groepen Dutch Health Network en Zorg freelancers netwerk. Ik zelf heb deze algemene voorwaarden indertijd zelf gemaakt. U kunt dan bijvoorbeeld uw versie voorleggen aan ARAG welke gratis een juridische hotline heeft voor ondernemers of aan uw eigen rechtsbijstandsverzekering. Hopelijk kunt u hier wat mee. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Luuk |
Geplaatst: woensdag 02 Juni 2010 15:29
Dank je wel Pim. Je wijst ook door naar zzp nederland of freelancers, maar ik heb begrepen dat wij als VOF anders moeten verzekeren, weet je toevallig ook of dat wel klopt? groet Loes |
Pim |
Geplaatst: woensdag 02 Juni 2010 19:12
Geachte mevrouw Groot, Helaas ben ik niet op de hoogte van alle ins en outs van verzekeringen. Exacte details hierover zult u moeten opvragen bij verzekeraars. Waarschijnlijk is het wel wijs om goed na te denken over hoe u pensioen, arbeidsongeschiktheid en aansprakelijkheid wilt regelen. Vooral arbeidsongeschiktheid is een hele dure verzekering, maar ook heel erg afhankelijk van de voorwaarden. Deze kan variëren van 200 euro per maand voor een zeer beperkte verzekering tot ruim 2000 euro per maand voor een uitgebreide. Er zijn vele ondernemers die om reden van kosten geen arbeidsongeschiktheidsverzekering hebben afgesloten. Ook voor eventueel personeel zult u moeten zorgen voor goede verzekeringen. met vriendelijke groet, Pim van der Most MostCare |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk