alg. info voor stagiair
Auteur | Bericht |
---|---|
Annet |
Geplaatst: vrijdag 04 Juni 2010 00:10
Beste Pim en Linda, Hierbij nog een korte aanvulling. Je kunt niet zomaar als free-lancer aan de slag. Je moet bij de belastingdienst een VAR-verklaring aanvragen. Als opdrachtgever /zorgvrager zou ik daar op staan. Met een VAR-WUO kan de opdrachtgever niet alsnog achteraf voor verrassingen komen te staan, bijv. voor doorbetaling bij ziekte, vakantie e.d. Verder moet je ook ingeschreven staan bij de K.v.k. en is een VOG (Verklaring omtrent gedrag) en BAV (Bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering) voor een zorgvrager beslist aan te raden om aan de zorgverlener te vragen. M.vr.groet, Annet |
Geplaatst: vrijdag 04 Juni 2010 12:11
Hallo Annet, bedankt voor je aanvulling. Mijn stagebegeleider staat al ingeschreven bij de KvK. Wellicht moet hier dan nog wel het één en ander aan veranderd worden als zij naast haar huidige werkzaamheden ook dagbesteding wil gaan aanbieden. Dit gaan we uiteraard uitzoeken. De VAR verklaring hadden we al iets over gevonden maar ga ik binnenkort nog naar op zoek om alles uit te pluizen. Een VOG is geen probleem en is zo aangevraagd, en de BAV is naar mijn weten al aanwezig omdat mijn stagebegeleider al een bedrijf aan huis runt. Bedankt voor je bericht! |
|
Pim |
Geplaatst: vrijdag 04 Juni 2010 20:40
Beste Annet, Het is niet verplicht om een VOG of VAR te hebben, maar inderdaad is het als de klant er om vraagt (tot op heden heeft bij mij niemand dat gedaan) wel goed om het te kunnen overleggen. Een VOG is alleen beperkt geldig en word slechts afgegeven op specifieke aanvraag, kost bovendien 30 euro per aanvraag (in te dienen bij de gemeente). Bedankt voor de aanvulling Groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: maandag 07 Juni 2010 14:05
Ik heb zelf pas 1 keer een VOG aan hoeven vragen en heb er dus weinig ervaring mee. Zou je in dit geval voor elke client (die een vog wenst) een nieuwe moeten aanvragen, of zou je een algemene kunnen aanvragen die je elke keer kunt laten zien..? |
|
Pim |
Geplaatst: dinsdag 08 Juni 2010 18:52
Een VOG is zover mijn informatie strekt geldig voor maximaal 6 maanden en specifieke voor een bepaalde doelgroep. Vooral vanwege de in te schatten risico's word er wel of niet een Verklaring afgegeven. Deze zijn anders bij een kinderdagverblijf dan bijvoorbeeld bij een brandweer. Afhankelijk van hoeveel nieuwe klanten u bedient en nieuw weet te werven kan het zijn dat een volstaat. Zo niet, dan dient u nieuwe aan te vragen. Bij iemand die in loondienst komt kan dit declareren bij de werkgever, een ondernemer kan dit behandelen als bedrijfskosten of dit factureren. Groet, Pim van der Most MostCare |
Geplaatst: dinsdag 15 Juni 2010 09:24
Ik ga denk ik eens naar de overheid of iets dergelijks bellen, eens vragen hoe het precies werkt met zo'n VOG. Want als die maar 6 maanden geldig is is dat niet zo handig natuurlijk, dan moet je elke 6 maanden opnieuw 30 euro uitgeven. Bedankt voor de info! |
|
Matthijs |
Geplaatst: woensdag 16 Juni 2010 00:24
Annet, een kleine verbetering... Een BAV is namelijk een beroepsaansprakelijkheidsverzekering, om je in te dekken tegen beroepsmatige fouten met ernstige (financiële) gevolgen. Dit is een erg kostbare verzekering en in onze branche niet zo gebruikelijk. Wat jij bedoelt is een AVB; een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven. Dat is gewoon een verzekering voor wettelijke aansprakelijkheid tijdens het werk. Voor als je per ongeluk iets sloopt in het huis van je cliënt of zo. Kost weinig, wil je toch echt wel hebben. |
Hulpen in jouw buurt
Kortingen
PGB veel gedoe? Snel, makkelijk en veilig online uw Pgb-administratie doen!
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk
Probeer nu gratis ePGB
Professionele facturen maken? Werk sneller en word professioneel met Factuurdesk!
Probeer 30 dagen gratis Factuurdesk