1. Ingelogd blijven
  2. Inlog gegevens vergeten?

Nog geen lid?
Gratis aanmelden bij de Nationale Hulpgids.

uurloon verzorging

Auteur Bericht
Angele Geplaatst: vrijdag 04 Juni 2010 13:48
Hoi ik heb een vraagje aan jullie ik ben gevraagd voor verzorgend werk wat kan ik daarvoor rekenen het uurloon wat een client krijgt of minder? Voor deze client moet ik ongeveer een half uur rijden moet ik dit mee laten tellen in mijn uurloon of gewoon de kilometers voor de belastingaftrek alleen rekenen. Oh ja en waarom reageren zorgaanbieders niet om extra uren voor een ander te werken?

gr en werk ze angele
Pim Geplaatst: vrijdag 04 Juni 2010 20:52
Beste Angele,

U stelt een heleboel vragen in een kort stukje tekst, ik ga een poging wagen deze allemaal te beantwoorden:

:?: Hoi ik heb een vraagje aan jullie ik ben gevraagd voor verzorgend werk wat kan ik daarvoor rekenen het uurloon wat een client krijgt of minder?
:!: Het is aan uzelf om een uurloon af te spreken. U kunt wel een houvast nemen aan de CAO lonen die gelden voor mensen in vaste dienst, kijk dan bij CAO thuiszorg volgens mij bij FWG (oftewel salarisschaal) 25 of 30.
Ook kan u kijken bij CAO GGZ of CAO Gehandicaptenzorg.
CAO Thuiszorg (Verzorgings en Verpleeg Tehuizen) pagina 24 (let wel dat het afhankelijk is van hoeveel jaren dienstverband u reeds heeft gehad)
http://www.abvakabofnv.nl/PDF/3944/23242/cao-tekst-vvt.pdf

U mag hierbij met een gerust hart 1,5 euro rekenen per uur als u afspreekt inclusief vakantiegeld uitbetaald te krijgen, en nog 1 a 2 euro per uur omdat u zelf werknemersverzekeringen kan afsluiten (niet verplicht) alsmede pensioen.

Let ook op dat u werkt via de regeling dienstverlening aan huis. Daarvoor gelden speciale voorwaarden en rechten. Lees er meer over via deze weblink
http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13711&hoofdmenu_item_id=1375&rubriek_item=391837&rubriek_id=391817&set_id=2973&doctype_id=6&link_id=122550

:?: Voor deze client moet ik ongeveer een half uur rijden moet ik dit mee laten tellen in mijn uurloon of gewoon de kilometers voor de belastingaftrek alleen rekenen.
:!: Het ligt er helemaal aan hoe u dit afspreekt met uw zorgvrager. Als deze gunstig is gestemd krijgt u ook loon vergoed over reiskosten, maar het is niet gebruikelijk. De reiskostenvergoeding is verder inderdaad belastingvrij.

:?: Oh ja en waarom reageren zorgaanbieders niet om extra uren voor een ander te werken?
:!: Mogelijk dat u deze vraag neer moet leggen bij de mensen die u hiervoor benadert heeft. Het is onmogelijk voor mij om antwoord te geven hierop voor andere mensen. Zij zullen hun motieven hebben of het is hun misschien niet duidelijk wat u aan hen vroeg?
met vriendelijke groet,

Pim van der Most
MostCare

Wij gebruiken cookies om het gebruik van de website te verbeteren.
We vinden je privacy belangrijk en beperken daarom het gebruik van cookies zoveel mogelijk.

Ik ga akkoord met het gebruik van cookies

Wil je meer lezen over ons gebruik van cookies en hoe je dat kunt aanpassen, klik dan hier. Lees ook ons privacybeleid.