1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

reiskosten en vacantieuren

Auteur Bericht
Geplaatst: vrijdag 04 Juni 2010 00:08
hallo, kan iemand mijn vraag beantwoorden?
ik heb 1jaar gewerkt voor een mevrouw met pgb,2xper week,in totaal
5,5uur per week. ik heb niks afgesproken wat betreft reiskosten[dom],
hoe kan ik nu voorkomen dat ik er geen belasting over hoef te betalen?
ik heb de belastingpapieren2010 al ingevuld en opgestuurd! had ik het van mijn verzamelinkomen moeten aftrekken?
Ik heb in dat jaar nooit vacantie opgenomen,mischien 1of 2dagen vrij gehad?
heb ik recht gehad op vacantiedagen of niet?
Ik heb in totaal bijna 3000euro verdiend,(2009),moet ik daar nu 40% aan belasting van terugbetalen? ik hoop dat iemand mij kan helpen? :(
Lianne Geplaatst: vrijdag 04 Juni 2010 10:59
Als de budgethouder geen reiskosten heeft opgegeven in zijn verantwoordingspapieren van PGB dan is er dus nooit sprake geweest van reiskostenvergoeding. Dus is er ook geen bedrag waarover je geen belasting hoeft te betalen, lijkt mij.

Ik ben zelf student en als ik onder de ong. 6000 euro per jaar blijf met bijverdiensten dan hoef ik 'geen' belasting te betalen. De loonheffingskorting heft dan de belasting die ik moet betalen nog op. Als het hoger komt moet ik over het bedrag dat meer is dan 6000 euro wel ong 40% belasting betalen. (Dat is de eerste schaal toch?) Volgens mij geldt dit dan ook voor jou.
Geplaatst: maandag 07 Juni 2010 13:11
ik zit ver onder die 6000euro bijverdiensten per jaar,dus ik hoef idd geen 40% over te betalen. wat btreft de reiskosten dat moet ik nog navragen of hij de kosten heeft opgegeven[ik denk het niet],maar dat maakt dan toch niet veel uit.
bedankt voor je reactie!

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.